MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG

MG3 (2024) | Zdroj: MG

MG3 (2024) Zdroj: MG
MG3 (2024) Zdroj: MG
MG3 (2024) Zdroj: MG
MG3 (2024) Zdroj: MG
41
Fotogalerie

Nové MG3 je levnější a silnější než většina konkurence. Srovnali jsme ho s hlavními rivaly

Téměř dvě stě koní pod půl milionu korun dnes už jen tak neseženete. Ty koně tu ale nejsou tak úplně od sportování.

MG3 je posledním výkřikem segmentu B a jde o úplného nováčka. Čínsko-britský hatchback se bude ucházet o zákazníky vozů Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Renault Clio, Peugeotu 208 nebo Hyundaie i20, ale bude samozřejmě hledat i úplně nové zákazníky. Svým výkonem totiž převyšuje i několik modelů segmentu kompaktních hatchbacků. My máme nyní k dispozici spousty materiálů, takže si můžeme novinku ukázat trochu blíže.

MG3 otevře objednávky v srpnu tohoto roku. Pohon, který si dnes rozebereme, se na konci letošního roku rozšíří o další, tentokrát klasický benzin, u kterého se čeká ještě nižší cena. Startovní částka 489.900 Kč tedy nemusí platit dlouho. MG pak například uvádí, že podvozek modelu 3 navrhoval tým britských inženýrů, což zní samozřejmě slibně.

U hybridu jsou důležitá dvě čísla - kombinovaný výkon 195 koní a spotřeba 4,4 l/100 km. Pod kapotou je čtyřválcová jednotka o objemu 1,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu a s variabilním časováním ventilů. Samotný výkon spalovacího motoru činí 75 kW v 6000 otáčkách a maximum točivého momentu je 128 N.m při 4500 otáčkách. Kompresní poměr činí 16,3:1 a účinnost motoru je až 41 procent.

Tento motor je spojený s třístupňovou automatickou převodovkou a planetovým převodem. Vůz má dále generátor a elektromotor, přičemž generátor produkuje výkon 45 kW a točivý moment 60 N.m. Trakční elektromotor produkuje 100 kW a 250 N.m. Energie pro motory se bere z 350V samodobíjecího akumulátoru o kapacitě 1,83 kWh. Hmotnosti akumulátoru činí 31 kilogramů.

Z jízdních dojmů od Leoše Káni už víme, jak pohon funguje v reálných podmínkách. Do 80 km/h je MG3 Hybrid+ prakticky elektromobil. Pokud už nemá elektromotor kde brát energii, nastartuje se spalovací motor, který přes zmíněný generátor nabíjí. Nad 80 km/h se k přímému pohonu kol připojí i spalovací motor. Tedy do 80 km/h máte 100 kW, ale od této rychlosti máte 143 kW, což je výkon jako u ostrého hatchbacku.

S takovými výkony je MG3 Hybrid+ tím nejsilnějším, co se v dané kategorii nabízí. Nejvýkonnější Škoda Fabia má 150 koní, Renault Clio má i jako hybrid ani ne 150 koní. Základní cena MG je 489.900 Kč a za to máte automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat nebo 15palcová kola. Pokud si vezmeme Clio, tak to má v základní výbavě Evolution klimatizaci manuální a parkovací nemá kameru ale pouze senzory. Kamera i s automatickou klimatizací jsou v základu až od druhé výbavy Techno.

Výbava Top Selection u Škody Fabia však už nabídne dvoubarevné ambientní osvětlení, dvouzónovou klimatizaci, bezdrátové nabíjení telefonu nebo multifunkční vyhřívaný volant. Na to může kontrovat MG3 s výbavou Exclusive za 569.900 Kč, kde je vyhřívání předních sedadel a volantu, 360stupňová kamera, sledování slepých úhlů, navigace nebo šestnáctky. Kompletní ceník a rozpis výbav však zatím v ruce nemáme.

MG3: technické údaje a srovnání s konkurencí
Vůz MG3 Škoda Fabia Renault Clio
Motor 1.5 Hybrid 1.5 TSI E-Tech 145
Výkon [kW] 75 110 69
Točivý moment [N.m] 128 250 148
Elektromotor [kW] 100 - 36+15
Točivý moment elektromotoru [N.m] 250 - 205+50
Kombinovaný výkon [kW] 143 - 105
Pohon kol přední přední přední
Převodovka 3A 7A 4A + 2A
Akumulátor [kWh] 1,83 - 1,2
Spotřeba [l/100 km/h] 4,4 5,4 - 5,8 4,2 - 4,3
Maximální rychlost [km/h] 170 222 174
Zrychlení [s] 8 8 9,3
Rozměry [mm] 4113 x 1797 x 1502 4108 x 1780 x 1459 4053 x 1798 x 1440
Rozvor [mm] 2570 2552 2583
Hmotnost [kg] 1285 1219 - 1312 1335 - 1348
Zavazadelník [l] 293 380 243 - 301
Cena [Kč] 489.900 539.900 525.000
*U konkurentů bereme vždy nejlevnější verzi s daným motorem v tabulce

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud