Nové Infiniti QX50 odhaleno před premiérou. I s revolučním motorem

Nová generace kompaktního SUV odhalena, v Česku na něj bohužel zapomeňte.

Zatímco kulatějšího předchůdce jste si ještě před dvěma roky mohli koupit i v jediném autorizovaném dealerství Infiniti v Praze, luxusní odnož Nissanu už v Česku své zastoupení nemá. České ceny tak nedostane ani nová generace QX50.

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

Před premiérou v Los Angeles Japonci ukázali první oficiální snímek vozu. Kráčí ve šlépějích ostatních modelů, včetně velké masky chladiče, zamračených světlometů a zajímavě "ohnuté" linii oken v zadní části. Vůz je postaven na nové platformě s motorem uloženým napříč, která upřednostňuje pohon přední nápravy. Je prý o 23 procent tužší než předchůdce.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Nový přeplňovaný čtyřválec je totiž prvním motorem s variabilním kompresním poměrem. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení ojnice" upraven od 8:1 až po 14:1. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund. S pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s faceliftovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků