Nové DS 3 Crossback se pouští do boje. Přijíždí také jako čistý elektromobil

Prémiová značka Citroënu představuje svůj nejnovější model. Crossover DS 3 Crossback je menším sourozencem SUV 7 Crossback a zákazníky bude chtít zaujmout také čistě elektrickým pohonem.

Francouzské DS by chtělo svým pojetím „prémiových Citroënů“ konkurovat i rivalům ve formě Volva XC40, BMW X1, Audi Q2 či Mercedesu-Benz GLA, a právě tento úkol je na bedrech nového crossoveru 3 Crossback.

Po stránce designu vychází 3 Crossback dle očekávání z většího modelu 7 Crossback. Velká mřížka na přídi je tak obehnána chromovanými prvky, přičemž nechybí ani vertikální linie denního osvětlení v bocích předního nárazníku. Zaujme také poměrně kostrbatá linka kapoty nad LED světlomety. Zadní svítilny jsou opět spojeny chromovou lištou vedoucí přes páté dveře a na profilu karoserie se podobně jako u hatchbacku DS 3 objevuje typická „ploutev“ v oblasti B sloupku.

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Uvnitř ctí „trojka“ Crossback poměrně extravagantní styl DS ve formě hran a mřížkovaných vzorů, a to rovněž na středovém panelu. Uprostřed palubní desky se tyčí dotykový displej infotainmentu a další obrazovku najde řidič před sebou jakožto digitální přístrojový štít. Výše nad kapličkou je rozměrný head-up displej.

V technologické výbavě nakonec nechybí ani poslední systémy včetně parkovacího asistenta, automatického nouzového brzdění či udržování jízdy v pruhu. Co se týče praktičnosti, základní objem kufru je 352 litrů.

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Díky své modulární platformě CMP, respektive eCMP, lze 3 Crossback jednoduše nabízet i jako plnohodnotný elektromobil. Verze označená E-Tense využívá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), pohánějící přední kola, a baterie o celkové kapacitě 50 kWh, které vozu zajistí udávaný dojezd až 300 km (dle metodiky WLTP). Pomocí 100kW rychlonabíječky pak lze baterie dobít na 80 % za rovných 30 minut.

V nabídce nového crossoveru se ovšem objevují také spalovací motory, přesněji známý 1,5litrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 73 kW (100 koní), nebo přeplňovaná dvanáctistovka PureTech o třech válcích a výkonech 73 kW (100 koní), 96 kW (130 koní) a 114 kW (155 koní). V závislosti na motorizaci bude k mání manuální či automatická převodovka.

Živou premiéru si DS 3 Crossback odbude na říjnovém autosalonu v Paříži. Poté nám automobilka upřesní ceny a datum uvedení nového crossoveru na trh.  

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků