Nové DS 3 Crossback se pouští do boje. Přijíždí také jako čistý elektromobil

Prémiová značka Citroënu představuje svůj nejnovější model. Crossover DS 3 Crossback je menším sourozencem SUV 7 Crossback a zákazníky bude chtít zaujmout také čistě elektrickým pohonem.

Francouzské DS by chtělo svým pojetím „prémiových Citroënů“ konkurovat i rivalům ve formě Volva XC40, BMW X1, Audi Q2 či Mercedesu-Benz GLA, a právě tento úkol je na bedrech nového crossoveru 3 Crossback.

Po stránce designu vychází 3 Crossback dle očekávání z většího modelu 7 Crossback. Velká mřížka na přídi je tak obehnána chromovanými prvky, přičemž nechybí ani vertikální linie denního osvětlení v bocích předního nárazníku. Zaujme také poměrně kostrbatá linka kapoty nad LED světlomety. Zadní svítilny jsou opět spojeny chromovou lištou vedoucí přes páté dveře a na profilu karoserie se podobně jako u hatchbacku DS 3 objevuje typická „ploutev“ v oblasti B sloupku.

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Uvnitř ctí „trojka“ Crossback poměrně extravagantní styl DS ve formě hran a mřížkovaných vzorů, a to rovněž na středovém panelu. Uprostřed palubní desky se tyčí dotykový displej infotainmentu a další obrazovku najde řidič před sebou jakožto digitální přístrojový štít. Výše nad kapličkou je rozměrný head-up displej.

V technologické výbavě nakonec nechybí ani poslední systémy včetně parkovacího asistenta, automatického nouzového brzdění či udržování jízdy v pruhu. Co se týče praktičnosti, základní objem kufru je 352 litrů.

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Díky své modulární platformě CMP, respektive eCMP, lze 3 Crossback jednoduše nabízet i jako plnohodnotný elektromobil. Verze označená E-Tense využívá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), pohánějící přední kola, a baterie o celkové kapacitě 50 kWh, které vozu zajistí udávaný dojezd až 300 km (dle metodiky WLTP). Pomocí 100kW rychlonabíječky pak lze baterie dobít na 80 % za rovných 30 minut.

V nabídce nového crossoveru se ovšem objevují také spalovací motory, přesněji známý 1,5litrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 73 kW (100 koní), nebo přeplňovaná dvanáctistovka PureTech o třech válcích a výkonech 73 kW (100 koní), 96 kW (130 koní) a 114 kW (155 koní). V závislosti na motorizaci bude k mání manuální či automatická převodovka.

Živou premiéru si DS 3 Crossback odbude na říjnovém autosalonu v Paříži. Poté nám automobilka upřesní ceny a datum uvedení nového crossoveru na trh.  

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků