Nové Infiniti QX50 oficiálně. Známe i parametry revolučního motoru

Druhá generace středního SUV se představila na autosalonu v Los Angeles.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně. V L.A. představili druhou generaci QX50 a označují ji za vůbec nejpokrokovější auto na výstavě. I když už luxusní odnož Nissanu v Česku nepůsobí, díky novému motoru vzbuzuje pozornost i u nás.

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Tohle není závodní veterán. Nový koncept od Infiniti mísí modernu a smyšlenou tradici

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1. Netradičně tedy v tabulce uvádíme rozsah zdvihového objemu, nikoli exaktní číslo. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší. Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Infiniti QX50 2.0t - technické parametry
Motor I4 s turbodmychadlem
Zdvihový objem [cm3]  1970 (14:1) - 1997 (8:1)
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/5600
Točivý moment [N.m/min] 380/4400
Převodovka bezestupňová Xtronic
Max. rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 (FWD) / 6,3 (AWD)
Kombinovaná spotřeba dle amerického cyklu [l/100 km] 8,7 (FWD) / 9 (AWD)

Designově jde o evoluci jazyka automobilky. Zaujme především několikrát zalomená okenní lišta, zezadu pak QX50 připomíná zvětšeného sourozence QX30. Poprvé můžeme nakouknout také do interiéru, už tradičně s dvojicí obrazovek nad sebou. O cenách pro americké a evropské trhy zatím automobilka nehovoří.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků