Nové Mini dostalo pár dveří navíc

Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv

Poprvé v historii britské značky Mini se základní klasický model bude prodávat také jako pětidveřový hatchback.

Jistě, Mini už prodává třeba pětidveřový model Countryman, ale malé základní Mini ještě nikdy v pětidveřovém provedení nebylo. Novinka kvůli tomu narostla o 161 mm, rozvor se prodloužil o 72 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřové Mini se zvětšilo hlavně na zadních sedadlech a v kufru. Jak jinak

Těch 72 mm se podle automobilky projevilo na místě pro zadní cestující. Ti budou by měli mít o 11 mm více místa na hlavu, neboť nové pětidveřové Mini je o tuto hodnotu vyšší. 

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Základní objem kufru teď činí slušných 278 litrů a po sklopení zadních sedadel, která jsou dělitelná v poměru 60:40, získáte až 941 litrů volného místa. To už by mohlo na běžné rodinné nákupy stačit.

Jinak se na technice nic zásadního nemění, vpředu jsou pořád vzpěry MacPherson, vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení. Ani pod kapotou se nekoná žádná revoluce. Dostaneme motory známé z třídveřového Mini. Prozatím jsou v nabídce verze Cooper, Cooper S, Cooper D a Cooper SD.

Technické údaje Mini 5dv

Model

MotorVýkon kW/kToč. momentZrychlení 0-100 km/hMax. rychlostSpotřeba l/100 km
Cooper1,5 l, tříválec 100 / 136 220 Nm 8,2 s (8,1 s) 207 (207) km/h4,7 - 4,8
(4,8 - 4,9) 
Cooper S2,0 l, čtyřválec 141 / 192 280 Nm 6,9 s (6,8 s) 232 (230) km/h 5,9 - 6,0
(5,4 - 5,5)
Cooper D1,5 l, tříválec 85 / 116 270 Nm 9,4 s (9,5 s) 203 (202) km/h 3,6 - 3,7
(3,8 - 3,9)
Cooper SD2,0 l, čtyřválec 125 / 170 360 Nm 7,4 s (7,3 s) 225 (223) km/h 4,1 - 4,3
(4,1 - 4,2)

Údaje v závorce platí pro model s šestistupňovou automatickou převodovkou

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové Mini 5dv
  2. Fotogalerie: Nové Mini 5dv
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků