Nové Infiniti QX50 odhaleno před premiérou. I s revolučním motorem

Nová generace kompaktního SUV odhalena, v Česku na něj bohužel zapomeňte.

Zatímco kulatějšího předchůdce jste si ještě před dvěma roky mohli koupit i v jediném autorizovaném dealerství Infiniti v Praze, luxusní odnož Nissanu už v Česku své zastoupení nemá. České ceny tak nedostane ani nová generace QX50.

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

Před premiérou v Los Angeles Japonci ukázali první oficiální snímek vozu. Kráčí ve šlépějích ostatních modelů, včetně velké masky chladiče, zamračených světlometů a zajímavě "ohnuté" linii oken v zadní části. Vůz je postaven na nové platformě s motorem uloženým napříč, která upřednostňuje pohon přední nápravy. Je prý o 23 procent tužší než předchůdce.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Nový přeplňovaný čtyřválec je totiž prvním motorem s variabilním kompresním poměrem. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení ojnice" upraven od 8:1 až po 14:1. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund. S pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s faceliftovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků