Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

hudla  |  07. 04. 2016 09:55

Meření by mělo odpovídat realitě, né zvýhodňovat určitý typ pohonu...

Odpovědět  |   | 
X-Ray  |  07. 04. 2016 10:05

To je hezké prohlášení, ale co je to ta "realita" a kdo jí určí? Pro někoho je realita hrkání 20 km do práce a 20km z práce a dvakrát do roka nějaká dlouhá štreka. Pro někoho každodenní lety po dálnici s nájezdem 50-60 tkm převážně v dálničním provozu, pro někoho jiného jenom pojíždění po velkém městě. A každý ten režim má úplně jiný dopad na použitelnost a spotřebu v článku rozebíraných druhů pohonu.

Odpovědět  |   | 
hudla  |  07. 04. 2016 10:14

Já neříkám, že to má být pouze jeden test (i dnes uvádí 3 spotřeby)... Jsem si jist, že je lze nastavit tak, aby odpovídal alespoň 90% situacím.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  07. 04. 2016 10:17

Realita je skutecne tezko uchopitelna, nicemene tady je podstata daleko jednodussi. Uplne by stacilo, kdyby ty testy nebyly tak neskutecne realite vzdalene, jako je to v dnesni dobe. Plugin hybrid s normovanou spotrebou 1,7 litru v realu jezdici za 6,5? Takurcite.
A klauni se muzou pretrhnout, aby takova auta dotovali. EU kocourkov v praxi.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 10:58

Kapitalismus je založený na lhaní a podvádění (samo že se tomu říká jinak, třeba propagace, reklama, marketing,... těch krycích názvů je mrak). Všichni to vědí a všichni to dělají. Žádný Kocourkov, ale pro prachy cokoliv.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  07. 04. 2016 11:01

Míro, máš to popletený. Na lhaní a iluzích je založen socialismus. Kapitalismus je naopak založen na tvrdé životní realitě, což pochopitelně těm méně schopným a méně samostatným nemusí vyhovovat. Každopádně s vykazování spotřeby či výkonu hybridů to nijak nesouvisí.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 11:48

Ano, tvrdá realita - další krycí název pro lhaní a vzájemné oje..vání. A kdo nemá povahu oje..vat druhé, ten je označený za méně schopného a nesamostatného.
Tak nevím kdo to má víc popletené

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 11:52

Nebo jinak - to lhaní o spotřebě - to je právě názorná ukázka jak vypadá ta tvoje tvrdá životní realita. Bez lhaní by se to celé sesypalo, protože by se ukázalo, že skutečného je na tom celém systému pramálo. Jenže lidé to nechtějí ani vidět, ani slyšet, protože vrozená chamtivost je nutí lhát stále víc v naivní naději, že si nakradou dostatek.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 04. 2016 12:02

Kapitalismus - EKONOMICKY SYSTEM v nemz vyrobni prostredky vlastni soukromnici a provozuji je v trznim prostredi za ucelem zisku. Zisk resp jeho cast se kupi, cimz vznika kapital, ktery se znova investuje do vyroby, aby produkoval dalsi zisk.

To, jak to vypada v realu, zalezi na tom, kdo vlastni ty vyrobni prostredky a jak naklada se ziskem, tzn. kapitalistou muze byt i komunista, bolsevik, lump, idi0t, podvodnik atp.

Neplet si pojmy s dojmy. V kapitalismu maji (vetsi ci mensi) sanci prosadit se teoreticky vsichni (historie potvrdi)... v sociku/komunismu (a ted do toho micham politiku) jen politicky/kadrove vyvoleni a vetsina je i tak kontrolovana nejvyssim pohlavarem.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 12:11

Vždyť i ty si pleteš pojmy a dojmy. Systém, kde určitá skupina vládne většině a akumuluje peníze a moc přece není žádný socialismus.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 12:16

Ale jinak jsi vystihl tu primární podstatu - kapitalismus dává lidem naději. Sice ve skutečnosti přesně takovou, jako hra zvaná letadlo, ale to lidem to nevadí, protože tomu věří. Jak se říká, naděje umírá poslední

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  07. 04. 2016 12:27

Míro, ty jsi se minul epochou. Kde jsi byl v době vedoucí úlohy dělnické třídy a rozhodování KSČ o všem? Tehdy jsi měl působit, bys tam zapadl jak prdel na nočník a mezi soudruhy jasně vynikl. Dnes už jsi jen za popleteného šaška se zmatkem v hlavičce.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 12:41

Já jen nemám zájem nikoho oje..vat a zároveň nechci být nikým oje..ván. Což je bohužel v kapitalismu nemožné, neboť jak už jsem psal, ten je na vzájemném oje..vání založený, bez toho by se okamžitě sesypal, protože produktivita a nabídka dávno překročily spotřebu a poptávku, takže se mě na každém rohu snaží někdo o..jebat v zoufalé snaze se uživit a vnutit mi něco, co nepotřebuji a co stejně ani nefunguje a s čím pak zase já budu muset ojebat někoho jiného, až se toho budu chtít zbavit. Ne, díky.

Odpovědět  |   | 
OMG  |  07. 04. 2016 12:54

Co sis dnes šlehnul, že tak dojemně blábolíš a jsi roztomile mimo?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 13:05

Nejspíš jsi jedním z těch zoufalých prodejců naleštěných prdů. Jeden z té armády nešťastníků, kteří když denně neoje.ou aspoň dvacet jiných nešťastníků, tak si nevydělají a nebudou mít z čeho platit složenky, úvěry a hypotéky a zítra půjdou na kobereček... A když se ti podaří oje.at 21 nešťastníků, tak tě manažer dá na nástěnku jako vzorného prodejce a ty budeš mít nadšený hřejvý pocit jak skvělý ten kapitalismus je a jaké úžasné možnosti ti nabízí a hned si půjdeš objednat nový hybrid se spotřebou 1,7 litru

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  07. 04. 2016 16:48

šašo

Odpovědět  |   | 
Cime  |  08. 04. 2016 07:46

Znis jako kdybys prave koupil predrazene hrnce a doma zjistil jaka je to blbost a ze to nejde vratit. Kazdopadne jestli te ve tvém okolí tak často ojebavaji, je možná na čase změnit prostředí či se nad sebou zamyslet.
Nicméně cítím v tvých komentářích trochu stesk po minulosti, což však byl matrix který si se současným muže podat ruce.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  07. 04. 2016 11:06

Obávám se že u hybridních pohonů neumí zatím ani výrobci ani standardizátoři nastavit etalon tak aby byl alespoň trochu reálný. Zřejmě se dočkáme dvou (nejméně) standardních cyklů, jednoho typicky městského a jednoho typicky dálkového, kde u spalovacích motorů budou hodnoty v relativně malém rozpětí a u hybridů totálně odlišné. Většinový volič s toho bude mít hlavu jako škopek, protože to stejně nepochopí a bude se v hospodě u piva hádat s Frantou, že ta jeho hybridka žere tři zatímco Frantova fóbie sedum. A Franta se s ním bude hádat že na štěrkopláž ale podrandí za šest zatímco pepa s hybridem narvaným tchýní, gambáčem a paštikama za devět.

Odpovědět  |   | 
hudla  |  07. 04. 2016 11:33

Já naivně doufal, že všem co si koupí hybrid je jasné, že spotřeba 1,6L je pouze na km, dokud se nevybije baterie, ovšem oni to očekávají i na 1000km jízdu...

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  07. 04. 2016 12:24

Proč naivně... ?? Doufat můžeš ale jak víš, nejvýnosnější je vždy obchod s lidskou hloupostí, takže všichni udělají vše proto, aby si většinový volič navždy myslel, že to za těch 1,6 na sto pojede kdykoli a kamkoli. A hned o pár řádků výše jednoho většinového voliče máš, Míra je typický případ, navíc kombinovaný s komunistou tělem i duší.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 13:10

Vždyť ani nevíš o čem mluvíš.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 13:22

Ale potěšilo mě, že máš stejný názor jako já, tedy že jsi správně poznal z čeho kapitalismus žije. Smutné ale je, že jsi nejspíš aktivním účastníkem.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 13:41

Jen jsem nepochopil proč se snažíš zesměšňovat jiné, když pak ve finále dospěješ ke stejnému názoru. Se za ten názor stydíš, nebo jsi to v sobě nečekal?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  07. 04. 2016 13:32

zober 50 aut, nechaj ich pouzivat 50 rodinam napr jeden mesiac a potom zpriemeruj spotrebu. to je realita.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  07. 04. 2016 13:59

Jenže realitu neprodáš, tu si nikdo nekoupí. Abys prodal, musíš lhát a podvádět. O to víc, o co dražší a zbytečnější výrobky prodáváš.

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 20:49

Od toho jsou různé režimy. Myslím, že by bylo hodně vypovídající kolik automobil spotřebuje paliva v dálniční rychlosti 130 km. Ideálně tak ve 160, to by jsme se pak nestačily divit kolik že to berou mnohé dnešní super úsporná auta. Svého času se měřilo město a pak ustálenou rychlostí v 90 a 120 km. Navíc je špatné to že se měří jen krátkou dobu bez klimatizace, topení atd.

Odpovědět  |   | 
JJ  |  07. 04. 2016 12:25

Jenže realita každého eurosoudruha je výrazně odlišná. Pokud bych měl Priuse a dojížděl s ním každý den 20 km do kanceláře a 20 km zpět, budu mít průměrnou spotřebu benzinu nulovou.

Mně se nejvíc líbilo udávání spotřeby dle starých norem, tj. bylo tam číslo o spotřebě při nějakém daném zatížní na rovině při dané rychlosti. Klidně by se to mohlo udávat jako křivka pro různé rychlosti, pak by si mohl každý zhruba odhadnout, kolik to bude žrát jemu podle toho, kolik % stráví jeho auto v konkrétním režimu.

Pro hybridy by to chtělo udávat spotřebu elektrické části zcela separátně.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 04. 2016 13:00

Nulovou spotřebu možná, ale v mnoha zemích taky větší emise než při spalování benzínu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 04. 2016 15:50

Ano. Tak jest. Na Tchajwanu úředník přepočítá spotřebu libovolného vozidla bez ohledu na jaké jezdí palivo na spotřebu energie na ujetý km a napálí daň. Je mu zcela jedno, jestli auto jezdí na elektřinu nebo na uhlí. Stát potřebuje peníze z dopravy. Takže borci se slavnou teslou dostali napařenou daň, že se nestačili divit. Toto je jediný správný přístup.
Spotřeba energie na km. Palivo není důležité.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 04. 2016 18:00

Jo,le že si ten ouřada "spotřebu" Tesly vycucal z prstu, to už nenapíšeš. Nejspíš to prostě napálil, protože šlo o bohatého člověka s luxusním autem, ovšem stádo už nadšeně hýká, jak jsou ty elektrovozy zlééééé....

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2016 07:23

Není to Tchajwan ale Singapur a ouřada si z prstu nic nevycucal, ale spotřeba konkrétního vozidla byla dle zákona změřena v akreditované zkušebně metodikou UNECE a spotřeba a daň stanovena stejně jako u jiných elektromobilů a hybridů.

To pouze prolhaná socialistická Evropa si pořád na něco hraje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 04. 2016 08:29

Jen je zajímavé, že ta spotřeba naprosto neodpovídala reálnému provozu a to ani v případě, že řidič bude jezdit hodně ostře... O nezaujatosti toho úředníčka to moc nevypovídalo, jenže u elektrroaut objektivitu nečekám. Zejména ne od tebe.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2016 09:26

Tak znova pro méně chápavé - úředník nic neměří. Při žádosti o registraci musí majitel předložit výsledek měření UNECE R.101, které si může nechat udělat v kterékoliv akreditované zkušebně, třeba v Evropě.
Pro podmínky Singapuru se zohledňuje výsledek city a highway cyklů.

Že dvoutunový sedan žere jako kráva, překvapí snad jen úplnou naivku.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 04. 2016 09:53

A aniž bychom cokoliv měřili, pár fakt:

Dojezd Modelu S 90D cca 400km .
Spotřeba tedy 22,5 kWh/100km.
Podle údajů MPO u nás padne na jednu vyrobenou kWh 1170 CO2.
Takže Model S v ČR vygeneruje přes 260g CO2 na kilometr.

Prohlásit tohle auto u nás za ekologické, to je opravdu vrchol drzosti.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2016 13:40

Tak urcite... zeleny auta se prece dobiji zasadne zelenou elektrinou (maji na to chytrou krabicku, ktera pozna puvod).

Odpovědět  |   | 

Podstatnou a důležitou motivací při koupi osobního vozu jsou lidské emoce. Zkuste se vžít do situace, že si zítra můžete koupit nové auto. Pokud svému mozku zalžete dost přesvědčivě, zaplní vám krevní oběh endorfiny, serotoninem, adrenalinem, stoupne vám tlak a začnete mimovolně slinit.
Pro muže je to totéž, jako by na něj z ložnice kývla dvacetiletá Claudia Schiffer v erotickém spodním prádle. No pojď, ty jeden kanečku!
Kdo by myslel na spotřebu? Léta toužím po Mustangu a zítra ho můžu mít? Budete tak rozčílení, že ani neusnete. Na co asi cílí televizní reklamy? Na emoce. Veškeré racionálno je třeba potlačit, zničit jako krtka.
Protože kdybychom měli být racionální, jednoduše bychom věděli, že Mustanga k ničemu nepotřebujeme a jezdili bychom na kole. Automobilový průmysl je jako show business. S tím rozdílem, že zpěvačky, herečky a striptérky neohrožují lední medvědy. Víte, když mě chytne rapl, je mi jedno, kolik to žere, nebo kolik stojí hérečka.
Úlohou regulátorů je zachránit lední medvědy, a potažmo všechno ostatní, aby mě zítra zase na chvilku mohl chytit rapl. Dokud je kde.
Amen

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 04. 2016 12:17

Jasněěěěě... prostě Fiat zaspal dobu a nic v oboru nemá, tak je potřeba trošku zamlžit a zalhat, aby je lidi neposlali k vodě úplně. Bývalý manažer, který stál za všemi jejich technologiemi... to je jak bývalý černoch.
An, normovaná spotřeba hybridů vzroste, ale normovaná spotřeba spalovacích motorů nezůstane na dnešní úrovni a ten rozdíl bude pořád vidět. Nejhorší na tom je (a ukazuje to i tahle diskuse), že lidi mu to žerou...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  07. 04. 2016 13:26

mne osobne je uplne jedno ake je palivo, ak ma 100km nebude stat viac ako 5 eur a nebudem musiet tankovat castejsie ako raz za 1000km. zatial ale nafta veli.

Odpovědět  |   | 
Pedro  |  07. 04. 2016 15:42

A ako si zil so svojim autom, ked stala nafta 1.2€/L ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A