Nové Daihatsu Charade je zde. Ve skutečnosti jde o Yaris.

Již v půli února jsme vás informovali o tom, že automobilka Daihatsu oznámila definitivní konec aktivit v Evropě. K němu by mělo dojít na počátku roku 2013 a její strádající nabídku na Starém kontinentě má ještě oživit nová generace kompaktního modelu Daihatsu Charade. Pokud vám připojený snímek připomíná výběhovou generaci Toyoty Yaris, máte naprostou pravdu. Připomeňme, že zcela nový Toyota Yaris již byla představena v Japonsku a my se na ni můžeme těšit již za týden v Ženevě.

O pohon Daihatsu Charade se bude starat výhradně zážehový čtyřválec 1,33 l s výkonem 99 koní (73 kW) doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo příplatkovým „automatem“. Dodávat se bude ve dvou výbavových stupních a cena má být v porovnání s Yarisem nižší. Nejde však ani tak o rozšíření stávající palety modelů Daihatsu, ale spíše o udržení prodejů na přijatelné úrovni. Během loňského roku se evropským dealerům Daihatsu totiž podařilo prodat jen 19 300 nových vozů.

Klepněte pro větší obrázek 
Nové Daihatsu Charade není ničím jiným než výběhovou generací Toyoty Yaris


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků