MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) | Zdroj: MG Motor Europe

MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe
MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe
MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe
MG3 (2024) Zdroj: MG Motor Europe
31
Fotogalerie

Nové MG3 vypadá na papíře jako sporťák. Úsporný hybrid je složitý, má skoro 200 koní

Téměř dvě stě koní na 1285 kg vážící auto? To zní jako sporťák. MG3 ale klame tělem, vypadá docela nevinně.

Automobilka MG oficiálně rozšiřuje své portfolio o další model, kterým je již dříve avizovaný hatchback segmentu B označený jako MG3. Tohle auto je na čínském trhu již nějakou dobu známé, původní MG3 SW vyráběné Nanjing Automotive je z roku 2008, druhá generace od SAIC Motor je z roku 2011 a prošla si dvěma facelifty. Nyní je tu třetí generace, která bude dostupná i v Evropě, a to ve třech výbavách.

Hlavní hvězda tohoto modelu má být pod kapotou, kde je velmi zajímavý hybridní systém. Základem je benzinový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu. Má objem 1,5 litru a výkon 75 kW (102 koní), nicméně k ruce mu je elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní). Kombinovaný výkon vozu tedy činí 143 kW (194 koní), což má zajistit akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy a dosažení maximální rychlosti 170 km/h. Půjde tedy o nejvýkonnější hybrid na našem trhu v tomto segmentu.

Chování hybridního systému je automatické, řidič si ale může zvolit jízdní režim, které jsou klasicky eko až sportovní. 350V baterie má kapacitu 1,83 kWh, čistě na elektřinu vůz může jet rychlostí až 80 km/h. Mnohem zajímavěji zní ale funkce samotného hybridu. V sériovém režimu se výkon spalovacího motoru předává generátoru energie o výkonu 45 kW, který následně vyrábí elektřinu pro elektromotor. Series Charge je takřka shodný režim, jen se k tomu nabíjí baterie. Při režimu Drive and Charge pohání spalovací motor kola, ale současně dobíjí prostřednictvím generátoru baterii. V paralelním režimu pohání kola spalovací motor i elektromotor. Celkem jde tedy o pět režimů.

Jinak řečeno, nové MG3 s technikou Hybrid Plus dokáže fungovat jako sériový, ale i jako paralelní hybrid. Jednou jsou totiž kola poháněná spalovacím motorem i elektromotorem, ale podruhé mohou být poháněna jen elektromotorem, kterému šťávu dodává spalovací motor přes generátor. Paralelní hybrid má třeba Toyota Yaris, sériový hybrid pak najdeme například v Hondě Civic e:HEV. Honda ale umí připnout spalovací motor připnutý k předním kolům přes pevný převod. MG3 má zase 3stupňovou automatickou převodovku.

S takovými možnostmi pohánění kol bychom možná ještě brali s rezervou hodnotu spotřeby 4,4 l/100 km, která ještě navíc musí projít homologací WLTP. Můžete si ale zapsat objem kufru 293 litrů a rozměry 4113 mm x 1797 mm x 1502 mm při rozvoru 2570 mm. Úplně tak na nás křičí srovnání s českým evergreenem Škoda Fabia. MG3 je prakticky stejně velké, ale Fabia má větší kufr 360 litrů. Fabia má ale nejvýš 150 koní.

Necelých dvě stě koní z MG vám může naznačit, že je to tak trochu hot hybrid. Dobrou zprávou je, že vývoj probíhal nejen v Číně, ale také v Evropě, vůz tak má být uzpůsoben co nejlepším jízdním vlastnostem na našich silnicích. Konkrétnější ale MG v tiskové zprávě není. Víme ale, že interiér bude mít dvojici displejů a standardem je navigace i zrcadlení chytrých telefonů na systémech Android a Apple. MG3 se začne v Česku prodávat na přelomu května a června letošního roku.

MG3: technické údaje
Motor 1.5 Hybrid
Výkon [kW] 75
Točivý moment [N.m] 128
Elektromotor [kW] 100
Točivý moment elektromotoru [N.m] 250
Pohon kol přední
Převodovka 3A
Akumulátor [kWh] 1,83
Maximální rychlost [km/h] 170
Zrychlení [s] 8,0
Rozměry [mm] 4113 x 1797 x 1502
Rozvor [mm] 2570
Hmotnost [kg] 1285
Zavazadelník [l] 293

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud