Nové Mini dostalo pár dveří navíc

Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv

Poprvé v historii britské značky Mini se základní klasický model bude prodávat také jako pětidveřový hatchback.

Jistě, Mini už prodává třeba pětidveřový model Countryman, ale malé základní Mini ještě nikdy v pětidveřovém provedení nebylo. Novinka kvůli tomu narostla o 161 mm, rozvor se prodloužil o 72 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřové Mini se zvětšilo hlavně na zadních sedadlech a v kufru. Jak jinak

Těch 72 mm se podle automobilky projevilo na místě pro zadní cestující. Ti budou by měli mít o 11 mm více místa na hlavu, neboť nové pětidveřové Mini je o tuto hodnotu vyšší. 

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Základní objem kufru teď činí slušných 278 litrů a po sklopení zadních sedadel, která jsou dělitelná v poměru 60:40, získáte až 941 litrů volného místa. To už by mohlo na běžné rodinné nákupy stačit.

Jinak se na technice nic zásadního nemění, vpředu jsou pořád vzpěry MacPherson, vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení. Ani pod kapotou se nekoná žádná revoluce. Dostaneme motory známé z třídveřového Mini. Prozatím jsou v nabídce verze Cooper, Cooper S, Cooper D a Cooper SD.

Technické údaje Mini 5dv

Model

MotorVýkon kW/kToč. momentZrychlení 0-100 km/hMax. rychlostSpotřeba l/100 km
Cooper1,5 l, tříválec 100 / 136 220 Nm 8,2 s (8,1 s) 207 (207) km/h4,7 - 4,8
(4,8 - 4,9) 
Cooper S2,0 l, čtyřválec 141 / 192 280 Nm 6,9 s (6,8 s) 232 (230) km/h 5,9 - 6,0
(5,4 - 5,5)
Cooper D1,5 l, tříválec 85 / 116 270 Nm 9,4 s (9,5 s) 203 (202) km/h 3,6 - 3,7
(3,8 - 3,9)
Cooper SD2,0 l, čtyřválec 125 / 170 360 Nm 7,4 s (7,3 s) 225 (223) km/h 4,1 - 4,3
(4,1 - 4,2)

Údaje v závorce platí pro model s šestistupňovou automatickou převodovkou

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků