Nové diesely pro Renault Mégane a Scénic

Francouzská automobilka Renault rozšíří nabídku naftových agregátů pro vozy Mégane a Scénic. Top verze z nové nabídky, motor 1.9 dCi s filtrem pevných částic, disponuje výkonem 96 kW (130 k); maximální kroutící moment 300 Nm nastupuje od 2 000 ot. Mégane s tímto agregátem zrychlí z nuly na stovku za 9,0 s, Scénic s šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 9,6 s. Nejvyšší rychlost obou vozů atakuje hranici 200 km/h. Renault u modelu Mégane udává průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, Scénic má 6,0 l/100 km.

Dalším naftovým motorem je čtyřválec 1.5 dCi se systémem piezoelektrického vstřikování paliva, který je vyladěn na dvě výkonnostní varianty: základní má výkon 63 kW/86 k a udávaná spotřeba u Méganu je 4,5 l/100 km (Scénic má 4,7 l/100 km). Silnější verze 1.5 dCi má výkon 78 kW (106 k) a Mégane si z nádrže vezme 4,5 l/100 km nafty, Scénic 5,1 l/100 km. Oba motory splňují emisní normu Euro 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků