Nové dual-view displeje již brzy v sériových vozech

V roce 2006 představil výrobce audio techniky Alpine nový druh palubních displejů dual-view. Jejich originalita spočívá v tom, že ačkoli se jedná o jeden displej, může zobrazovat více kanálů najednou, přičemž to co vidíte, záleží od toho, ze kterého uhlu se na obrazovku díváte. V praxi to tedy může vypadat tak, že pokud řidič na obrazovce může sledovat údaje z navigačního systému, spolujezdec zas může sledovat například film z DVD, nebo televizi.

Konkurenční společnost, Blaupunkt v uplynulých dnech představila novou generaci těchto displejů, které vyvíjela v spolupráci se společností Bosch. První série těchto obrazovek o rozměrech 8 palců se objeví nejprve v nabídce příplatkové výbavy vozů vyšší kategorie. Obrazovka pozůstává z LCD monitoru, který je překrytý speciální průhlednou vrstvou. Ta plní funkci jakéhosi „filtru obrazových bodů“ a při pohledu z různých uhlů zobrazuje jen určitý počet pixelů.
 
Ve většině případů, kdy je v autě instalována „on board“ televize, se tato funkce deaktivuje při jízdě, aby nerozptylovala řidiče. Blaupunkt do těchto systému nyní instaluje novou možnost a to takou, že televizi budou moci za jízdy sledovat pouze spolucestující a nikoliv řidič.
 
Tuto novou technologii bychom měli poprvé spatřit v příštím roce a zatím ji bude možné instalovat, jen do luxusnějších vozů. O pár let se „dualní displeje“ možno stanou standardem ve všech vozech vyšší kategorie.
 
Klepněte pro větší obrázek 
První LCD displej s touto technologii z roku 2006
Klepněte pro větší obrázek
Dual view palubní obrazovka Blaupunkt
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků