Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto opravdu drsná. Jak si vedli ostatní v novém kolečku?

Třetí generace Fiatu Punto je tu s námi bez ohledu na několik malých faceliftů již od roku 2005. Právě při premiéře, ještě pod jménem "Grande Punto", si u crashtestu organizace Euro NCAP vysloužilo pět hvězd. Metodika stejné organizace se však od té doby dost změnila, a tak stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech.

Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 procent u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů prostě malý Fiat nenabízí a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Další odstrašující crash test: Duster pro indický trh nezískal ani jednu hvězdu!

Svůj opakovaný test v tomto kole podstoupily další vozy. Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max a Grand C-Max, MG ZS, Opel Karl a Toyota Aygo ve standardním vybavení - všechna tato auta prošla opakovaným testem s hodnocení třech hvězd, přičemž Aygo s bezpečnostním balíčkem to má za čtyři.

Se třemi hvězdami odchází i očekávaná novinka letošního a příštího roku - nová Dacia Duster. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty. S absolutním hodnocením pěti hvězd odjíždí BMW 6 GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger a Toyota Yaris.

Podrobné hodnocení najdete v přiložené tabulce a také ve fotogalerii:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
Alfa-Romeo Giulietta 3 72 56 59 25
BMW 6 GT 5 86 85 81 59
DS 3 3 69 37 55 29
Fiat Punto 0 51 43 52 0
Ford C-Max (Grand) 3 76 60 59 29
Hynudai Kona 5 87 85 62 60
Jaguar F-Pace 5 93 85 80 72
Kia Stinger 5 93 81 78 82
Kia Stonic (bezp. balíček) 3 (5) 85 (93) 84 62 (71) 25 (59)
MG ZS 3 71 51 59 29
Opel Karl 3 61 60 58 25
Toyota Aygo (bezp. balíček) 3 (4)

74 (82)

63 64 25 (57)
Toyota Yaris 5 83 80 63 57

Více na stránkách Euro NCAP. Prohlédněte si také fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků