Nové Daihatsu Move: spotřeba 3,7 l/100 km

Daihatsu přichází s novou generací mini MPV Move. Jde údajně o nejhospodárnější nehybridní vůz v Japonsku.

Stroje Daihatsu nepatří na našich silnicích k zrovna běžným úkazům, svého času se u nás oficiálně prodávají a také v dnešních dnech si k nám nacházejí cestu skrze individuální dovozy ze zahraničí. Nejde však o žádné vozy „druhé kategorie“. Připomeňme, že Daihatsu patří do impéria Toyota Motor Corp. a i u nás známé Subaru Justy není vlastně ničím jiným než lehce upraveným modelem Daihatsu Sirion.

Nyní Daihatsu přichází s novým pětidveřovým minivozem na pomezí hatchbacku a MPV jménem Move, jenž má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu jen 3,7 l/100 km, což by měla být hodnota mezi japonskými osobními auty s čistě benzínovým pohonem nepřekonatelná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Superkompaktní Move stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 455 mm, přičemž jeho celková délka činí jen 3 395 mm (pro srovnání, Fiat 500 je dlouhý „celých“ 3 546 mm). Japonci tvrdí, že v porovnání s dosavadní generací se jim podařilo snížit pohotovostní hmotnost modelu Move o 35 kg, o což se postarala řada dílčích modifikací. Lehčí jsou například dveře, palubní deska, ale také bezstupňová automatická převodovka CVT nové generace, jež se stává jedinou a standardně dodávanou alternativou.

Pohonná jednotka řady KF druhé generace má objem jen 0,66 l, ale dosahuje výkonu 53 koní (39 kW) a točivého momentu 60 Nm. Vyznačuje se použitím „inteligentní“ soustavy EGR, která ve svém řízení bere v potaz též aktuální parametry spalovacího procesu, a plastové škrticí klapky, přičemž v obou případech se má jednat o první aplikaci v japonském automobilovém průmyslu.

Daihatsu bude své vozy Move nabízet s pohonem předních i všech kol a na domácím trhu se bude v přepočtu prodávat za ceny od 240 do 350 tisíc Kč. Firma očekává měsíční odbyt okolo 12 000 vozů. Tím zatím podrobnosti o novém modelu končí, u nás se sním podle všeho setkávat nebudeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Daihatsu Move

bazar

MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků