Nové DS 3 Crossback se pouští do boje. Přijíždí také jako čistý elektromobil

Prémiová značka Citroënu představuje svůj nejnovější model. Crossover DS 3 Crossback je menším sourozencem SUV 7 Crossback a zákazníky bude chtít zaujmout také čistě elektrickým pohonem.

Francouzské DS by chtělo svým pojetím „prémiových Citroënů“ konkurovat i rivalům ve formě Volva XC40, BMW X1, Audi Q2 či Mercedesu-Benz GLA, a právě tento úkol je na bedrech nového crossoveru 3 Crossback.

Po stránce designu vychází 3 Crossback dle očekávání z většího modelu 7 Crossback. Velká mřížka na přídi je tak obehnána chromovanými prvky, přičemž nechybí ani vertikální linie denního osvětlení v bocích předního nárazníku. Zaujme také poměrně kostrbatá linka kapoty nad LED světlomety. Zadní svítilny jsou opět spojeny chromovou lištou vedoucí přes páté dveře a na profilu karoserie se podobně jako u hatchbacku DS 3 objevuje typická „ploutev“ v oblasti B sloupku.

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Uvnitř ctí „trojka“ Crossback poměrně extravagantní styl DS ve formě hran a mřížkovaných vzorů, a to rovněž na středovém panelu. Uprostřed palubní desky se tyčí dotykový displej infotainmentu a další obrazovku najde řidič před sebou jakožto digitální přístrojový štít. Výše nad kapličkou je rozměrný head-up displej.

V technologické výbavě nakonec nechybí ani poslední systémy včetně parkovacího asistenta, automatického nouzového brzdění či udržování jízdy v pruhu. Co se týče praktičnosti, základní objem kufru je 352 litrů.

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Díky své modulární platformě CMP, respektive eCMP, lze 3 Crossback jednoduše nabízet i jako plnohodnotný elektromobil. Verze označená E-Tense využívá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), pohánějící přední kola, a baterie o celkové kapacitě 50 kWh, které vozu zajistí udávaný dojezd až 300 km (dle metodiky WLTP). Pomocí 100kW rychlonabíječky pak lze baterie dobít na 80 % za rovných 30 minut.

V nabídce nového crossoveru se ovšem objevují také spalovací motory, přesněji známý 1,5litrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 73 kW (100 koní), nebo přeplňovaná dvanáctistovka PureTech o třech válcích a výkonech 73 kW (100 koní), 96 kW (130 koní) a 114 kW (155 koní). V závislosti na motorizaci bude k mání manuální či automatická převodovka.

Živou premiéru si DS 3 Crossback odbude na říjnovém autosalonu v Paříži. Poté nám automobilka upřesní ceny a datum uvedení nového crossoveru na trh.  

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků