Svůj původní smysl ztratilo malé Mini již s minulou generací a ta současná posunula určení malého auta ještě dále. Z malého a levného britského vozu se stala velmi zajímavá hračka s vysokou image a fantastickými jízdními vlastnostmi. Kdo by pak čekal, že automobilka přijde od letošního léta s řadou inovací, které povedou k opravdu velkému snížení spotřeby a tedy i emisím profláknutého CO2? Ale je to tak.
Mini tottiž od letošního srpna nasadí inovované motory, které přinesou právě snížení spotřeby a emisí. Tento krok má přiblížit průměrné emise k hranici 130 g/km, což je požadavek Evropské komise na rok 2012. Zlepšení se týká všech motorů, tedy jak z vlastní produkce, tak těch, které si Mini bere od koncernu PSA.
x | Nové hodnoty | Původní hodnoty |
Komb.spotřeba | Emise CO2 | Komb.spotřeba | Emise CO2 |
Mini One | 5,3 l/100 km | 128 g/km | 5,7 l/100 km | 138 g/km |
Mini One D | 3,9 l/100 km | 104 g/km | 4,4 l/100 km | 118 g/km |
Mini Cooper | 5,4 l/100 km | 129 g/km | 5,8 l/100 km | 139 g/km |
Mini Cooper S | 6,2 l/100 km | 149 g/km | 6,9 l/100 km | 164 g/km |
Nové Mini druhé generace
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman