Nové kupé Audi A5 se pomalu odhaluje na další upoutávce

Nové kupé Audi A5 se pomalu odhaluje na další upoutávce

Audi za necelý měsíc (konkrétně 2. června) oficiálně představí v Ingolstadtu novou generaci kupé modelu A5. Prozatím nás zásobuje prostřednictvím facebooku různými upoutávkami maskovaných aut, ze kterých toho moc nevyčteme. Nicméně odklon od aktuálních designových trendů německé značky Audi se asi nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A5 nepřinese designovou revoluci. Vedle kupé bude časem i kabriolet a čtyřdveřový Sportback. Sportovní verze S5 je už teď jasná, ale na RS5 si musíme počkat

Audi A5 dostane vlastně stejný technický základ, jaký najdeme pod kapotou nové generace Audi A4. Ta se představila koncem června 2015. Čekejte tak lehčí a pevnější konstrukci a známou řadu motorů TFSI a TDI, i když ty úplně základní asi Audi A5, které bude konkurovat BMW řady 4, nedostane. Model A5 bude mít zřejmě i trochu jinak nastavený podvozek a řízení.

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Všechny diesely budou samozřejmě plnit normu Euro 6 a už se neobejdou bez selektivní katalytické redukce (AdBlue). Vrchol bude zřejmě tvořit naftový šestiválec bi-turbo o výkonu hodně přes 300 koní. Zájemci o rychlejší benzínové svezení si budou muset počkat na Audi S5 a možná i na Audi RS5.

Sportovní modely dostanou samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem a preferencí zadní nápravy. Zatímco model S5 se spolehne na nový přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 Nm, v souvislosti s modelem RS4 a RS5 se hovoří o novém šestiválci s elektrickým přeplňováním. Nicméně Audi má v záloze i čtyřlitrový osmiválec.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků