Nové malé SUV Škoda odhaleno! Sériový vzhled prozradila studie Vision X

Nejenom o faceliftu třetí generace Fabie bude v podání Škody Auto letošní ženevský autosalon. Současně se studií Vision X značka zveřejnila i sériovou podobu nového malého SUV!

Modelem vzniklým ze studie Vision X Škoda Auto vstoupí do segmentu městských crossoverů. V minulosti jsme již viděli poměrně dost prací, jejichž prostřednictvím grafici spekulovali o možné podobě vozu, těm už je ale snad konec. Nový crossover totiž začala odhalovat sama mladoboleslavská automobilka a v podobě studie jej doveze na březnový autosalon v Ženevě.

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Vůz má zaujmout zcela novou cílovou skupinu zákazníků. Jakožto třetí SUV model značky se stane sourozencem v současnosti prodávaného Seatu Arona a připravovaného Volkswagenu T-Cross, vyroste na modulární platformě MQB A0, a podle všeho se u něj nepočítá s pohonem všech kol, přestože technicky by to pravděpodobně takový problém nebyl.

Studie nese základní rysy Škodováckých SUV, tedy horizontálně dělenou příď se čtveřicí světel, kapotu silně „zasahující“ do předních blatníků a výraznou linku táhnoucí se od světlometů až k zadním svítilnám. Ty budou, podobně jako u většího Karoqu, poměrně úzké. S dvacetipalcovými koly, na kterých studie stojí, ale v reálu nepočítejme.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Úplnou novinku představuje provedení interiéru. V tvarech přístrojové desky poznávám Volkswagen Polo, na rozdíl od něj ale studie Vision X dostala volně stojící displej infotainmentu, kterým bude podle našich informací jako první sériová Škodovka disponovat druhá generace Rapidu. Panel klimatizace, který studie v podstatě nemá, si u sériového auta zachová pouze ovladače teploty a zbytek bude dotykový.

Před řidičem najdeme digitální přístrojový štít, a právě ten by vás měl v tuto chvíli nejvíce zajímat. V jeho středu je totiž vidět auto v sériovém provedení! Karoserie bude výrazně už a vyšší než u studie, v podstatě se díváme na Seat Arona se čtveřicí světel. Právě proto nepočítejme s dvacetipalcovými koly, protože španělské B-SUV má maximálně sedmnáctky. Dvoubarevné lakování karoserie zůstává, což se dalo s ohledem na současný trend očekávat.

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Ale zpátky ke studii. Škoda zatím konkrétně nespecifikovala pohonnou jednotku, uvedla pouze, že půjde o hybrid. Jde o součást Strategie 2025, podle níž chce mít automobilka do roku 2025 v nabídce čistě elektrické i plug-in hybridní vozy. Konkrétněji to znamená, že každý čtvrtý dodaný vůz Škoda bude plug-in hybrid nebo elektromobil.

Vedle toho, že bude chtít nové malé SUV zaujmout novou skupinu zákazníků, má jeden důležitý úkol: uspokojit zákazníky, kteří si oblíbili modely Rapid liftback a Fabia Combi.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Nástupce Rapidu totiž podle současných informací dorazí pouze v provedení Spaceback (měl by se jmenovat Škoda Spaceback) a praktičtější Fabia čtvrté generace vůbec nevznikne. SUV, které by se mohlo jmenovat Amiq, Yuroq, Eliaq, Arviaq, Karuq a Anuq (tyto názvy si Škoda před časem zaregistrovala), podle všeho nemá za cíl uvedené modely nahrazovat, měl by jenom nabídnout alternativu. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků