Nové Ferrari 612 Scaglietti: luxusní rychlík 2+2

Množství spekulací, fotomontáží a špionážních fotografií předcházelo oficiálnímu představení nového čtyřsedadlového Ferrari. Novinka z italské stáje nese název Ferrari 612 Scaglietti, veřejnosti se poprvé předvede na detroitské autoshow v lednu 2004. Jméno zdědilo nové Ferrari po Sergio Scagliettim, bývalém designérovi automobilky, který proslul tím, že své nápady nerealizoval pouze na papíře, ale také formou hliníkových modelů. Hliníkové je ostatně celé nové Ferrari 612 Scaglietti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové čtyřmístné Ferrari 612 Scaglietti je 4902 mm dlouhé, 1957 mm
široké a 1344 mm vysoké. Rozvor je 2950 mm


Použití hliníku mělo příznivý vliv na celkovou hmotnost vozu, ačkoliv je nové Ferrari větší než předchůdce, celkově je o 60 kg lehčí. Pod kapotou novinky tepe neodolatelný dvanáctiválec do V s objemem 5748 cm3 poskytující úctyhodný výkon 397 kW/540 k při 7250 ot./min. Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy (46% v předu a 54 % vzadu), nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V interiéru se mají pohodlně usadit čtyři dospělí lidé. Dominantními materiály
jsou kůže a leštěný hliník. Nechybí dvouzónová klimatizace a výkonný Bose
sound system


Na výběr je ze dvou převodovek. Řadit lze pomocí šestistupňového manuálu, druhou alternativou je automatizovaná převodovka F1A s možností automatického řazení i řazení pomocí tlačítek na volantu. Z 0 na 100 km/h zrychlí nové Ferrari za za 4,2 s, maximální rychlost přesáhne 315 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků