Nové kupé Audi A5 se pomalu odhaluje na další upoutávce

Nové kupé Audi A5 se pomalu odhaluje na další upoutávce

Audi za necelý měsíc (konkrétně 2. června) oficiálně představí v Ingolstadtu novou generaci kupé modelu A5. Prozatím nás zásobuje prostřednictvím facebooku různými upoutávkami maskovaných aut, ze kterých toho moc nevyčteme. Nicméně odklon od aktuálních designových trendů německé značky Audi se asi nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A5 nepřinese designovou revoluci. Vedle kupé bude časem i kabriolet a čtyřdveřový Sportback. Sportovní verze S5 je už teď jasná, ale na RS5 si musíme počkat

Audi A5 dostane vlastně stejný technický základ, jaký najdeme pod kapotou nové generace Audi A4. Ta se představila koncem června 2015. Čekejte tak lehčí a pevnější konstrukci a známou řadu motorů TFSI a TDI, i když ty úplně základní asi Audi A5, které bude konkurovat BMW řady 4, nedostane. Model A5 bude mít zřejmě i trochu jinak nastavený podvozek a řízení.

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Všechny diesely budou samozřejmě plnit normu Euro 6 a už se neobejdou bez selektivní katalytické redukce (AdBlue). Vrchol bude zřejmě tvořit naftový šestiválec bi-turbo o výkonu hodně přes 300 koní. Zájemci o rychlejší benzínové svezení si budou muset počkat na Audi S5 a možná i na Audi RS5.

Sportovní modely dostanou samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem a preferencí zadní nápravy. Zatímco model S5 se spolehne na nový přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 Nm, v souvislosti s modelem RS4 a RS5 se hovoří o novém šestiválci s elektrickým přeplňováním. Nicméně Audi má v záloze i čtyřlitrový osmiválec.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků