Nové japonské sporťáky. Dočkáme se Mazdy RX-9, Nissanu 390Z či Supry J29?

Svět automobilů miluje malá japonská sportovní auta. Jsou lehká, mají výborné jízdní vlastnosti a nejsou příliš drahá. A proto určitě mnohé z vás potěší zpráva, že se nových přírůstků můžeme dočkat už nyní na autosalonu v Tokiu.

Autosalon v Tokiu se blíží a s ním i první zprávy o tom, čeho bychom se na největší asijské motorshow mohli dočkat. A spekuluje se hlavně o tom, co japonští výrobci umějí skoro tak dobře, jako slavný samurajský meč Katanu. Malé sporťáky. 

Mluví se o Toyotě Supra, jejíž kódový název je J29. V sériové výrobě by si sice měla objevit až v roce 2018, každopádně její sesterské auto, BMW Z4, mělo jako koncept debut minulý týden v Pebble Beach, tak proč by měli v Japonsku otálet.

Toyota vylepšila manuální převodovku o nové funkce

Toyota vylepšila manuální převodovku o nové funkce

Další novinkou by údajně mohl být nástupce Nissanu 370Z. Už dlouho se v Zemi vycházejícího slunce šušká o pokračování tohoto slavného rodu, ale zatím se neobjevilo skoro nic, co by tuto spekulaci potvrdilo. Jen název 390Z.

A nakonec asi nejpravděpodobnější zpráva. Je téměř jisté, že stánek Mazdy na tokijském veletrhu ozdobí koncept nového sporťáku s wankelovým motorem a názvem RX-9. Generální ředitel Mazdy Masamichi Kogai však vyvrátil výrobu tohoto vozu v dohledné době, inženýři podle něj musí zjistit, jak by pracoval motor v praxi. 

Podívejte se na fotografie konceptu RX-9:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků