Vyspěle a hi-tech teď vypadá HS především v interiéru. Na evropský standard přitom dosáhne i obsáhlou výbavou v základu.
Po červencové oficiální premiéře nám již britsko-čínské MG poskytuje dodatečné informace o druhé generaci v Evropě oblíbeného modelu HS, a to včetně pořádné fotogalerie i obsáhlého videa. Razantně pozměněný exteriér i interiér si tedy můžeme prohlédnout opravdu do detailu, protože zákazníky se bude novinka opět snažit zaujmout také v Česku, například jako konkurent na pomezí škodovek Karoq a Kodiaq.
Jak už víme, schopnosti HS vylepšila značka vlastně ve všech ohledech. Kromě zbrusu nového designu se v zájmu větší prostornosti vůči předchozí generaci změnily i rozměry vozu. Na délku teď HS měří 4655 mm/PHEV 4670 mm (+45 mm), na šířku 1890 mm (+14 mm), přičemž klesla jeho výška na 1664 mm (-30 mm). Rozvor se prodloužil na 2765 mm (+45 mm) a kromě většího místa v kabině se tak zvětšil i zavazadlový prostor na základních 507 litrů (+44 l).
Interiér v druhé generaci HS pořádně vyzrál, působí hodnotněji a elegantněji. Nyní mu dominuje palubní deska s dvojicí 12,3palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu. Trendy displeje má SUV v základní výbavě stejně jako zrcadlení smartphonu přes Android Auto či Apple CarPlay, zadní parkovací senzory s kamerou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky nastavitelná přední sedadla, klimatizaci, bezklíčový přístup, senzor deště, tempomat nebo full-LED světlomety.
Ve vyšší výbavě Trophy obdrží HS navíc i 360stupňový kamerový systém, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické otevírání víka kufru nebo audiosystém s osmi reproduktory.
Po stránce bezpečnostních a asistenčních systémů pokračuje i nové HS na evropském standardu. V základu má aktivní brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent jízdy v pruhu s upozornění na jeho opuštění, hlídání mrtvého úhlu, detekci pozornosti řidiče, hlídání provozu za vozem při couvání nebo upozornění na projíždějící vozy při vystupování. Vozy s automatem DCT dostanou rovněž adaptivní tempomat s asistentem jízdy v kolonách a inteligentní hlídání rychlostního limitu.
Pod kapotou bude nejmodernější volbou nový plug-in hybrid, který je kombinací zážehového turbo čtyřválce o objemu 1,5 litru (105 kW/142 k), elektromotoru (154 kW) a baterie o kapacitě 24,7 kWh. Systémově tak nabízí HS výkon celkem 261 koní (192 kW) a točivý moment 370 Nm. Z nuly na 100 km/h se hybrid rozjede za 6,8 sekundy, v čistě elektrickém režimu přitom zvládne ujet až 120 km. Ústrojí navíc disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load), tedy možností použít baterii pohonného ústrojí k nabíjení externích zařízení.
Zájemci o konvenční motorizaci však budou moci sáhnout i po nové generaci přeplňované patnáctistovky, která nyní zajistí lehce vyšší výkon 125 kW (169 koní) i točivý moment 275 Nm (dříve 119 kW/162 k; 250 Nm). Standardně je spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DCT bude v nabídce za příplatek.
České zastoupení MG oznamuje, že nové HS začne nabízet na podzim 2024 – termín spuštění prodeje i cenovky nicméně ještě upřesní. Bez ohledu na lepší výbavu i kvalitu zpracování by si však mělo i nové SUV oproti tradiční evropské konkurenci ponechat nízkou cenovku jako svou hlavní přednost. V Británii nyní startuje od 24.995 liber (asi 750.000 korun).
MG HS (2024): Dostupné technické údaje |
Motorizace |
1.5T |
1.5T PHEV |
Pohon |
2WD |
Počet válců |
4 |
4 |
Max. výkon [kW/min] |
125 |
192 |
Max. točivý moment [N.m/min] |
275 |
370 |
Výkon elektromotoru [kW] |
- |
154 |
Kapacita baterie [kWh] |
- |
24,7 |
Převodovka |
6M (7DCT) |
10A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,4 (9,6) |
6,8 |
Max. rychlost [km/h] |
190 (195) |
zatím neupřesněno |
Dojezd na elektřinu [km] |
- |
120 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
7,4 (7,6) |
zatím neupřesněno |
Emise CO2 [g/km WLTP] |
168 (173) |
zatím neupřesněno |
Rozměry [mm] |
4655-4670x1890x1664 |
Rozvor [mm] |
2765 |
Provozní hmotnost [kg] |
zatím neupřesněno |
Objem kufru [l] |
507/1484 |
MG je britská automobilka založená v roce 1924 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínský státní výrobce SAIC Motor.
MG3 • MG ZS EV