Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) | Zdroj: Mini

Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini
Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini
Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini
Mini Cooper 5d (2024) Zdroj: Mini
17
Fotogalerie

Nové Mini Cooper 5d není v Česku o moc dražší než Škoda Fabia. Stačí se spokojit s tříválcem

Nové pětidveřové Mini se vejde pod sedm set tisíc. Může tak dávat smysl i těm, kteří o něm nikdy ani nepřemýšleli.

Nová generace Mini Cooperu se představila nejprve jako třídveřový hatchback, ale nyní tu máme i pětidveřový, a to rovnou i s českými cenami. Ve zkratce: známe zatím dvě verze. Základní s označením C má jedna-pětku tříválec a 156 koní, vyjde na 698.100 Kč. Druhá verze je S a ta už nabídne čtyřválcový dvoulitr disponující výkonem 204 koní. Ten stojí 807.300 Kč.

Manuální převodovky jsou fuč a poháněná náprava je výhradně přední. Za druhý pár dveří si tak oproti třídveřáku připlatíte pouze 27.300 Kč. Nezapomínejme, že se Mini bere jako prémiová značka, znak na kapotě s sebou nese určitou prestiž a spoustu zájemců, v tomto případě i zájemkyň, nebere v potaz soustrojí pod kapotou, tudíž tříválec nemusí být pro cílovou skupinu zákazníků přítěží. Však se podívejte, kolik jezdí nových BMW X1.

Sedm set tisíc je za auto velikosti Volkswagenu Polo hodně, ale na prémiovku je to dobrá cena. Čím jiným než znakem si Mini svou cenovku obhájí? V konfigurátoru vidíme, že Mini má v základu 16palcová kola, LED světlomety, kruhový OLED displej o velikosti 24 cm, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio DAB, volitelné jízdní režimy, navigaci, vyhřívané ostřikovače světlometů nebo bezdrátové připojení telefonů.

Polo sice stojí 400 tisíc, ale třeba do výbavy Life za půl milionu má manuální klimatizaci. K tomu je konstrukčně mnohem starší než Mini a má samozřejmě starší multimédia. Moc konkurence navíc pětidveřový Mini Cooper nemá. Nové BMW řady 1 je větší a stylový Fiat 500 zase menší. A srovnávat Mini Cooper s velikostně stejnými Škodou Fabia a Hyundaiem i20? Tak schválně, na to máme dole tabulku.

Jak je v ní vidět, pokud budete chtít po Škodě Fabia stejný výkon jako od základního Mini, budete muset jít do vyšší výbavy Top Selection, kde už je motor 1.5 TSI o výkonu 150 koní. V této výbavě jsou patnáctky a dvouzónová klimatizace, výbavou už tedy nejste moc daleko od Mini. Fabia je oproti Mini tuctovka, ale na druhou stranu je praktičtější. Hyundai i20 je konkurentem pro Škodu Fabia, ale v novém ceníku už nemá ani 120koňový motor.

Na základě tohoto článku nechci ani náhodou tahat zákazníky od Škody k Mini. Je pouze fajn si uvědomit, že příplatek 150 tisíc za stylové auto se znamenitou historií není až tak velký a zřejmě tu ani nikdy nebyl. Až si budete specifikovat Polo nebo Fabii a dostanete se v konfigurátoru nad šest set tisíc, tak si zkuste vzpomenout, že do podobného rybníčku už vplulo i Mini.

Příplatky Mini má. Jiný lak karoserie za 16.016 Kč, sedmnáctky za 13.338 Kč a paket XS za 27.248 Kč, kde jsou vyhřívaná přední sedadla, alarm, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu nebo režimy Mini Experience, které mění grafiku přístrojů a zvukovou paletu. Podle konfigurátoru je to plná výbava za 754.702 Kč. Před třemi lety jsme tu měli na test Seata Ibizu s motorem 1.5 TSI za 682.000 Kč...

Mini Cooper vs. Neprémiová konkurence
Model Mini Cooper 5dv. Škoda Fabia Hyundai i20
Výbava Základní Top Selection Style
Motorizace 1.5 Twin Power 1.5 TSI DSG 1.0 T-GDI MHEV
Počet válců 3 4 3
Výkon [kW/k] 115/156 110/150 74/100
Točivý moment [N.m] 230 250 200
Převodovka 7DCT 7DSG 7DCT
Zrychlení [s] 8 8 12,1
Nejvyšší rychlost [km/h] 225 222 182
Rozvor [mm] 2567 2552 2580
Zavazadelník [l] 275 380 352
Cena [Kč] 698.100 539.900 569.990

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud