Nové Ferrari 612 Scaglietti: luxusní rychlík 2+2

Množství spekulací, fotomontáží a špionážních fotografií předcházelo oficiálnímu představení nového čtyřsedadlového Ferrari. Novinka z italské stáje nese název Ferrari 612 Scaglietti, veřejnosti se poprvé předvede na detroitské autoshow v lednu 2004. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul tím, že své nápady nerealizoval pouze na papíře, ale také formou hliníkových modelů. Hliníkové je ostatně celé nové Ferrari 612 Scaglietti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové čtyřmístné Ferrari 612 Scaglietti je 4902 mm dlouhé, 1957 mm
široké a 1344 mm vysoké. Rozvor je 2950 mm


Použití hliníku mělo příznivý vliv na celkovou hmotnost vozu, ačkoliv je nové Ferrari větší než předchůdce, celkově je o 60 kg lehčí. Pod kapotou novinky tepe neodolatelný dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min. Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V interiéru se mají pohodlně usadit čtyři dospělí lidé. Dominantními materiály
jsou kůže a leštěný hliník. Nechybí dvouzónová klimatizace a výkonný Bose
sound system


Na výběr je ze dvou převodovek. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, druhou alternativou je automatizovaná převodovka F1A s možností automatického řazení i řazení pomocí tlačítek na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků