Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

„Okřídlený šíp to netrefil,“ říká o novém logu Škody Auto Petr Ludwig, hlavní konzultant projektu Moderní firma a ředitel společnosti Life Web. Petr Ludwig se problematikou firemních znaků a designu dlouhodobě zabývá a své názory pravidelně publikuje. Nové logo Škoda Auto okomentoval pro AutoRevue.cz těmito slovy:  

„Dlouho očekávaný nový vizuální styl společnosti Škoda Auto byl představen na ženevském autosalonu. Předcházely tomu půlroční spekulace včetně špionážních fotografií a rekonstrukcí ze strany účastníků večírku společnosti v pražské O2 Aréně, kde bylo logo neoficiálně představeno začátkem února. Jak už to ale bývá, velká očekávání bývají pohříchu odměněna velkým zklamáním a celkový výsledek je v tomto případě daleko horší, než očekávala odborná veřejnost.

Největší změnu prodělal samotný okřídlený šíp, který je oproti původní variantě loga větší a používá jiný odstín zelené. Tyto dvě skutečnosti by byly samy o sobě v naprostém pořádku, designéři by ale museli použít odstín výraznější a světlejší, tedy takový, který upoutá pozornost.

Ještě větší problém je „chromované“ lemování jak okřídleného šípu samotného, tak kruhu kolem něj. Tento „efekt“ dělá logo prakticky nepoužitelným, lemování navíc znak opticky deformuje. Využití na bílém podkladu je téměř nemožné, z loga se stává jen těžko identifikovatelný černo-zelený flek, což je dobře patrné například v hlavičce oficiálních stránek Škoda Auto, které na re-branding pružně zareagovaly. Na tmavém podkladu je pak použití loga skoro nepředstavitelné. Zvolená typografie špatný dojem už jen podtrhuje.

Co hodnotím pozitivně, je skutečnost, že z loga zmizel nápis Škoda Auto. Okřídlený šíp je na světovém automobilovém trhu tak signifikantní značkou, že jeho doplňování popisem je zbytečné. Jediná změna k lepšímu je však u značky takového formátu spíš hanbou, než něčím, nad čím by se dalo jásat.

Podtrženo a sečteno: Zdá se, že se designéři Škoda Auto pokusili vydat cestou koncernové značky Audi, která nedávno re-brandovala a na první pohled použila podobnou techniku „chromového“ efektu. Zde je však výsledek jednoznačně dobrý – logo čtyř kruhů je ostřejší a daleko výraznější na bílém i černém podkladu. A tak nezbývá než konstatovat okřídlené: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků