Nové Lady mají být kvalitnější, ale počkáme si na ně o to déle

V ruském podniku Avtovaz, který přednedávnem ohlásil hromadné propuštění, drží 25 procent akcí francouzský Renault. Ten sice v poslední době otálí s dalšími investicemi do ruské automobilky, přesto plánuje vyrábět pod značkou Lada modely, jež budou schopny konkurovat renomovaným světovým výrobcům. První krok jsme mohli vidět již před třemi lety, kdy se v Ženevě představil koncept Lada C, nicméně automobilka musela vývoj nových modelů pozdržet. Důvodem pro tento krok však nemají být primárně problémy s financemi, ale s kvalitou samotných vozů - nové Lady by ve své současné vývojové podobě prý nebyly v Evropě za žádných okolností konkurenceschopné.

Renault tak musel přepracovat své plány na vývoj nových modelů a nový kompaktní hatchback i kompaktní sedan by se měly na trhu postupně objevovat od roku 2012 do 2014. Očekáváme, že Renault použije některé prvky ze svých modelů a z modelů Nissanu, ale vzhledem k odložení uvedení nepředpokládáme, že by použití koncernové techniky bylo nějak masivní.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada C Concept z roku 2007
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků