Více výkonu, nižší hmotnost, lepší aerodynamika, vyladěný podvozek. Taky model 296 se už dočkal klasického evolučního stupně.
Příchod tradičně ostřejší, okruhově zaměřené varianty zatím posledního supersportu Ferrari s motorem uprostřed je už opětovně očekávanou chvílí. Nabídku kupé 296 GTB, které je na trhu čtvrtým rokem (čas letí…), tak nyní rozšiřuje provedení Speciale, respektive zároveň i jeho otevřená specifikace Aperta. Recept na nové hardcore Ferrari je už přitom dobře známý…
Začít lze u plug-in hybridního ústrojí, které oproti GTB přináší více výkonu na obou frontách – twin-turbo třílitrový V6 posunuje Ferrari díky poznatkům a dílům ze závodní 296 Challenge na celkem 700 koní (515 kW) při 8000 ot./min, kdežto elektromotor teď přináší až 180 koní (132 kW). Systémově mluvíme o celkem 880 koních (647 kW), což je nárůst o hezkých 50 koní (37 kW). Pohon zadních kol si Speciale ponechává, dále optimalizována byla osmistupňová dvouspojková převodovka. S baterií o kapacitě 7,45 kWh přitom zůstává Speciale i čistě elektrický režim v rozsahu 25 km.
Odtučňovací kůra plná karbonových dílů (nehledě na titanové díly motoru) je viditelná na exteriéru a rovněž ve spořeji zařízeném interiéru – jsou zde například jednoduché výplně dveří nebo celokarbonová středová konzole. Ve výsledku má kupé Speciale suchou hmotnost 1410 kg (-60 kg vůči GTB). Optimalizovaná aerodynamika se všemi těmi křídelky, winglety a průduchy pak zajišťuje o 20 % vyšší přítlak (až 435 kg při 250 km/h). I zde Ferrari využilo řešení vyvinutá a testovaná na 296 Challenge.
Podvozek se rovněž dočkal novinek, a to po stránce nastavitelných tlumičů Multimatic (odvozených z 296 GT3) a nových, lehčích pružin, díky čemuž je Speciale taktéž o 5 mm blíže k zemi, nebo v ohledu stabilizační elektroniky včetně dynamického systému ABS Evo. Pro model byla navržena také nová 20palcová kovaná kola, obutá do zakázkové směsi pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2.
Dynamicky je novinka samozřejmě dechberoucí – z nuly na 100 km/h akceleruje za 2,8 sekundy, na 200 km/h pokračuje za 7 sekund a maximálně dosáhne 330 km/h. Vývoj řadových supersportů Ferrari nakonec umisťuje do kontextu čas na domácím okruhu ve Fioranu, kde je nová Speciale o 7 setin rychlejší (1:19 s) než hypersport LaFerrari z roku 2013.
Nový zelený odstín karoserie Verde Nürburgring (na fotkách) je určen výhradně pro Speciale a doplnit ho můžou zákazníci novou závodní livrejí s vlastním startovním číslem. Samozřejmě za příplatek, který povýší základní cenovku 407.000 eur (cca 10,1 milionu korun) za kupé, respektive 462.000 eur (cca 11,5 milionu korun) za spider.
Zdroj: Ferrari |
Zdroj videa: Ferrari