Téměř dvě stě koní pod půl milionu korun dnes už jen tak neseženete. Ty koně tu ale nejsou tak úplně od sportování.
MG3 je posledním výkřikem segmentu B a jde o úplného nováčka. Čínsko-britský hatchback se bude ucházet o zákazníky vozů Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Renault Clio, Peugeotu 208 nebo Hyundaie i20, ale bude samozřejmě hledat i úplně nové zákazníky. Svým výkonem totiž převyšuje i několik modelů segmentu kompaktních hatchbacků. My máme nyní k dispozici spousty materiálů, takže si můžeme novinku ukázat trochu blíže.
MG3 otevře objednávky v srpnu tohoto roku. Pohon, který si dnes rozebereme, se na konci letošního roku rozšíří o další, tentokrát klasický benzin, u kterého se čeká ještě nižší cena. Startovní částka 489.900 Kč tedy nemusí platit dlouho. MG pak například uvádí, že podvozek modelu 3 navrhoval tým britských inženýrů, což zní samozřejmě slibně.
U hybridu jsou důležitá dvě čísla - kombinovaný výkon 195 koní a spotřeba 4,4 l/100 km. Pod kapotou je čtyřválcová jednotka o objemu 1,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu a s variabilním časováním ventilů. Samotný výkon spalovacího motoru činí 75 kW v 6000 otáčkách a maximum točivého momentu je 128 N.m při 4500 otáčkách. Kompresní poměr činí 16,3:1 a účinnost motoru je až 41 procent.
Tento motor je spojený s třístupňovou automatickou převodovkou a planetovým převodem. Vůz má dále generátor a elektromotor, přičemž generátor produkuje výkon 45 kW a točivý moment 60 N.m. Trakční elektromotor produkuje 100 kW a 250 N.m. Energie pro motory se bere z 350V samodobíjecího akumulátoru o kapacitě 1,83 kWh. Hmotnosti akumulátoru činí 31 kilogramů.
Z jízdních dojmů od Leoše Káni už víme, jak pohon funguje v reálných podmínkách. Do 80 km/h je MG3 Hybrid+ prakticky elektromobil. Pokud už nemá elektromotor kde brát energii, nastartuje se spalovací motor, který přes zmíněný generátor nabíjí. Nad 80 km/h se k přímému pohonu kol připojí i spalovací motor. Tedy do 80 km/h máte 100 kW, ale od této rychlosti máte 143 kW, což je výkon jako u ostrého hatchbacku.
S takovými výkony je MG3 Hybrid+ tím nejsilnějším, co se v dané kategorii nabízí. Nejvýkonnější Škoda Fabia má 150 koní, Renault Clio má i jako hybrid ani ne 150 koní. Základní cena MG je 489.900 Kč a za to máte automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat nebo 15palcová kola. Pokud si vezmeme Clio, tak to má v základní výbavě Evolution klimatizaci manuální a parkovací nemá kameru ale pouze senzory. Kamera i s automatickou klimatizací jsou v základu až od druhé výbavy Techno.
Výbava Top Selection u Škody Fabia však už nabídne dvoubarevné ambientní osvětlení, dvouzónovou klimatizaci, bezdrátové nabíjení telefonu nebo multifunkční vyhřívaný volant. Na to může kontrovat MG3 s výbavou Exclusive za 569.900 Kč, kde je vyhřívání předních sedadel a volantu, 360stupňová kamera, sledování slepých úhlů, navigace nebo šestnáctky. Kompletní ceník a rozpis výbav však zatím v ruce nemáme.
MG3: technické údaje a srovnání s konkurencí |
Vůz |
MG3 |
Škoda Fabia |
Renault Clio |
Motor |
1.5 Hybrid |
1.5 TSI |
E-Tech 145 |
Výkon [kW] |
75 |
110 |
69 |
Točivý moment [N.m] |
128 |
250 |
148 |
Elektromotor [kW] |
100 |
- |
36+15 |
Točivý moment elektromotoru [N.m] |
250 |
- |
205+50 |
Kombinovaný výkon [kW] |
143 |
- |
105 |
Pohon kol |
přední |
přední |
přední |
Převodovka |
3A |
7A |
4A + 2A |
Akumulátor [kWh] |
1,83 |
- |
1,2 |
Spotřeba [l/100 km/h] |
4,4 |
5,4 - 5,8 |
4,2 - 4,3 |
Maximální rychlost [km/h] |
170 |
222 |
174 |
Zrychlení [s] |
8 |
8 |
9,3 |
Rozměry [mm] |
4113 x 1797 x 1502 |
4108 x 1780 x 1459 |
4053 x 1798 x 1440 |
Rozvor [mm] |
2570 |
2552 |
2583 |
Hmotnost [kg] |
1285 |
1219 - 1312 |
1335 - 1348 |
Zavazadelník [l] |
293 |
380 |
243 - 301 |
Cena [Kč] |
489.900 |
539.900 |
525.000 |
*U konkurentů bereme vždy nejlevnější verzi s daným motorem v tabulce |