Pokud se vám líbil nový Mini Cooper, ale nechtěli jste pohon na elektřinu, můžete si nyní dopřát tříválec i čtyřválec.
Nový Mini Cooper se před nedávnem představil jako elektromobil, nyní ho ale následují také verze se zážehovými motory. Základní varianta nese označení C a pod její kapotou najdete tříválec o objemu 1,5 litru, který dosahuje výkonu 115 kW (156 koní) a maxima točivého momentu 230 N.m. Stovku s ním zdoláte za 7,7 sekundy. Mini Cooper C stojí na českém trhu 670.800 Kč, což je o trochu méně než za Mini Cooper E s výkonem 177 koní.
Druhou variantou se spalovacím motorem je Mini Cooper S. Zde už najdete čtyřválcový dvoulitr naladěný na 150 kW (204 koní) a s točivým momentem 300 N.m. Tato verze stojí 780.000 Kč. U obou Mini se spalovacím motorem je jasně vidět designová příbuznost s elektromobilem. Uvnitř je to oproti předchozímu provedení opravdu hodně jiné, takže se musíte rozloučit s klasickou pákou pro ovládání převodovky. A samozřejmě manuálem.
Nyní najdete startování i kolébkový přepínač pro dvouspojkovou automatickou převodovku na palubní desce. Mini v tiskové zprávě přímo uvádí, že umístění voliče převodovky do výrazné lišty s přepínači uvolnilo na středové konzole místo bezdrátové nabíječce. Také zde najdete kruhový displej s technologií OLED s průměrem 24 centimetrů, v jehož spodní části budete ovládat většinu důležitých funkcí včetně klimatizace. První vozy dorazí k zákazníkům v květnu.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman