Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Porsche muselo při vývoji a ladění čtyřválců překonat několik technických i praktických komplikací.
Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Premiéra nové generace základních sportovních modelů Porsche je na spadnutí. Chystají se velké změny. Nově se budou vstupní sporťáky do rodiny Porsche jmenovat 718 Cayman a 718 Boxster, ale to už víme. Víme také, že budou mít čtyřválce s přeplňováním. A také je známo, že oba budou mít stejný výkon a kupé bude poprvé levnější než roadster.

Zatím ale nevíme, jak to bude s parametry motorů. Jenže britský magazín Autocar se nyní dostal k finální fázi vývoje nástupce Boxsteru a Caymanu a už zná některé technické detaily. A protože se s nimi pochlubil veřejně, nemůžeme vás o ně samozřejmě ochudit.

Poslední testy na mrazivém severu

Porsche dokončuje vývoj za polárním kruhem v oblastech kanadského Severozápadního teritoria. Ladí se především komfortní prvky výbavy jako topení, vyhřívání volantu, ventilace a klimatizace, zkouší se chování aut v každodenním režimu ve zhoršených povětrnostních podmínkách. Důraz se klade i na chování nových motorů, jak si poradí například se studenými starty. Vedle toho se ale zjišťuje i nastavení ESP a dalších systémů.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Právě pohonná jednotka je poměrně zásadní změnou, která stojí i za tím, že nástupce Boxsteru a Caymanu přibere na váze. A ne zrovna málo, nárůst hmotnosti se bude pohybovat okolo 85 kg. Jsou totiž potřeba turba, dodatečné chlazení, mezichladiče a další systémy, bez kterých se atmosférický šestiválec obešel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní Boxster začínal s šestiválcem 2,5 l o výkonu 204 koní. V poslední generaci se ale model Cayman S dostal na 340 koní, nepočítáme-li ještě silnější Cayman GT4

Základní jednotka je plochý čtyřválec 2,0 l. Nese kódové označení 9A2B4T, má jedno turbodmychadlo, výkon by měl dosáhnout na 220 kW (300 k) a točivý moment na 350 Nm. Vysoké otáčky mu ale cizí nebudou, prototypy se prý roztočí do 7400 ot./min.

V nabídce opět dva motory

Cílové hodnoty akcelerace z 0 na 100 km/h jsou 5,5 sekundy v případě manuální převodovky, automat PDK bude o chlup rychlejší. Kombinovaná spotřeba paliva se zlepší o jeden litr na 100 km.

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Druhý motor, který dostane Porsche 718 Boxster S a 718 Cayman S, je více utajovaný. Zdvihový objem bude 2,4 nebo 2,5 litru a na rozdíl od slabšího a menšího agregátu dostane pravděpodobně turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, což využívá třeba 911 Turbo. Výkon by měl dosáhnout na 265 kW (360 k) a točivý moment na 400 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za méně než pět sekund a silnější modely s písmenem S se pravděpodobně podívají za 280 km/h.

Největší překážkou vývoje prý bylo vměstnat složitý motor do malého prostoru. Nakonec se jednotka turbodmychadla nastěhovala před motor tam, kde dříve byly dva protiběžné písty. Aby Porsche dosáhlo podobného stupně kultivovanosti jako u šestiválce, muselo použít čtyři aktivní silentbloky motoru.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků