Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

Nabídka pohonných ústrojí Mini se právě rozšířila o trend dnešní doby. Konstruktéři si naštěstí zachovali chladnou hlavu a ctí klasickou koncepci.

Automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini.

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Nové Mini JCW GP bude mnohem rychlejší než předchůdce. Ring zvládne pod 8 minut

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách, naštěstí zůstávají.

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. 

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzinovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu.

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků