Nové Dacie Sandero se máme dočkat příští rok. Mluví se o příchodu hybridní varianty

Dacia již chystá novou generaci hatchbacku Sandero a na povrch se dostávají další informace o jeho technice. Přijede levný model také v hybridní variantě?

Někteří očekávali příjezd nové, v pořadí třetí generace hatchbacku Sandero již letos. Podle nejnovějších informací francouzské publikace Auto Plus však máme odhalení novinky čekat až na podzim roku 2020, a to v případě premiéry na pařížském autosalonu. Od mateřského Renaultu by si přitom mohla Dacia vypůjčit zbrusu novou techniku.

Mluví se totiž o příchodu Sandera také v hybridní variantě, využívající ústrojí e-Tech od Renaultu, které se poprvé objeví příští rok v novém Cliu. Benzinové šestnáctistovce zde budou asistovat dva elektromotory a malá baterie o kapacitě 1,2 kWh, čímž bude zajištěn výkon okolo 140 koní (103 kW).

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Očekávaným krokem je u Sandera taktéž přechod na modulární platformu CMF-B aliance Renault-Nissan, rovněž využívanou novým Cliem, Capturem či nedávno představenou novou generací Nissanu Juke. Publikace ovšem zmiňuje, že přechod na novou platformu a rovněž zástavba hybridu by mohla dostupnou cenovku Sandera o něco zvýšit.

Hybridní Sandero by nicméně zastávalo vrcholný model, zatímco nejlevnější cestou bude opět nabídka různě naladěných čtyřválců s úplným základem v tříválcové jednotce. Objevit se má zase i zvýšená a odolnější varianta Stepway, přičemž techniku Sandera si nakonec přivlastní i nadcházející generace malého sedanu Logan.

V galerii současná generace Dacie Sandero.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků