Nové japonské sporťáky. Dočkáme se Mazdy RX-9, Nissanu 390Z či Supry J29?

Svět automobilů miluje malá japonská sportovní auta. Jsou lehká, mají výborné jízdní vlastnosti a nejsou příliš drahá. A proto určitě mnohé z vás potěší zpráva, že se nových přírůstků můžeme dočkat už nyní na autosalonu v Tokiu.

Autosalon v Tokiu se blíží a s ním i první zprávy o tom, čeho bychom se na největší asijské motorshow mohli dočkat. A spekuluje se hlavně o tom, co japonští výrobci umějí skoro tak dobře, jako slavný samurajský meč Katanu. Malé sporťáky. 

Mluví se o Toyotě Supra, jejíž kódový název je J29. V sériové výrobě by si sice měla objevit až v roce 2018, každopádně její sesterské auto, BMW Z4, mělo jako koncept debut minulý týden v Pebble Beach, tak proč by měli v Japonsku otálet.

Toyota vylepšila manuální převodovku o nové funkce

Toyota vylepšila manuální převodovku o nové funkce

Další novinkou by údajně mohl být nástupce Nissanu 370Z. Už dlouho se v Zemi vycházejícího slunce šušká o pokračování tohoto slavného rodu, ale zatím se neobjevilo skoro nic, co by tuto spekulaci potvrdilo. Jen název 390Z.

A nakonec asi nejpravděpodobnější zpráva. Je téměř jisté, že stánek Mazdy na tokijském veletrhu ozdobí koncept nového sporťáku s wankelovým motorem a názvem RX-9. Generální ředitel Mazdy Masamichi Kogai však vyvrátil výrobu tohoto vozu v dohledné době, inženýři podle něj musí zjistit, jak by pracoval motor v praxi. 

Podívejte se na fotografie konceptu RX-9:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků