Nové Infiniti QX50 oficiálně. Známe i parametry revolučního motoru

Druhá generace středního SUV se představila na autosalonu v Los Angeles.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně. V L.A. představili druhou generaci QX50 a označují ji za vůbec nejpokrokovější auto na výstavě. I když už luxusní odnož Nissanu v Česku nepůsobí, díky novému motoru vzbuzuje pozornost i u nás.

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1. Netradičně tedy v tabulce uvádíme rozsah zdvihového objemu, nikoli exaktní číslo. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší. Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Infiniti QX50 2.0t - technické parametry
Motor I4 s turbodmychadlem
Zdvihový objem [cm3]  1970 (14:1) - 1997 (8:1)
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/5600
Točivý moment [N.m/min] 380/4400
Převodovka bezestupňová Xtronic
Max. rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 (FWD) / 6,3 (AWD)
Kombinovaná spotřeba dle amerického cyklu [l/100 km] 8,7 (FWD) / 9 (AWD)

Designově jde o evoluci jazyka automobilky. Zaujme především několikrát zalomená okenní lišta, zezadu pak QX50 připomíná zvětšeného sourozence QX30. Poprvé můžeme nakouknout také do interiéru, už tradičně s dvojicí obrazovek nad sebou. O cenách pro americké a evropské trhy zatím automobilka nehovoří.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků