Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Porsche muselo při vývoji a ladění čtyřválců překonat několik technických i praktických komplikací.
Když přišlo první Porsche Boxster, musel mu stačit plochý šestiválec 2,5 l o výkonu 204 koní. A stačil, charakteru mělo auto na rozdávání.

Premiéra nové generace základních sportovních modelů Porsche je na spadnutí. Chystají se velké změny. Nově se budou vstupní sporťáky do rodiny Porsche jmenovat 718 Cayman a 718 Boxster, ale to už víme. Víme také, že budou mít čtyřválce s přeplňováním. A také je známo, že oba budou mít stejný výkon a kupé bude poprvé levnější než roadster.

Zatím ale nevíme, jak to bude s parametry motorů. Jenže britský magazín Autocar se nyní dostal k finální fázi vývoje nástupce Boxsteru a Caymanu a už zná některé technické detaily. A protože se s nimi pochlubil veřejně, nemůžeme vás o ně samozřejmě ochudit.

Poslední testy na mrazivém severu

Porsche dokončuje vývoj za polárním kruhem v oblastech kanadského Severozápadního teritoria. Ladí se především komfortní prvky výbavy jako topení, vyhřívání volantu, ventilace a klimatizace, zkouší se chování aut v každodenním režimu ve zhoršených povětrnostních podmínkách. Důraz se klade i na chování nových motorů, jak si poradí například se studenými starty. Vedle toho se ale zjišťuje i nastavení ESP a dalších systémů.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Právě pohonná jednotka je poměrně zásadní změnou, která stojí i za tím, že nástupce Boxsteru a Caymanu přibere na váze. A ne zrovna málo, nárůst hmotnosti se bude pohybovat okolo 85 kg. Jsou totiž potřeba turba, dodatečné chlazení, mezichladiče a další systémy, bez kterých se atmosférický šestiválec obešel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní Boxster začínal s šestiválcem 2,5 l o výkonu 204 koní. V poslední generaci se ale model Cayman S dostal na 340 koní, nepočítáme-li ještě silnější Cayman GT4

Základní jednotka je plochý čtyřválec 2,0 l. Nese kódové označení 9A2B4T, má jedno turbodmychadlo, výkon by měl dosáhnout na 220 kW (300 k) a točivý moment na 350 Nm. Vysoké otáčky mu ale cizí nebudou, prototypy se prý roztočí do 7400 ot./min.

V nabídce opět dva motory

Cílové hodnoty akcelerace z 0 na 100 km/h jsou 5,5 sekundy v případě manuální převodovky, automat PDK bude o chlup rychlejší. Kombinovaná spotřeba paliva se zlepší o jeden litr na 100 km.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Druhý motor, který dostane Porsche 718 Boxster S a 718 Cayman S, je více utajovaný. Zdvihový objem bude 2,4 nebo 2,5 litru a na rozdíl od slabšího a menšího agregátu dostane pravděpodobně turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, což využívá třeba 911 Turbo. Výkon by měl dosáhnout na 265 kW (360 k) a točivý moment na 400 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za méně než pět sekund a silnější modely s písmenem S se pravděpodobně podívají za 280 km/h.

Největší překážkou vývoje prý bylo vměstnat složitý motor do malého prostoru. Nakonec se jednotka turbodmychadla nastěhovala před motor tam, kde dříve byly dva protiběžné písty. Aby Porsche dosáhlo podobného stupně kultivovanosti jako u šestiválce, muselo použít čtyři aktivní silentbloky motoru.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků