Nové Daihatsu Move: spotřeba 3,7 l/100 km

Daihatsu přichází s novou generací mini MPV Move. Jde údajně o nejhospodárnější nehybridní vůz v Japonsku.

Stroje Daihatsu nepatří na našich silnicích k zrovna běžným úkazům, svého času se u nás oficiálně prodávají a také v dnešních dnech si k nám nacházejí cestu skrze individuální dovozy ze zahraničí. Nejde však o žádné vozy „druhé kategorie“. Připomeňme, že Daihatsu patří do impéria Toyota Motor Corp. a i u nás známé Subaru Justy není vlastně ničím jiným než lehce upraveným modelem Daihatsu Sirion.

Nyní Daihatsu přichází s novým pětidveřovým minivozem na pomezí hatchbacku a MPV jménem Move, jenž má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu jen 3,7 l/100 km, což by měla být hodnota mezi japonskými osobními auty s čistě benzínovým pohonem nepřekonatelná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Superkompaktní Move stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 455 mm, přičemž jeho celková délka činí jen 3 395 mm (pro srovnání, Fiat 500 je dlouhý „celých“ 3 546 mm). Japonci tvrdí, že v porovnání s dosavadní generací se jim podařilo snížit pohotovostní hmotnost modelu Move o 35 kg, o což se postarala řada dílčích modifikací. Lehčí jsou například dveře, palubní deska, ale také bezstupňová automatická převodovka CVT nové generace, jež se stává jedinou a standardně dodávanou alternativou.

Pohonná jednotka řady KF druhé generace má objem jen 0,66 l, ale dosahuje výkonu 53 koní (39 kW) a točivého momentu 60 Nm. Vyznačuje se použitím „inteligentní“ soustavy EGR, která ve svém řízení bere v potaz též aktuální parametry spalovacího procesu, a plastové škrticí klapky, přičemž v obou případech se má jednat o první aplikaci v japonském automobilovém průmyslu.

Daihatsu bude své vozy Move nabízet s pohonem předních i všech kol a na domácím trhu se bude v přepočtu prodávat za ceny od 240 do 350 tisíc Kč. Firma očekává měsíční odbyt okolo 12 000 vozů. Tím zatím podrobnosti o novém modelu končí, u nás se sním podle všeho setkávat nebudeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Daihatsu Move
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků