Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto opravdu drsná. Jak si vedli ostatní v novém kolečku?

Třetí generace Fiatu Punto je tu s námi bez ohledu na několik malých faceliftů již od roku 2005. Právě při premiéře, ještě pod jménem "Grande Punto", si u crashtestu organizace Euro NCAP vysloužilo pět hvězd. Metodika stejné organizace se však od té doby dost změnila, a tak stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech.

Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 procent u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů prostě malý Fiat nenabízí a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Svůj opakovaný test v tomto kole podstoupily další vozy. Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max a Grand C-Max, MG ZS, Opel Karl a Toyota Aygo ve standardním vybavení - všechna tato auta prošla opakovaným testem s hodnocení třech hvězd, přičemž Aygo s bezpečnostním balíčkem to má za čtyři.

Se třemi hvězdami odchází i očekávaná novinka letošního a příštího roku - nová Dacia Duster. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty. S absolutním hodnocením pěti hvězd odjíždí BMW 6 GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger a Toyota Yaris.

Podrobné hodnocení najdete v přiložené tabulce a také ve fotogalerii:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
Alfa-Romeo Giulietta 3 72 56 59 25
BMW 6 GT 5 86 85 81 59
DS 3 3 69 37 55 29
Fiat Punto 0 51 43 52 0
Ford C-Max (Grand) 3 76 60 59 29
Hynudai Kona 5 87 85 62 60
Jaguar F-Pace 5 93 85 80 72
Kia Stinger 5 93 81 78 82
Kia Stonic (bezp. balíček) 3 (5) 85 (93) 84 62 (71) 25 (59)
MG ZS 3 71 51 59 29
Opel Karl 3 61 60 58 25
Toyota Aygo (bezp. balíček) 3 (4)

74 (82)

63 64 25 (57)
Toyota Yaris 5 83 80 63 57

Více na stránkách Euro NCAP. Prohlédněte si také fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků