Nové Mercedesy se mohou stát vašimi osobními asistenty

Že budou už v relativně krátkém časovém horizontu jezdit automobily zcela samy bez zásahů řidiče, je známý fakt. Automobilky už dlouho pracují na tom, aby posádka mohla pouze nastoupit, pohodlně se usadit a o nic se nestarat, což může sice motoristickému fanouškovi připadat příšerné, každý si ale na druhou stranu potřebujeme vydechnout. Jak bude taková budoucnost vypdat u Mercedesu, nastínil v rozhovoru pro britský Autocar šéf Daimleru Dieter Zetsche.

Elektromobily | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Život řidiče | Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Nejnovější Mercedes-Benz třídy E dokáže sám zaparkovat přes mobilní telefon, aniž byste byli ve voze, v budoucnu se ale technologie dálkového parkování ještě prohloubí a zdokonalí. Nové Mercedesy mezi sebou budou umět komunikovat a například si sdělovat, kde se nachází volné parkovací místo, nejzajímavější na tom ale je, že se řidič, nebo v takovém případě už spíše jenom majitel auta, nebude muset parkování vůbec účastnit. Vůz jej vysadí před kanceláří, sám zaparkuje, a až si jej „páníček“ zavolá, zase přijede na určené místo. Automobilka již systém za pomoci inženýrů od Bosche testuje ve Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept F 015 Luxury in Motion. Právě on se dá považovat za předobraz budoucnosti Mercedesu. Tady prostě jenom sedíte a užíváte si automatickou jízdu.

Z Mercedesů se v podstatě stanou vaši osobní asistenti, kteří podle Zetscheho například vyzvednou děti ze školy a podobně. Účelem v každém případě je, abyste z automobilu vysedli v lepší kondici, než v jaké jste nastoupili, s čímž úzce souvisí monitoring zdravotního stavu, jako je například krevní tlak. Vůz by měl udělat všechno proto, aby se kondice pasažérů během jízdy zlepšila. Ano, i tohle je budoucnost.

Premiéry | Mercedes-Benz | Design

Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015 na CES 2015

Zetsche o konkrétním časovém horizontu nehovoří, prý se těžko soudí, jak budou vypadat auta například za deset let. V každém případě bychom se neměli obávat toho, že se z nových Mercedesu stanou pouhá přibližovala – na potěšení z jízdy totiž značka nezapomíná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků