Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto opravdu drsná. Jak si vedli ostatní v novém kolečku?

Třetí generace Fiatu Punto je tu s námi bez ohledu na několik malých faceliftů již od roku 2005. Právě při premiéře, ještě pod jménem "Grande Punto", si u crashtestu organizace Euro NCAP vysloužilo pět hvězd. Metodika stejné organizace se však od té doby dost změnila, a tak stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech.

Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 procent u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů prostě malý Fiat nenabízí a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Svůj opakovaný test v tomto kole podstoupily další vozy. Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max a Grand C-Max, MG ZS, Opel Karl a Toyota Aygo ve standardním vybavení - všechna tato auta prošla opakovaným testem s hodnocení třech hvězd, přičemž Aygo s bezpečnostním balíčkem to má za čtyři.

Se třemi hvězdami odchází i očekávaná novinka letošního a příštího roku - nová Dacia Duster. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty. S absolutním hodnocením pěti hvězd odjíždí BMW 6 GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger a Toyota Yaris.

Podrobné hodnocení najdete v přiložené tabulce a také ve fotogalerii:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
Alfa-Romeo Giulietta 3 72 56 59 25
BMW 6 GT 5 86 85 81 59
DS 3 3 69 37 55 29
Fiat Punto 0 51 43 52 0
Ford C-Max (Grand) 3 76 60 59 29
Hynudai Kona 5 87 85 62 60
Jaguar F-Pace 5 93 85 80 72
Kia Stinger 5 93 81 78 82
Kia Stonic (bezp. balíček) 3 (5) 85 (93) 84 62 (71) 25 (59)
MG ZS 3 71 51 59 29
Opel Karl 3 61 60 58 25
Toyota Aygo (bezp. balíček) 3 (4)

74 (82)

63 64 25 (57)
Toyota Yaris 5 83 80 63 57

Více na stránkách Euro NCAP. Prohlédněte si také fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků