Nové emisní limity výrazně zvýši cenu aut

42 komentářů

mic
21. ledna • 20:27

http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=103&server=1&article=10668 http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=103&server=1&article=9154 .Někdo umí,někdo ne ,když VW neumí common rail,tak se musí pustit do novin hovadiny o zdažování.

Backdoor
21. ledna • 17:59

http://nejdelsi-penis.profitux.cz/jackass-3573.html

Mirek
20. ledna • 22:58

Tento clanek ma puvod v PR zprave automobilove lobby a jiz jsem ho videl, v ruznych podobach posledni tyden snad na vsech ceskych serverech. Maji opravdu dlouhe prsty. A onen puvod take diktuje zpusob podavani faktu, tak aby si kazdy rekl, chudaci autovyrobci, ta EU je drti a nakonec to zaplatime my. Pravda je zcela jina. Evropske predpisy jsou mnohem tolerantnejsi, nez v USA. V Evrope bezne prodavane dyzly jsou v USA zakazane, protoze nesplnuji predpisy. A co autovyrobci? Vydavaji tiskove zpravy, jak je americka vlada sikanuje? Ani nahodou. Snazi se, sec jim sily staci, vyvinout cistsi technologie protoze vedi, ze by si v USA neskrtli. A to jiz nemluvim o tom ze v USA prodavaji Evropane svoje automobily o 1/4 az 1/2 levneji nez doma (viz nedavny clanek na tomto serveru). A jeste nas strasi zdrazenim o 100tis? Bohuzel v Evrope vzdy najdou dostatek politiku, kteri jim jdou na ruku a schvali ulevy a vyjimky. K tomu ovsem potrebuji podporu verejnosti a proto takoveto clanky. Je smutne jak mnoho lidi jin na to skoci aniz by o veci premyslelo. Jinymi slovy mohli by jsme prodavat cistsi auta a mohli by byt i levnejsi, ale proc by jsme to delali, kdyz snadneji se vydelavaji penize lobbyngem a manipulaci. A mistni diskuteri je presvedcuji, ze zvolili spravnou cestu.

RedBaron
20. ledna • 21:05

Takže opět umělé navyšování nákladů a pedantská buzerace výrobců osobních aut a opět stálé přehlížení emisí nákladních aut, která nám do ksichtů místo miligramů vypouští těch jedů, plynů a sazí rovnou metráky... :-/

bingo
20. ledna • 19:17

Cifra 100t je nejakym vypoctem AR? Jak jste k ni dospeli? Nebo je v redakci problem s uvadenim zdroju jako obvykle? Jinak kvalitni bulvarni titulek, perfektne se hodi k tem "vycucanym" 100 tisicum ;-) Ta analyza dopadu je take zajimava. Jeste by mozna stalo za uvahu, ktera auta to vyrazne navyseni ceny pravdepodobne postihne a jaky je jejich podil na prodejich.

Beaumont
20. ledna • 15:34

Už zase se EU vrhá po hlavě do nesmyslu! Ještě NIKDY NIKDO neprokázal, jaký (jestli vůbec nějaký) vliv mají emise tzv. skleníkových plynů na změny klimatu. Ke změnám dochází, ale docházelo k nim už tisíce let předtím, než člověk vůbec slezl ze stromu, o spalovacích motorech, letecké dopravě a elektrárnách nemluvě! Takže se budou investovat miliardy do něčeho, co je:
1) Pravděpodobně úplně k ničemu
2) Opět sníží konkurenceschopnost Evropy proti Asii a USA
3) Ve finále negativně dopadne na každého řidiče...

Mirek
20. ledna • 22:31

Oblibena argumentace prumyslove lobby, kterou mnoho lidi prebira, protoze je tak pohodlna - ''i drive tu byla teplesi obdobi, takze se vubec nestarejte o to jake emise vypoustite a kupujte co vam nabizime''. Mimochodem ekologictejsi auta jsou v USA obrovskym trendem, a temer kazdy vyrobce jiz ma nebo alespon ohlasil uvedeni hybridu nebo biopalivoveho motoru. Takze mozna Evropa bude mit horsi konkurenceschopnost vuci USA, ale jenom proto, ze zanedlouho nebude mit co nabidnout, pouze cmoudive chrchladla, ktera budou v USA neprodejna. Uz dnes nema dizl, ktery by mohla prodavat napr. v Kalifornii.

bingo
20. ledna • 18:38

Kdyby byla koncentrace splodin v atmosfere rovnomerna, tak budiz. Jenze kolem silnic se tvori "tunely" s vysokou koncentraci. A pokud jsou ty silnice ve meste, tak je to myslim jasne. Nicmene je mozne, ze existuji studie zpochybnujici i toho :-)

bingo
20. ledna • 19:38

oprava: zplodin

Toomas
20. ledna • 16:40

Máte pravdu, že ještě nikdo neprokázal, jaký je přesný vliv skleníkových plynů na zemské klima. Ale to se týká pouze vztahu typu koncentrace "X ppm oxidu uhličitého znamená zvýšení teploty o Y stupňů, v důsledku čehož dojde k takovým a takovým změnám v proudění vzduchu a mořských proudů". Nicméně mechanizmus působení skleníkových plynů je prokázán naprosto jednoznačně a pro jednotlivé plyny je přesně kvantifikován. Čili vaše poznámka "jestli vůbec nějaký" je zcela mimo mísu.
Zmiňujete též historické změny klimatu. Ovšem jaksi jste, ať už záměrně nebo z neznalosti, opomněl dodat, že současné oteplování probíhá řádově rychlejším tempem než v kterémkoli období, o kterém jsou dostupné věrohodné údaje. A to je už alarmující.

Beaumont
21. ledna • 16:56

Toomas: ale důležité je přece právě to, JAK VELKÝ vliv mají člověkem vypouštěné skleníkové plyny na změny klimatu, zjednodušeně řečeno na zvyšování teploty (nechejme teď stranou, co bude důsledkem zvyšování teploty). Čili předpokládáme, že vypouštění skleníkových plynů pravděpodobně ovlivňuje (urychluje, zesiluje) klimatické změny, ale nevíme, jestli se na současných změnách podílí z 50%, z 10%, z 0,1% nebo z 0,0000005% ! Různí vědci, odborníci a "odborníci" mají různé názory, ale zatím se na ničem neshodli, narozdíl např. od situace s freony a ozónovou vrstvou, kde bylo jasné a všeobecně přijímané, že freony jsou zásadní hrozbou. Mirek: Argumentovat lobbingem je sice možné, ale ten existuje z obou stran. Výrobci aut a ropné společnosti by samozřejmě měly rády vypouštění skleníkových plynů bez omezení, zatímco ekologistické a NGO organizace, výrobci "čistých" energií a zejména rozvojové země třetího světa (vč. Číny) by rády, aby si Evropa a USA zhoršovaly konkurenceschopnost omezováním tohoto vypouštění.

kaccerr
20. ledna • 14:41

průměrně spálí auto na jeden km asi 0,8 dcl benzínu. V případě vody má tohle množství hmotnost 80 gramů,v případě benzínu jen asi 64 gramů,takže nechápu kde se bere oněch 170 gramů na kilometr! Ani po spálení směsi mi to nepřijde reálné,jestli se soudruzi nepletou v jednotkách :-/

bojler
20. ledna • 22:40

mala pripominka. dcl je decicentilitr, vy jste zrejme mel na mysli dl, tzn. desetinu litru. pokud se vam gramy nezdaji, podivejte se na udaje u novyh vozu, opravdu tam najdete stovky gramu.

delph
20. ledna • 16:03

no víš 8dcl =0,8 litru a jeden litr vody = 1kg tak nevím kde ty jsi došel k těm 64gramům. spíš 640gramů az toho už se to dá udělat ne?

Rado
20. ledna • 18:42

dosiel k tomu tak, ze spravne napisal, ze priemerne auto ma spotrebu 0.8dcl/1km, na rozdiel od tvojich 8dcl/1km

Pavl
21. ledna • 0:14

kdyz jezdi tankem....:-D

Hugo
20. ledna • 9:59

Vzpomínám si, jak se tvrdilo v osmdesátých a devadesátých letech, že dieselové motory nepřežijí rok 2000 právě kvůli emisím. Jasně tehdejší soustava s palivovým čerpadlem a tryskou nebyla schopna plnit tuším ani Euro3. No a dnešní realita? CR,PD již v několikáté generaci plní i Euro5. A prodej dieselových motorů rozhodně nezkončil. O ceně nebudu diskutovat, u některých výrobců je rozdíl mezi dieselem a benzínem poměrně malý. Ten limit určitě nebude pro všechny kategorie vozidel, ale každá kategorie bude mít vlastní. Nelze asi srovnávat malé auto do města a rodinné MPV.

Ron Jeremy
20. ledna • 10:39

Samozřejmě, že diesely přežily, protože Euro 5 opět stanovuje v případě emisí NOx výrazně měkčí limity pro diesely. Pokud by se oxidy dusíku omezily stejně, jako u benzínu, tak skutečně nepřežijí.

Jouda
20. ledna • 10:45

Nebo s hodne velkymi problemy ... Amerika.

yoggi
20. ledna • 9:45

zas len europa. europa na ukor ameriky a ciny prijima opatrenia. vyjebana amerika keby mali take normy ako v europe to by bolo zasadne omezenie co2. ale vevadi teraz co vypracovavali studiu oteplovania pre anglicko tak ich to nenechalo kludnych ked videli ako to dopadne s ich uzemim. amerika vysnivana krajina a neviem co este je to jedine banda nevzdelanych obmedzenych blbcov. ved uz z historie vyplyva ze ameriku osidlili a boli vystahovany najhorsi europania tak co moze clovek cakat. som sa rozpraval s uznavanym profakom vo svete ktory posobi v amerike, kanade, europe a v cine bol. tak som sa pytal na ameriku a jedine co mi povedal ze je to cosi strasne. tak nevzdelanych ludi v zivote nevidel ze ani priborom nevedia jest. jedine co vedia je ich MC donald. oni ani vedcov nemaju vlastnych. jedinou vyhodou je ze ked tam clovek pride a zistia ze vie tak su ochotni investovat prachy do neho. co tam posobia vedci tak su z celeho sveta. iba tolko o vysnivanej amerike, co mi rozpraval to by bolo na strasne dlho.

adam
20. ledna • 19:12

ved v amerike maju prisnejsie normy na spaliny ako v EU,ani bluetec od mercedesu tam nepresiel ani diesel Touareg
daj si do ruky klobasu a napchavaj na urovni ty kus slovenskeho inteligenta z hornej dolnej:-D

yogii
20. ledna • 19:53

ani z hornej ani z dolnej nie som a vidim ze tvoja inteligencia siaha tak po 6-7 triedu zakladky, no hadam si sa aj za nieco vyucil ale to uz si netrufam tvrdit :-D

Mirek
20. ledna • 22:21

Prave vam sdelili, ze vas prispevek je postaven na vasich vnitrnich pocitech, nikoliv na realite. Emisni predpisy v USA jsou mnohem prisnejsi nez v Evrope. Neni tam mozne provozovat ani nejnovejsi, nejcistsi dizly o coudivych TDI ani nemusime mluvit. Vas prispevek je chybny ale hlupaci jsou ti druzi. Jste opravdova ozdoba diskuznich for.

yoggi
21. ledna • 9:52

ja som nemyslel len auta ale celkovo priemysel. preco amerika kupuje emisne limity od zaostalejsich krajin. preco nechce usa a cina podpisat dohodu o mensom znecistovani (kyotsky protokol) ked to uz podpisala cela europa a kde kto dokonca aj rusko a kolko ludi ma rusko za zaostalu krajinu. podla mna je rusko podstatne vyspelejsie ako sa zda. ano amerika zavedie ze sam clovek nemoze po dialnici a tvaria sa ako uzasni ekologovia. necham vas v tom a myslite si ze amerika je ekologicka. kde je nasa europa proti nim.
p.s.: titulovat ma nemusis ja to nevyzadujem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan
21. ledna • 15:41

ano EU kyoto podpisala ale aj tak ho nie je schopna splnit a limity kupuje tiez lepsie si to nastuduj neviem kde ty beries svoje info
v pocte CO2 na hlavu je USA na 5 mieste za nim je hned Luxemburg,Australia,Canada
v Carbon Dioxide su na prvom a hned za nimi prekvapivo europsky Luxemburg,potom Australia, Canada
v jadrovom odpade je prva Kanada,Anglicko,Svedsko,Francuzko (usa su na 8 mieste)
jedine objektivny pohlad je udaj na obyvatela ale potom zrazu to uz nie su vacsinou amici a to niekomu nevonia...

tmz
21. ledna • 19:19

vyšší umístění znamená nižší úroveň? jaké další státy se započítavají do tohoto srovnání?

jan
21. ledna • 21:09

cim vyzsie umietnenie tym vyzsia prukcia plynov myslim ze sa do toho zapocitava vacsina statov

nn
21. ledna • 15:26

uz radsej nic nepis, uz si si dost nasral do huby ty "intelektual":-P

nn
20. ledna • 11:10

ak chces nadavat na ameriku, tak si najdi ine forum a nepis veci mimo temu ty zakomplexovany chudak3-[

yogii
20. ledna • 19:51

ja komplex nemam. ja len konstatujem, ale to je asi na teba moc zlozite hlavne na tvoju inteligenciu. sa cudujem co este robis v takej zaostalej republike a nie si vo vysnivanej amerike :-D

nn
21. ledna • 15:23

neviem co spominas inteligenciu, ked ma nepoznas:-D ale podme k tvojej inteligencii: nic som nepisal o zaostalom slovensku, takze zase pises mimo a nevies si napisat poriadne ani nick, myslim, ze inteligencia je tvoj dalsi komplex;-)

tomasiso
20. ledna • 9:10

europska komisia nema co na praci,tak vymysla hluposti.. americanom emisie vobec hlavu nerozbijaju,len europsky kokotom v hlave prasi

mic
21. ledna • 20:04

se pleteš, v Americe je to v kompetenci jednotlivých států,podle Kalifornie je EU co se tíká emisí břídil.

Honza42
20. ledna • 9:09

No tak teď jezdí pětičlenná rodina v MPV se 170 g CO2/km. No a protože limit velká auta nikdy nesplní tak si koupíme dva Citroeny C1 které jezdí za 110 g CO2/km. Malý detail, že dohromady to sice bude 220. Ale hlavně že předpis bude naplněn a já budu vzorný a zodpovědný občan.

M.
20. ledna • 8:55

Nedávno tu šel článek, kde se o tomto problému taky psalo. Např. Fiat Citroen a Renault by s plněním neměli mít problémy, horší je to třeba u Audi apod. Takže operovat s výhrůžkou plošného zvýšení cen o 100 tis./auto je docela mimo... Viz článek http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=10182

Mirek
20. ledna • 23:02

On je cely clanek zcela mimo. Pouze hezky pokus, jak zabranit zprisneni predpisu strasenim zakazniku.

Cynik
20. ledna • 2:59

Jistě chválihodný záměr, ovšem výsledek bude zcela opačný (alespoň v ČR) - sníží se počet prodaných nových aut a znásobí se poptávka po ojetinách, které takto krkolomné limity plnit nemusí. Je to stejný nesmysl, jako když si ČSSD myslí, že zvýšením sazby daně z příjmů se zvýší příjem státního ropočtu. Bylo by sice krásné, kdyby byl svět takhle jednoduchý, ale není. Já pevně doufám, žeč automobilová lobby (a zdravý rozum) bude dost silná a takovouto šílenou regulaci vzešlou z byrokracie EU zarazí.Jsem sice tělem i duchem evropan a politická integrace EU je mi sympatická, ale při takovýchto novinkách si vždycky v duchu musím přiznat, že postoj Václava Klause k EU má něco do sebe.

polovnik
20. ledna • 13:00

Až na to, že kdyby jsi nebyl modrý magor, tak jsi si mohl všimnout, že v posledních letech ČSSD právě tuto daň dost snížila.

martin kalenda
20. ledna • 18:57

mozna kdyby jste se obcas zajimal o deni okolo sebe, zjistite ze zrovna u nasich sousedu je DPPO 19% takze me penize nevidi ani socanska ani modra vlada dokud nebude rovnopravne zachazeni (staci ze neni horni strop socialniho a zdravotniho). Chapal bych jako opodstenou dan 30 procent (socani ji tusim stahli na 24) ale za kapanej jinej servis. Namatkou pri mych prijmech je to v DK/SE cca 35procent ale jaky k tomu davaji servis a jak pak stat zajisti sve obcany v penzi.

ccc
20. ledna • 5:02

no, cssd si už může myslet co chce...

ja1968
20. ledna • 7:04

Nejvíce zločinů,se stalo ve jménu lidu a dobrých myšlenek.Ať si EU dělá co chce.O to déle budu jezdit Favinem s Euro1:-D

mischanek
20. ledna • 8:30

ano, ano - cesta do pekla byva dlazdena "dobrymi" umysly.. :-|

Doporučujeme

Články odjinud