Nové malé SUV od VW dostane jméno Tiguan

Volkswagen priniesol začiatkom tohto roku na autosalón do Berlína štúdiu malého SUV, ktoré nieslo názov Concept A. Pozitívne reakcie zo strany verejnosti pomohli vedeniu automobilky k rozhodnutiu dotiahnuť začatú prácu do konca a v blízkej dobe priniesť nové vozidlo na trh. Zaujímavosťou je, že Volkswagen nezvolil jeho produkčný názov sám, ale všetko nechal na čitateľoch médii skupiny AutoBild. Z celkových 118 tisíc ľudí 36% hlasovalo za názov Tiguan. To dostalo prednosť pred štvoricou Rockton, Samun, Namib a pre nás tak trochu úsmevným názvom Nanuk.

Pod kapotu Tiguanu sa dostane štvorica agregátov, ktorých výkon bude podľa očakávaní prenášaný na všetky štyri kolesá. Zážihové jednotky budú tvoriť dvakrát preplňovaný  motor 1,4 TSI (125 kW/170 k) a 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200 k). Naftu budú zastupovať agregáty 2,0 TDI 103 kW (140 k) a jeho silnejšia verzia s piezoelektrickými vstrekovačmi a výkonom 125 kW (170 k).

Už teraz je jasné, že Tiguan bude mať svetovú premiéru budúci rok na autosalóne vo Frankfurte. Na trh by tak mal prísť začiatkom roku 2008, ale na to, či jeho podoba zostane blízka konceptu alebo sa Volkswagen prikloní ku konzervatívnejšiemu dizajnu, si budeme musieť ešte nejaký čas počkať.


Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Concept A, předobraz Tiguanu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků