Nové dual-view displeje již brzy v sériových vozech

V roce 2006 představil výrobce audio techniky Alpine nový druh palubních displejů dual-view. Jejich originalita spočívá v tom, že ačkoli se jedná o jeden displej, může zobrazovat více kanálů najednou, přičemž to co vidíte, záleží od toho, ze kterého uhlu se na obrazovku díváte. V praxi to tedy může vypadat tak, že pokud řidič na obrazovce může sledovat údaje z navigačního systému, spolujezdec zas může sledovat například film z DVD, nebo televizi.

Konkurenční společnost, Blaupunkt v uplynulých dnech představila novou generaci těchto displejů, které vyvíjela v spolupráci se společností Bosch. První série těchto obrazovek o rozměrech 8 palců se objeví nejprve v nabídce příplatkové výbavy vozů vyšší kategorie. Obrazovka pozůstává z LCD monitoru, který je překrytý speciální průhlednou vrstvou. Ta plní funkci jakéhosi „filtru obrazových bodů“ a při pohledu z různých uhlů zobrazuje jen určitý počet pixelů.
 
Ve většině případů, kdy je v autě instalována „on board“ televize, se tato funkce deaktivuje při jízdě, aby nerozptylovala řidiče. Blaupunkt do těchto systému nyní instaluje novou možnost a to takou, že televizi budou moci za jízdy sledovat pouze spolucestující a nikoliv řidič.
 
Tuto novou technologii bychom měli poprvé spatřit v příštím roce a zatím ji bude možné instalovat, jen do luxusnějších vozů. O pár let se „dualní displeje“ možno stanou standardem ve všech vozech vyšší kategorie.
 
Klepněte pro větší obrázek 
První LCD displej s touto technologii z roku 2006
Klepněte pro větší obrázek
Dual view palubní obrazovka Blaupunkt
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků