Nové Mercedesy se mohou stát vašimi osobními asistenty

Že budou už v relativně krátkém časovém horizontu jezdit automobily zcela samy bez zásahů řidiče, je známý fakt. Automobilky už dlouho pracují na tom, aby posádka mohla pouze nastoupit, pohodlně se usadit a o nic se nestarat, což může sice motoristickému fanouškovi připadat příšerné, každý si ale na druhou stranu potřebujeme vydechnout. Jak bude taková budoucnost vypdat u Mercedesu, nastínil v rozhovoru pro britský Autocar šéf Daimleru Dieter Zetsche.

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Nejnovější Mercedes-Benz třídy E dokáže sám zaparkovat přes mobilní telefon, aniž byste byli ve voze, v budoucnu se ale technologie dálkového parkování ještě prohloubí a zdokonalí. Nové Mercedesy mezi sebou budou umět komunikovat a například si sdělovat, kde se nachází volné parkovací místo, nejzajímavější na tom ale je, že se řidič, nebo v takovém případě už spíše jenom majitel auta, nebude muset parkování vůbec účastnit. Vůz jej vysadí před kanceláří, sám zaparkuje, a až si jej „páníček“ zavolá, zase přijede na určené místo. Automobilka již systém za pomoci inženýrů od Bosche testuje ve Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept F 015 Luxury in Motion. Právě on se dá považovat za předobraz budoucnosti Mercedesu. Tady prostě jenom sedíte a užíváte si automatickou jízdu.

Z Mercedesů se v podstatě stanou vaši osobní asistenti, kteří podle Zetscheho například vyzvednou děti ze školy a podobně. Účelem v každém případě je, abyste z automobilu vysedli v lepší kondici, než v jaké jste nastoupili, s čímž úzce souvisí monitoring zdravotního stavu, jako je například krevní tlak. Vůz by měl udělat všechno proto, aby se kondice pasažérů během jízdy zlepšila. Ano, i tohle je budoucnost.

Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015 na CES 2015

Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015 na CES 2015

Zetsche o konkrétním časovém horizontu nehovoří, prý se těžko soudí, jak budou vypadat auta například za deset let. V každém případě bychom se neměli obávat toho, že se z nových Mercedesu stanou pouhá přibližovala – na potěšení z jízdy totiž značka nezapomíná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků