Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Mini už pomalu odhaluje svou novou nejostřejší verzi modelu Cooper, která bude podle všeho o pořádný kus rychlejší než její předchůdce.

Zatímco stará limitka Mini John Cooper Works GP z roku 2013 zajela na Severní smyčce Nürburgringu čas 8 minut a 23 vteřin, u své nejnovější verze řádně ostrého hot-hatche teď mluví Mini o překonání samotné osmiminutové hranice. Vývoj pekelně rychlých Mini zdá se putuje mílovými kroky dopředu, a to je novinka stále ve fázi testování a obalena maskovací fólií. Přesný čas se tedy ještě dozvíme.

Už je ovšem patrné, že po stránce designu a vyladění aerodynamiky karoserie nový John Cooper Works GP částečně vychází z dřívějšího konceptu z roku 2017. Na místě jsou tak široké „odstávající“ blatníky, snížené nárazníky, prahy a nechybí ani pořádný střešní spoiler, který překonává všechny dosavadní generace modelů JCW.

Chystané elektrické Mini jako tahač letadel. 150tunový Boeing nebyl problém

Chystané elektrické Mini jako tahač letadel. 150tunový Boeing nebyl problém

S informacemi o technice a dynamice je Mini zatím střídmé, pod kapotou ale máme čekat přeplňovaný čtyřválec – velice pravděpodobně o objemu dvou litrů a samozřejmě původem od mateřského BMW – který zajistí výkon 220 kW (300 koní). Schopnosti v přímce ještě neznáme. O dostupnosti manuální převodovky se zatím jen spekuluje, v propagačním videu níže jdou ale pod volantem vidět pádla automatické převodovky. Pohon předních kol ostrému Mini zůstane.

Stejně jako předchůdce bude i nový model vyráběn v omezené produkci. Tentokrát vznikne Mini JCW GP celkem 3000 kusů, kdy první kusy zamíří k majitelům během příštího roku. Přesné datum odhalení novinky však stále neznáme, výstavní premiéra na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu by ovšem nebyla od věci.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků