Nejenom o faceliftu třetí generace Fabie bude v podání Škody Auto letošní ženevský autosalon. Současně se studií Vision X značka zveřejnila i sériovou podobu nového malého SUV!
Modelem vzniklým ze studie Vision X Škoda Auto vstoupí do segmentu městských crossoverů. V minulosti jsme již viděli poměrně dost prací, jejichž prostřednictvím grafici spekulovali o možné podobě vozu, těm už je ale snad konec. Nový crossover totiž začala odhalovat sama mladoboleslavská automobilka a v podobě studie jej doveze na březnový autosalon v Ženevě.
Vůz má zaujmout zcela novou cílovou skupinu zákazníků. Jakožto třetí SUV model značky se stane sourozencem v současnosti prodávaného Seatu Arona a připravovaného Volkswagenu T-Cross, vyroste na modulární platformě MQB A0, a podle všeho se u něj nepočítá s pohonem všech kol, přestože technicky by to pravděpodobně takový problém nebyl.
Studie nese základní rysy Škodováckých SUV, tedy horizontálně dělenou příď se čtveřicí světel, kapotu silně „zasahující“ do předních blatníků a výraznou linku táhnoucí se od světlometů až k zadním svítilnám. Ty budou, podobně jako u většího Karoqu, poměrně úzké. S dvacetipalcovými koly, na kterých studie stojí, ale v reálu nepočítejme.
Úplnou novinku představuje provedení interiéru. V tvarech přístrojové desky poznávám Volkswagen Polo, na rozdíl od něj ale studie Vision X dostala volně stojící displej infotainmentu, kterým bude podle našich informací jako první sériová Škodovka disponovat druhá generace Rapidu. Panel klimatizace, který studie v podstatě nemá, si u sériového auta zachová pouze ovladače teploty a zbytek bude dotykový.
Před řidičem najdeme digitální přístrojový štít, a právě ten by vás měl v tuto chvíli nejvíce zajímat. V jeho středu je totiž vidět auto v sériovém provedení! Karoserie bude výrazně už a vyšší než u studie, v podstatě se díváme na Seat Arona se čtveřicí světel. Právě proto nepočítejme s dvacetipalcovými koly, protože španělské B-SUV má maximálně sedmnáctky. Dvoubarevné lakování karoserie zůstává, což se dalo s ohledem na současný trend očekávat.
Ale zpátky ke studii. Škoda zatím konkrétně nespecifikovala pohonnou jednotku, uvedla pouze, že půjde o hybrid. Jde o součást Strategie 2025, podle níž chce mít automobilka do roku 2025 v nabídce čistě elektrické i plug-in hybridní vozy. Konkrétněji to znamená, že každý čtvrtý dodaný vůz Škoda bude plug-in hybrid nebo elektromobil.
Vedle toho, že bude chtít nové malé SUV zaujmout novou skupinu zákazníků, má jeden důležitý úkol: uspokojit zákazníky, kteří si oblíbili modely Rapid liftback a Fabia Combi.
Nástupce Rapidu totiž podle současných informací dorazí pouze v provedení Spaceback (měl by se jmenovat Škoda Spaceback) a praktičtější Fabia čtvrté generace vůbec nevznikne. SUV, které by se mohlo jmenovat Amiq, Yuroq, Eliaq, Arviaq, Karuq a Anuq (tyto názvy si Škoda před časem zaregistrovala), podle všeho nemá za cíl uvedené modely nahrazovat, měl by jenom nabídnout alternativu.