Nové elektrické Piaggio 1 míří do Česka. Má vyjímatelnou baterii, zvládne až 85 km

Tradiční italský skútr v nové elektrické verzi nabízí praktické vychytávky a jeho baterii nabijete vlastně všude.

Známá italská značka vstupuje na scénu skútrů s novou generací čistě elektrického modelu. Piaggio 1 bude dostupné ve dvou variantách výkonu a dojezdu. Bateriové alternativě klasické „padesátky“ do města praktičnost nechybí a přijíždí s několika chytrými řešeními i dnes očekávanou moderní výbavou.

Architekturu konstrukce a podvozku si bere Piaggio 1 z tradičních spalovacích skútrů značky, pouze ji doplňuje o elektrické ústrojí. Výchozí specifikaci pohání elektromotor zabudovaný do zadního kola, který produkuje výkon 1,2 kW a točivý moment 85 N.m. Součástí je lithium-iontová baterie o kapacitě 1,4 kWh zajišťující dojezd až 55 km. Maximální rychlost výchozí „jedničky“ je 45 km/h.

BMW má nové kolo. Samo určí maximální rychlost. K čemu potřebuje řepkový olej?

BMW má nové kolo. Samo určí maximální rychlost. K čemu potřebuje řepkový olej?

Lepší schopnosti nabídne verze Active používající silnější motor o výkonu 2 kW a točivém momentu 90 N.m. Zde má baterie kapacitu 2,3 kWh pro dojezd až 85 km. Maximálně lze přitom dosáhnout rychlosti 60 km/h. V obou případech se k maximálnímu dojezdu skútry dostávají v jízdním režimu Eco a samozřejmě v kombinaci se systémem rekuperace kinetické energie.

Baterii umístěnou pod sedlem lze snadno vyjmout během několika sekund a odnést na nabíječku domů nebo do kanceláře. Menší 1,4kWh baterie váží 10 kg, větší 2,3kWh pak 15 kg. Standardní doba do plného nabití je 6 hodin (ze sítě s napětím 220 V).

Opel Rocks-e je klonem Citroënu Ami. S rychlostí 45 km/h míří na mladé ve městě

Opel Rocks-e je klonem Citroënu Ami. S rychlostí 45 km/h míří na mladé ve městě

Navzdory baterii pod sedlem nabízí Piaggio 1 úložný podsedlový prostor, kam se vejde velká jet přilba. V praktické výbavě je taky háček na tašku a USB port s vodotěsným gumovým krytem. Všechny důležité informace poté zobrazuje digitální 5,5palcový přístrojový displej. Nakonec zde nechybí ani LED osvětlení a bezklíčového zapalování.

České zastoupení očekává novinku v prodeji během října letošního roku. Už přitom stanovuje cenovky. Piaggio 1 vyjde na 79.900 Kč, zatímco schopnější Piaggio 1 Active na 95.900 Kč.

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků