Nové Mini dostalo pár dveří navíc

Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv

Poprvé v historii britské značky Mini se základní klasický model bude prodávat také jako pětidveřový hatchback.

Jistě, Mini už prodává třeba pětidveřový model Countryman, ale malé základní Mini ještě nikdy v pětidveřovém provedení nebylo. Novinka kvůli tomu narostla o 161 mm, rozvor se prodloužil o 72 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřové Mini se zvětšilo hlavně na zadních sedadlech a v kufru. Jak jinak

Těch 72 mm se podle automobilky projevilo na místě pro zadní cestující. Ti budou by měli mít o 11 mm více místa na hlavu, neboť nové pětidveřové Mini je o tuto hodnotu vyšší. 

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Základní objem kufru teď činí slušných 278 litrů a po sklopení zadních sedadel, která jsou dělitelná v poměru 60:40, získáte až 941 litrů volného místa. To už by mohlo na běžné rodinné nákupy stačit.

Jinak se na technice nic zásadního nemění, vpředu jsou pořád vzpěry MacPherson, vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení. Ani pod kapotou se nekoná žádná revoluce. Dostaneme motory známé z třídveřového Mini. Prozatím jsou v nabídce verze Cooper, Cooper S, Cooper D a Cooper SD.

Technické údaje Mini 5dv

Model

MotorVýkon kW/kToč. momentZrychlení 0-100 km/hMax. rychlostSpotřeba l/100 km
Cooper1,5 l, tříválec 100 / 136 220 Nm 8,2 s (8,1 s) 207 (207) km/h4,7 - 4,8
(4,8 - 4,9) 
Cooper S2,0 l, čtyřválec 141 / 192 280 Nm 6,9 s (6,8 s) 232 (230) km/h 5,9 - 6,0
(5,4 - 5,5)
Cooper D1,5 l, tříválec 85 / 116 270 Nm 9,4 s (9,5 s) 203 (202) km/h 3,6 - 3,7
(3,8 - 3,9)
Cooper SD2,0 l, čtyřválec 125 / 170 360 Nm 7,4 s (7,3 s) 225 (223) km/h 4,1 - 4,3
(4,1 - 4,2)

Údaje v závorce platí pro model s šestistupňovou automatickou převodovkou

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků