Nové diesely pro Renault Mégane a Scénic

Francouzská automobilka Renault rozšíří nabídku naftových agregátů pro vozy Mégane a Scénic. Top verze z nové nabídky, motor 1.9 dCi s filtrem pevných částic, disponuje výkonem 96 kW (130 k); maximální kroutící moment 300 Nm nastupuje od 2 000 ot. Mégane s tímto agregátem zrychlí z nuly na stovku za 9,0 s, Scénic s šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 9,6 s. Nejvyšší rychlost obou vozů atakuje hranici 200 km/h. Renault u modelu Mégane udává průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, Scénic má 6,0 l/100 km.

Dalším naftovým motorem je čtyřválec 1.5 dCi se systémem piezoelektrického vstřikování paliva, který je vyladěn na dvě výkonnostní varianty: základní má výkon 63 kW/86 k a udávaná spotřeba u Méganu je 4,5 l/100 km (Scénic má 4,7 l/100 km). Silnější verze 1.5 dCi má výkon 78 kW (106 k) a Mégane si z nádrže vezme 4,5 l/100 km nafty, Scénic 5,1 l/100 km. Oba motory splňují emisní normu Euro 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků