Nové malé SUV od VW dostane jméno Tiguan

Volkswagen priniesol začiatkom tohto roku na autosalón do Berlína štúdiu malého SUV, ktoré nieslo názov Concept A. Pozitívne reakcie zo strany verejnosti pomohli vedeniu automobilky k rozhodnutiu dotiahnuť začatú prácu do konca a v blízkej dobe priniesť nové vozidlo na trh. Zaujímavosťou je, že Volkswagen nezvolil jeho produkčný názov sám, ale všetko nechal na čitateľoch médii skupiny AutoBild. Z celkových 118 tisíc ľudí 36% hlasovalo za názov Tiguan. To dostalo prednosť pred štvoricou Rockton, Samun, Namib a pre nás tak trochu úsmevným názvom Nanuk.

Pod kapotu Tiguanu sa dostane štvorica agregátov, ktorých výkon bude podľa očakávaní prenášaný na všetky štyri kolesá. Zážihové jednotky budú tvoriť dvakrát preplňovaný  motor 1,4 TSI (125 kW/170 k) a 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200 k). Naftu budú zastupovať agregáty 2,0 TDI 103 kW (140 k) a jeho silnejšia verzia s piezoelektrickými vstrekovačmi a výkonom 125 kW (170 k).

Už teraz je jasné, že Tiguan bude mať svetovú premiéru budúci rok na autosalóne vo Frankfurte. Na trh by tak mal prísť začiatkom roku 2008, ale na to, či jeho podoba zostane blízka konceptu alebo sa Volkswagen prikloní ku konzervatívnejšiemu dizajnu, si budeme musieť ešte nejaký čas počkať.


Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Concept A, předobraz Tiguanu
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků