Nové Infiniti QX50 oficiálně. Známe i parametry revolučního motoru

Druhá generace středního SUV se představila na autosalonu v Los Angeles.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně. V L.A. představili druhou generaci QX50 a označují ji za vůbec nejpokrokovější auto na výstavě. I když už luxusní odnož Nissanu v Česku nepůsobí, díky novému motoru vzbuzuje pozornost i u nás.

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1. Netradičně tedy v tabulce uvádíme rozsah zdvihového objemu, nikoli exaktní číslo. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší. Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Infiniti QX50 2.0t - technické parametry
Motor I4 s turbodmychadlem
Zdvihový objem [cm3]  1970 (14:1) - 1997 (8:1)
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/5600
Točivý moment [N.m/min] 380/4400
Převodovka bezestupňová Xtronic
Max. rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 (FWD) / 6,3 (AWD)
Kombinovaná spotřeba dle amerického cyklu [l/100 km] 8,7 (FWD) / 9 (AWD)

Designově jde o evoluci jazyka automobilky. Zaujme především několikrát zalomená okenní lišta, zezadu pak QX50 připomíná zvětšeného sourozence QX30. Poprvé můžeme nakouknout také do interiéru, už tradičně s dvojicí obrazovek nad sebou. O cenách pro americké a evropské trhy zatím automobilka nehovoří.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků