Nové Ferrari 612 Scaglietti: luxusní rychlík 2+2

Množství spekulací, fotomontáží a špionážních fotografií předcházelo oficiálnímu představení nového čtyřsedadlového Ferrari. Novinka z italské stáje nese název Ferrari 612 Scaglietti, veřejnosti se poprvé předvede na detroitské autoshow v lednu 2004. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul tím, že své nápady nerealizoval pouze na papíře, ale také formou hliníkových modelů. Hliníkové je ostatně celé nové Ferrari 612 Scaglietti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové čtyřmístné Ferrari 612 Scaglietti je 4902 mm dlouhé, 1957 mm
široké a 1344 mm vysoké. Rozvor je 2950 mm


Použití hliníku mělo příznivý vliv na celkovou hmotnost vozu, ačkoliv je nové Ferrari větší než předchůdce, celkově je o 60 kg lehčí. Pod kapotou novinky tepe neodolatelný dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min. Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V interiéru se mají pohodlně usadit čtyři dospělí lidé. Dominantními materiály
jsou kůže a leštěný hliník. Nechybí dvouzónová klimatizace a výkonný Bose
sound system


Na výběr je ze dvou převodovek. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, druhou alternativou je automatizovaná převodovka F1A s možností automatického řazení i řazení pomocí tlačítek na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků