| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG

| MG HS (2024) | Zdroj: MG

| MG HS (2024) Zdroj: MG
| MG HS (2024) Zdroj: MG
| MG HS (2024) Zdroj: MG
| MG HS (2024) Zdroj: MG
49
Fotogalerie

Nové MG HS do detailu: Pořádně vylepšený rival Škody Karoq přijede do Česka na podzim

Vyspěle a hi-tech teď vypadá HS především v interiéru. Na evropský standard přitom dosáhne i obsáhlou výbavou v základu.

Po červencové oficiální premiéře nám již britsko-čínské MG poskytuje dodatečné informace o druhé generaci v Evropě oblíbeného modelu HS, a to včetně pořádné fotogalerie i obsáhlého videa. Razantně pozměněný exteriér i interiér si tedy můžeme prohlédnout opravdu do detailu, protože zákazníky se bude novinka opět snažit zaujmout také v Česku, například jako konkurent na pomezí škodovek Karoq a Kodiaq.

Jak už víme, schopnosti HS vylepšila značka vlastně ve všech ohledech. Kromě zbrusu nového designu se v zájmu větší prostornosti vůči předchozí generaci změnily i rozměry vozu. Na délku teď HS měří 4655 mm/PHEV 4670 mm (+45 mm), na šířku 1890 mm (+14 mm), přičemž klesla jeho výška na 1664 mm (-30 mm). Rozvor se prodloužil na 2765 mm (+45 mm) a kromě většího místa v kabině se tak zvětšil i zavazadlový prostor na základních 507 litrů (+44 l).

Interiér v druhé generaci HS pořádně vyzrál, působí hodnotněji a elegantněji. Nyní mu dominuje palubní deska s dvojicí 12,3palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu. Trendy displeje má SUV v základní výbavě stejně jako zrcadlení smartphonu přes Android Auto či Apple CarPlay, zadní parkovací senzory s kamerou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky nastavitelná přední sedadla, klimatizaci, bezklíčový přístup, senzor deště, tempomat nebo full-LED světlomety.

Ve vyšší výbavě Trophy obdrží HS navíc i 360stupňový kamerový systém, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické otevírání víka kufru nebo audiosystém s osmi reproduktory.

Po stránce bezpečnostních a asistenčních systémů pokračuje i nové HS na evropském standardu. V základu má aktivní brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent jízdy v pruhu s upozornění na jeho opuštění, hlídání mrtvého úhlu, detekci pozornosti řidiče, hlídání provozu za vozem při couvání nebo upozornění na projíždějící vozy při vystupování. Vozy s automatem DCT dostanou rovněž adaptivní tempomat s asistentem jízdy v kolonách a inteligentní hlídání rychlostního limitu.

Pod kapotou bude nejmodernější volbou nový plug-in hybrid, který je kombinací zážehového turbo čtyřválce o objemu 1,5 litru (105 kW/142 k), elektromotoru (154 kW) a baterie o kapacitě 24,7 kWh. Systémově tak nabízí HS výkon celkem 261 koní (192 kW) a točivý moment 370 Nm. Z nuly na 100 km/h se hybrid rozjede za 6,8 sekundy, v čistě elektrickém režimu přitom zvládne ujet až 120 km. Ústrojí navíc disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load), tedy možností použít baterii pohonného ústrojí k nabíjení externích zařízení.

Zájemci o konvenční motorizaci však budou moci sáhnout i po nové generaci přeplňované patnáctistovky, která nyní zajistí lehce vyšší výkon 125 kW (169 koní) i točivý moment 275 Nm (dříve 119 kW/162 k; 250 Nm). Standardně je spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DCT bude v nabídce za příplatek.

České zastoupení MG oznamuje, že nové HS začne nabízet na podzim 2024 – termín spuštění prodeje i cenovky nicméně ještě upřesní. Bez ohledu na lepší výbavu i kvalitu zpracování by si však mělo i nové SUV oproti tradiční evropské konkurenci ponechat nízkou cenovku jako svou hlavní přednost. V Británii nyní startuje od 24.995 liber (asi 750.000 korun).

MG HS (2024): Dostupné technické údaje
Motorizace 1.5T 1.5T PHEV
Pohon 2WD
Počet válců 4 4
Max. výkon [kW/min] 125 192
Max. točivý moment [N.m/min]  275 370
Výkon elektromotoru [kW] - 154
Kapacita baterie [kWh] - 24,7
Převodovka 6M (7DCT) 10A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4 (9,6) 6,8
Max. rychlost [km/h] 190 (195) zatím neupřesněno
Dojezd na elektřinu [km] - 120
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 7,4 (7,6) zatím neupřesněno
Emise CO2  [g/km WLTP] 168 (173) zatím neupřesněno
Rozměry [mm] 4655-4670x1890x1664
Rozvor [mm] 2765
Provozní hmotnost [kg] zatím neupřesněno
Objem kufru [l] 507/1484

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1924 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínský státní výrobce SAIC Motor.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud