Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

Nabídka pohonných ústrojí Mini se právě rozšířila o trend dnešní doby. Konstruktéři si naštěstí zachovali chladnou hlavu a ctí klasickou koncepci.

Automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini.

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách, naštěstí zůstávají.

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. 

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzinovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu.

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků