Na tom jednom snimku je poznamka 100m/s! To by odpovidalo rychlosti 360 km/h :-O
Ideme sa porozprávať o tom, či sa rýchlosti áut pri čelnej zrážke sčítavajú?http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1036390&sid=77c6ae4027a4af2cfb7c1b49ff584027:-)
Na mě je ta diskuze moc dlouhá :-DNicméně rychlosti se při čelní srážce samozřejmě vždy sčítají ;-)Z prvních pár příspěvků jsem pochopil, že se tam srovnávají následky při různých typech srážek, což na sčítání rychlosti nemá vliv. Jednoduše řečeno, rychlosti se vždy sčítají, ale následky jsou díky různým deformačním zónám a působení fyzikálních sil různé.Vysvětleno na příkladu: pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta každé jedoucí 60 km/h, tak bude nárazová rychlost 60+60, tedy 120 km/h. Pokud to ve 120 km/h napereš do zdi bude nárazová rychlost 120+0, tedy taky 120 km/h, nicméně následky nehody budou rozdílné !!!!
Nevím, o nutnosti přitvrdit normy bych možná přemýšlel, až by figurky panáků znázorňující riziko poranění byly všechny tři celé zelené....
Nevíte někdo, z čeho institut EURO NCAP žije? Kdo financuje jeho provoz?
"Euro NCAP was set up by the Transport Research Laboratory, for the UK Department of Transport. Subsequently other governments have joined the programme (France, Germany, Sweden, The Netherlands and the Catalonian part of Spain). Many Consumer Groups in Europe are members through International Consumer Research and Testing. Motoring clubs are represented by membership of the FIA Foundation and by the individual membership of the German motor club ADAC. The European Commission is an observing member of Euro NCAP’s board and provides their political support.""LABORATORY - Euro NCAP performs its tests in six approved test laboratories across Europe: UTAC in France , BASt and ADAC in Germany , TNO in the Netherlands , IDIADA in Spain and TRL in the UK ." - a možná získá certifikaci i jedno pracoviště u nás v ČR, alespoň doufám.
Schválně: pošlete proti sobě 5hvězd. I30 a 5hvězd. MercedML a uvidíte. V čem byste raději seděli?Ty hvězdičkové testy jsou pro SUV a offroad nespravedlivé! Vzbuzují neoprávněný pocit, že snad nějaký Ford focus je stejně bezpečný jako Ford Explorer.:-/
Nicméně viděl jsem něco na videu (YouTube...nebo tak něco). Rozmlátili tam vcelku bezpečné Volvo Combi sice trochu starší, když proti němu vystřelili malého renaultíka (trochu nepoměr, ale možná reálná situace...) Tedy vystřelili je proti sobě oba stejnou rychlostí - čelní střet půlkou přídě jednoho na půklu přídě druhého vozu...mrkněte
No jo, jenže totéž se dá říct o off-roadech a SUV. Většina lidí si myslí, že když je to velké a těžké, tak to musí být mnohem bezpečnější než jiná auta a jak takové SUV dopadne po srážce s obyčejným autobusem se můžeš podívat např. tady: :-Dhttp://necromanc.blogspot.com/2006/12/hummer-vs-school-buss.html
nj, najma ked americke monstra zvyknu dostavat iba 3-4 hviezdy, ale pri zrazke by rozdupali 5 hviezdickovy Fiat 500 na srot (extremny priklad)
Průšvih je v tom, a to už se tu jednou řešilo, že se body přidělují za připomínač bezp. pásů apod -> není možno brát hvězdičky jako absolutní kritérium pro hodnocení bezpečnosti při nárazu auta do pevné deformmovatelné překážky - a to je další věc, kterou asi neradi vidíte. Když ta "pětistovka" narazí byť i do betonu, je to lepší, než když se čelně srazí třeba s Toyotou Tundra (full-size pick-up) apod. - jasné, vždyť ta Toyota bude vážit nejmíň 2x tolik, navíc je vyšší apod. Zkrát NCAP nelze brát jako porovnávací měřítko bezpečnosti při srážce 2 různých aut (natož 2 absolutně jiných tříd aut).
Jenže mnoho lidí co se v autech moc nevyzná a většina lidí třeba v USA to tak chápe.To máš podobný, jako značení úspornosti u ledniček (tř. A, B...)
A+
NCAP neni porovnání bezpečnosti při srážkách dvou aut, ale při nárazu do stojící překážky. To znamená, že pokud pojedu ve Fiatu 500 a narazím do zdi, tak se mi nic nemusí stát, ale když pojedu v nejakym offroadu, tak na tom muzu byt hur a jeste k tomu zborim celej barak.Nelze udělovat hvězdičky za srážku s jiným autem, to by se musely dělat zkoušky mezi všemi vozidly na trhu a to je nereálné. Trošku přemýšlet by to chtělo, vy chytráci...
Testy EuroNCAP simuluji naraz do deformovatelne prekazky, tzn. do stojiciho auta. Zed je prekazka v zasade nedeformovatelna, takze to co jsi napsal je pekny nesmysl. Navic EuroNCAP jasne uvadi, ze hodnoty jsou srovantelne pouze v ramci jedne tridy, nelze tedy srovnavat hodnoty ze dvou trid - napr. i30 vs. Mercedes ML.Nejdriv cist a pak premyslet by to chtelo, chytraku...B-]
Ono je jedno, jestli je to deformovatelná překážka nebo nedeformovatelná. Kromě toho i zeď může být deformovatelná.Vysvětlím ti to trochu jinak, když to nechápeš selským rozumem.Varianta 1:Auto hmotnosti M1 narazí do překážky rychlostí V, jeho hybnost je P=M1*V, při nárazu působí na auto síla velikosti F=P/t kde t je čas, po který dochází k tlaku a po kterou se hybnost přeměňuje na jiné formy energie, budeme uvažovat čas 1s, tedy F=P, tato síla zapříčiní deformaci karoserie, jak velkou závisí na rychlosti V, čím vyšší rychlost, tím větší deformaceVarianta 2:Auto dvojnásobné hmotnosti M2=2*M1 bude mít hybnost F=P=M2*V=2*M1*V tedy dvojnásobná síla, která působí na karoserii a pro stejnou bezpečnost musí být auto 2x tužší, což je docela problém a také důvod, proč těžká auta horko těžko dosahují na 5 hvězdMetodika měření je pro všechny třídy stejná, takže LZE porovnávat bezpečnost při nárazu do stojící překážky mezi sebou.Varianta 3:Náraz obou aut, každá jede poloviční rychlostí, takže součet je opět V, celková hybnost je M1+M2=M1+2*M1=3*M1, ta se při nárazu rozdělí napůl na obě auta, tedy na každé je síla F=3/2*M1*V, takže na první auto při stejné rychlosti působí o polovinu větší síla než před tím, kdežto na to druhé působí o polovinu menší síla, takže v tomto případě je na tom těžší auto líp, protože síla působící na něj je dokonce menší.Z toho plyne, že těžší auto je vždy při srážce zvýhodněno na úkor malého a tedy VĚTŠÍ auto JE při srážce dvou aut BEZPEČNĚJŠÍ, ale také NEBEZPEČNĚJŠÍA také z toho plyne, že NELZE srovnávat auta při vzájemném střetu, protože mezi každýma dvouma auty by to dopadlo jinakTakže než začneš plodit nějaké nesmysli, tak se zamysli...
Kdyby ti šla čeština jako fyzika. Za druhý - napsal jsi to samý jako Petr, akorát že na půl stránky
ale naprosto perfektne podporeny argument! rozhodne lepsi, nez kdyz tady nekdo bude cosi vykrikovat bez jakychkoliv souvislosti, tohle uz chce mit fakt prehled, kdyby se clovek chtel nad necim hadat..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.