Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

Nabídka pohonných ústrojí Mini se právě rozšířila o trend dnešní doby. Konstruktéři si naštěstí zachovali chladnou hlavu a ctí klasickou koncepci.

Automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini.

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách, naštěstí zůstávají.

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. 

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzinovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu.

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků