Nové crash testy: Škoda Yeti, VW Polo, japonské hybridy ad.

55 komentářů

Petrik_CZ
28. srpna • 22:32

Staci zvysit rychlost narazu napr. na 80kmh pripadne na 100khm a zase budem koukat na zcela rozstipane vraky, jako jsme se koukali pred patnacti lety. Energie narazu = kineticka energie jedouciho automobilu totiz roste kvadraticky s rychlosti, takze ve 100ce je presne 4x vyssi nez v padesatse. Docela by me zajimalo, ktere auto by napr. ve stovce dostalo rekne 2 hvezdicky.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
27. srpna • 20:51

Tak mi to tak nějak nedalo, a když jsem viděl výsledky a fotky Yteho tak mne něco bodlo do očí. Byl to kolení airbag u řidiče - jak mohou dát takové auto do testu, když valná většína lidí bude jezdit bez něj. Podle mne by do testů měly být dány auta v základní výbavě, a to si myslím že by tolik 5* aut nebylo.

piErcE
27. srpna • 21:28

Kdyby jenom kolenni airbag ... v active a nizsich verzich neni ani hlavovy a bocni airbag.Nicmene oni testy nedelaji na uplnych social editon - a v tomto pripade "Ambition" verze mi prijde celkem vhodna k testu (a ta ma koleno v zakladu).Yetti, stejne jako octavka, neni fabie, ktere se proda nejvic ve verzi HTP Classic. Stejne jako Oct je nejvic ve verzi Elegance, tak i u Yettiho to bude podobne.

ZocelenyDrapalik
27. srpna • 14:14

Podle podivne logiky AR.cz, kdyz vsichni zvladnou testy uspesne, neznamena to, ze se autovyrobci na bezpecnost zamerily ( protoze vse ostatni nez 5* je pro verejnost neuspech) a vsechna auta jsou postavena bezpecne, ale znamena to, ze testy jsou spatne. Ano, pokud vsechna auta splni zadana kriteria, dostanou plny pocet hvezd. Ano, hvezdicky uz nejsou jenom vyjadrenim bezpecnosti pri narazu, ale komplexnim zhodnocenim pasivni a aktivni bezpecnosti. Komu to vadi, muze si studovat vysledky v jednotlivych kategoriich. Uverejnuji se vsechny. Zprisnovani hodnoceni v dalsich letech uz je ted ohlaseno, tedy neni pravda, ze by nic vyrobce nenutilo se zlepsovat. Ano. Hodnoceni ENCAP se zmenilo a je jine. Ani lepsi ani horsi. Jen hlubsi a sirsi. Uz by si na to mohli konecne zvyknout i novinari a prestat porad narikat nad lonskymi snehy. Ze by testy byly v teto podobe zbytecne je opravdu nesmysl.

Majk
27. srpna • 15:00

Na nic je, že se automobilky nezaměřují na bezpečnost komplexně, ale pouze tak, aby byla splněna kritéria pro Euro NCAP, protože tyto testy jsou nejvíce sledované a nejvíce vidět. Jakmile bude v nastávající nehodně byť jen malá odlišnost (jako že bude, ENCAP jsou testy v laboratorních podmínkách), auto se sesype jako domeček z karet. :-(
Nehledě na to, že když výrobcům automobilů rupne v bedně a budou dělat poctivá auta a všichni tak budou jezdit v tancích a bude se jezdit stylem, kterým se jezdí, mrtvých neubyde. To není ani tak o bezpečnosti automobilu jako o demenci některých řidičů a ani 3 prdele elektronických asistentů a pevnější konstrukce na tom nic nezmění.

Tomm
27. srpna • 20:42

Troufám si oponovat. Jak jsi dospěl k informaci, že se automobilky nezaměřují na bezpečnost komplexně? Kdyby byla pravda, že jdou na ruku pouze kritériím NCAP, pak by měla třeba škodovka 5* už o poznání dřív než s Roomsterem, protože už u O2 ji od zmíných 5-ti hvězd dělila taková záležitost jako připonínač pásů na sedadle spolujezdce. Nicméně souhlasím, že jsou automobilky, které NCAP využívají jako marketingový nástroj, viz. právě Renault, kde je to přímo do očí bijící...

Majk
27. srpna • 22:54

Myslím si to už delší dobu (zvlášť, když vidím některé nehody s vozy s ENCAP 5*), ale částečně mi to potvrdil nedávný test ADAC/ÖAMTC, kde proti sobě poslali dva Opely Astra H Caravan s velkým předsazením (opravdu jen rohy karoserie) - a Opel Astra H získal 5 hvězd v ENCAP - a dopadlo to velmi žalostně. Informovali o tom ve světě motorů z minulého týdne a byly tam i obrázky obou automobilů. Snažím se o tom najít informace na googlu, ale bohužel nic nemohu najít. Ani na Youtube. Jsou tam jejich starší videa, ovšem toto nejnovější zatím ne. :-( Neberu to jako stěžejní informaci pro mé závěry, pouze mi to částečně potvrzuje to, co si už dlouho myslím. Automobilky se snaží ušetřit kde se dá.Ale našel jsem starší test ADACu, kde testovali Lagunu 3.generace podle ENCAP, akorát ve vyšší rychlosti. Auto se částečně zhroutí (střecha, prahy...) při trochu vyšší rychlosti, než se kterou kalkuluje ENCAP. Bohužel tam není vidět, jak moc to zatíží ty které partie pasažerů, ale řekl bych, že na cigárko z toho auta nezraněni nevylezou.http://www.youtube.com/watch?v=NHoT35KXmqA

k22
28. srpna • 10:04

Proboha, to je ale úvaha! Při vellkém předsazení je struktura vozu vystavena extrémmnímu zatížení (velká síla na malou plochu) a v případě Laguny je to také jasné: destruktinví síly se zvyšují s 2 mocninou rychlosti, kdyby mělo být auto bezpečné při nárazu rychlostí 80km/h, tak by musel o odola 1.5x větší energii než při rychlosti 64km/h. A takoé auto neexistuje. Vychází se z toho, že řidič stačí zbrzdit z 90 na zhruba těch 60 neždojde k nárazuj. A pak je 5* zárukou že to přežiješ...kdo ovšem jezdí "svižně" např. 120 avíc na okresce tak mu nepomůže ani kdyby měla jeho kára 7*

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majk
28. srpna • 11:02

Ano, to máš pravdu, že je vyšší tlak na menší plochu, nic to ale nemění na tom, že auto pyšně se prezentující 5 hvězdami se nedá automaticky pokládat za bezpečné, jak jej automobilky prezentují.Když se totiž řekne bezpečné auto, člověk si pod tím představí takové auto, které dokáže ochránit posádku v každé situaci.Každopádně, já si auto podle "bezpečnosti" nevybírám, neboť neplánuji s autem havarovat a podle toho se chovám.

ZocelenyDrapalik
29. srpna • 0:33

Kolik si myslis, ze z te tisicovky mrtvych za rok si havarii planovalo ? To je tedy brilantni uvaha.

Majk
29. srpna • 10:07

Spíš jsem to myslel tak, že mnozí jezdí, jako bez mozku, že si o průser na silnici jen říkají.

Skyline
27. srpna • 14:49

Wow, takze ty bezduche a v pripade narazu neucelne blbinky jsou ta "aktivni bezpecnost"? Zajimave, zajimave :-D Nutnost dobrat se reality a bezpecnosti auta ALESPON pro naraz NCAP skrz prohledavani detailnich kategorii muze povazovat za vyhodu pouze hodne hloupy clovek.

ZocelenyDrapalik
28. srpna • 9:14

Ano, ver, never, bezpecnost auta neni jenom o tom, jak dopadne pri narazu, ale i treba jestli ten naraz dokaze odvratit - treba pomoci ESP. Musim se smat, jak mnoho lidi zilo v iluzi, ze staci znat pocet hvezd a vim vse o bezpecnosti auta. Ted jim tu iluzi vzali. Jak znamo neni horsiho provineni, nez brat lidem iluze. Pouze hodne hloupy clovek se spokoji s nejakym zjednodusujicicm cislem (hvezdicky) vytvorenym pro ucely marketingu a nezajima se, co je pod nim skryto.

ABC
28. srpna • 0:20

Hloupý je ten kdo nezkousne názor druhého truhlíku. B-]

Skyline
28. srpna • 9:08

Presne tak, zvlast, kdyz pak jeste dalsim nadava do truhliku:-DB-]

Blackpitch
2. září • 13:24

To je zajímavý...tak proč jinejm nadaváš do debi.lů? Neb si jím sám

Peter
27. srpna • 12:19

Este to aby ubermensch uberwagen derivát VW nebol najlepsí das ist umoglich,šajze!!!B-]

peeticek
27. srpna • 10:05

Nechapem preco,
ale zvacsa sa stretavam pri novych verziach stranok k totalne debilnym zmenam, ktore su viac na na skodu ako prinos. V pripade EURONCAP je to nutnost prekliknut na vysledky pre spolujazdca, alebo vysledky z Pole testu. Preco? Od vzniku EURONCAP mali vysledky pre vodica a spolujazdca vzdy naraz zobrazene + bocny naraz -- Pole test tam nebol, taktiez testy opierok.
To je taky problem, presunut vysledky testov opierok pod vysledky rpe vodica/spolujazdca/bocneho narazu a Pole testu?
V dnesnej dobe sirokouhlych LCD uplne vsade - typicky 1680/1050, ale minimom je 1440*900, by sa tie vysledky dali zoradit aj vedla seba vsetky naraz
- ked uz chceli mat vsetko graficke v jednej urovni.
Dalsia somarina z mojho pohladu je z hladiska samotneho EURONCAP a to zmena hodnotenia testov. Vzdy to bolo tak, ze vysledky boli v bodoch a v zatvorkach perc. vyjadrenie
- ako pre celnu, tak i bocnu zrazku. Teraz je do hodnotenia zabalene uplne vsetko a potom sa neda skutocne posudit//v ramci testov, realita moze byt ina, ako na tom auto je v pripade celneho a bocneho narazu.
Nehovorim ze netreba brat do uvahy veci ako indikaciu nezapnuteho pasu, alebo ESP a pod., ale treba to dat zvlast. Nechapem tiez, preco pripomenutie za nezapnuty pas je zahrnany do vysledkov - je to povinnost vodica zo zakona, tak ake bonus body za pripomenutie?
- jasne, jasne, vela ludi tvrdi, ze je to jeho vec - je, pokial ide v aute sam, akonahle je tam niekto - typicky priputany clovek, je to umyselne ohrozenie zdravia a casto i zivota priputaneho nepriputanym - tu by som bol extremne prisny co sa tyka pokut.
Ak by siel sam - nezapnuty - bez pokuty..Netvrdim, ze cele EURONCAP je o na nic - prave naopak. Mrknite sa na vysledky testov aut, kedy EURONCAP zacinalo - ten posun za 10r je neskutocne. Urcite je pravda, ze v realite je to ine a ze auta su site na mieru tetov, ale uprimne - radsej budem burat v 5hv-aute ako v 3hv. - myslim celnu zraku. Poukazali na problem a mnohe myty - sklamanie je pre mna VOLVO, kt. som povazoval, ako vsetci za super mnega bezp.auto. A zrazu - drb o stenu, vysli vysledky a repadak - trvalo im to dost dlho, kym sa dali dokopy a su na urovni. Nebyt EURONCAP, stale je x aut o prdlacke, lebo interne testy nevidi verejnost no a myty typ - svedske tanky su pekny marketing co zadarmiko.takze tak.
drive safely.P.

Jmeno
27. srpna • 9:25

spis by me zajimalo proc onech 92%? jeslti to nebylo kvuli tomu ze ikonka pasu pri nezapnuti blika misto sviti, jeslti ma rozepinani pasu barvu sitivne oranzovou a ne jen cervenou...to by me asi moc zivot nezachranilo. Kdyby spis uvedli maximalni energii kterou je schopne auto absorbovat nez se zacne deformovat kabina. Podle toho bych si klidne auto i vybral. ale kdyz vidim nejaky ty 5 hvezdickovy auta ktery po narazu vypadaji ze rychlost o 2Km/h vetsi by uz neprezil nikdo v aute se neda verit EURO ncap ..

pete
27. srpna • 9:56

Heh, kdyby vam rekli maximalni energii, kterou je schopne pohltit deforamcima zonama, tak by vam to bylo k nicemu. V praxi to vyuzit nelze, tedy pokud nemate kalkulacku a katalog aut, abyste si spocital kinetickou energii kazdeho protijedouciho auta... No a pokud to bude slouzit jen jako udaj, pak to ma stejnou vypovidajici hodnotu jako euroNCAP. Kontrolky, asistenti a dalsi funkce maji na vysledek stejne jen marginalni vliv. Pokud by ridic prezil bez vaznych zraneni, pak je jedno jestli je result 80 % nebo 95 %.

Egi
27. srpna • 1:56

Tak po tomhle hodnocení bych asi při nárazu nejraději seděl v Yetim - i když je o škodovka.

Petr
27. srpna • 2:48

Konecne prvni skodovka, ktera nema tragicke vysledky crash testu. Do Octavky nebo Fabie bych rodinu neposadil.

Pan Kája
2. září • 22:42

I roomster měl 5hvězd... někdejší 4hvězdy první fábie tehdy rozhodně ani v nejmenším nebyl špatný výsledek! Ani oktávka není nikterak tragická...Ale každý má asi jiný metr...vy jej zřejmě máte extrémně přísný..ale proč ne, neberu vám to. Ale ruku na srdce, tohle asi nebylo víc, než snaha ulevit si?:-)) Ono se mi totiž nadávání škodovkám na různých diskuzích zdá poslední dobou hodně v módě...trochu mě to mrzí, bo mi připadá, že snad jen u nás (a možná v Rusku:) ) se více nadává na domácí, jak zahraniční auta.:-(

Kubajs
28. srpna • 0:31

do ocktavky nebo fabie by si rodinu neposadil, no jak koukam co pises, ty bys nemel posazovat rodinu do vůbec ničeho hele, myslím si, že je jedno, v jakym autě sedíš když jezdíš normálně, ne jako magor a jestli to do tebe někdo ve 130 km/h napálí, tak si myslím, že je jedno v čem sedíš... já mám třeba v oktávce 10 airbagů, tak nač odsuzuješ auto, které nevlastníš, či na které nemáš :D

mclown
27. srpna • 12:06

Petr len dufam ze nemas nejaky vtip ako Megane

petr
27. srpna • 13:33

Teda jsem jiný Petr, ale proč ne ? Podle výsledků EuroNCAP je Octavia z roku 2004 v ochraně posádky vozu při nárazu zepředu (O=11b, M=12b) a zboku (oba 16b) o chlup horší než Renault Mégane z roku 1999.

mclown
27. srpna • 14:26

.... a sme doma, nemam na koktavku tak idem na nu nadavat a chvalit francuzsku parodiu na auto aka megane

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
28. srpna • 6:23

He, já se srovnáním Octavie a Méganu nezačal, já jen uvedl fakta. No, žádného Renaulta jsem nikdy nevlastnil, totéž platí pro Škodovku (v té jezdím jako služební), doma mám 3 roky starého Avensise, tedy auto pro klidné důchodce jak píše "prcka" ;-)

zdenda
30. srpna • 8:25

Panove a neni to nahodou tak, ze se mezi tim zmenilo hodnoceni EuroNCAP a ty vysledky nelze srovnavat? Dokonce si myslim, ze se to hodnoceni menilo na prelomu roku 2001/02... :-D

petr
31. srpna • 7:05

Měnilo se celkové hodnocení (přidali tam pár bodů navíc) a přibyla jedna hvězda, nicméně bodové hodnocení za náraz zepředu a zboku zůstalo stejné.
Hezky to jde vidět např. na Saabu 9-5, který byl testován v roce 1998 a v roce 2003.
V roce 1998 dostal hodnocení 13/16 (zepředu/zboku) a celkem 31 bodů, tedy 4*. V roce 2003 dostal opět 13/16 a celkem 33 bodů, tedy 5*. Rozdíl je v tom, že dostal navíc 2 body za upozornění nezapnutých pásů, které měl už předtím, jen se za ně nedávali body.

zdenda
1. září • 11:22

Tak s tim Saabem to neni zrovna dobrej priklad, protoze ty 4* plati az od opakovaneho testu v roce 2002 a od dole uvedeneho vin. Takze taky po zmene...

petr
1. září • 11:46

4* platí pro auto z roku 1998, 5* pro auto z roku 2003. V roce 2002 došlo ke změně testů pouze v tom, že přibyl další test "child occupant", který nebyl na 9-5ce z roku 2003 testován. Ke změně hodnocení nárazu zepředu a zboku došlo teprve letos, doteď to bylo jen o rozšiřování testovaných věcí, nicméně náraz zepředu i zboku je stále srovnatelný (1997-2008).

Thor
27. srpna • 23:30

Nemam na octavku, mam Avensis :-P

prcka
28. srpna • 0:06

To je to auto pro klidne duchodce?:-D:-P

petronela
27. srpna • 22:49

renaulty su v tomto vzdy o krok vpred....

Skyline
27. srpna • 14:45

Octavia dopadla v testu hur = pisatel prispevku na ni nema. :-D Uvazovani skodifkarskeho deb.ila na jednicku:-D:-D

zdenda
30. srpna • 8:26

Panove a neni to nahodou tak, ze se mezi tim zmenilo hodnoceni EuroNCAP a ty vysledky nelze srovnavat? Dokonce si myslim, ze se to hodnoceni menilo na prelomu roku 2001/02... :-D

mclown
27. srpna • 14:53

ja ju nemam, ale urcite radsej ako megane/focus
a navyse som 99% trafil ;-)

Skyline
27. srpna • 14:58

Je uplne jedno, jestli ses trefil, nebo ne, reagoval jsi jako deb.il, petr ma pravdu.A kdyz jsme u toho, ja bych si otres jmenem octavia 2 nekoupil a radsi uz bych vzal (minuly) megane grandtour, pokud uz bych musel z techto dvou znacek vybirat.

zdenek
27. srpna • 22:34

Nikdo te nenuti si ji kupovat. Kazdy si muze jezdit cim chce. A nemate si co vycitat, prispevky vas obou maji objektivni informovanost 0.

mclown
27. srpna • 14:58

no vidis, ja by som auto s picou nechcel ani zadarmo

petronela
27. srpna • 22:50

preco beries do auta svoju frajerku?

prcka
27. srpna • 15:59

No hej, vzdyt slovaci ted jezdi v Kija.:-P

petronela
27. srpna • 22:51

jezdi v kia? hehe. vyvazaju do CR a kupuju si poriadne auta. nie tie skodasroty

Skyline
27. srpna • 15:20

Lepsi na kapote Megane nez za volantem Octavie. B-]

prd
28. srpna • 12:33

koukám, že už je tady zase ten ubožák skyline :-D

zaza
27. srpna • 20:01

Přesně:-D

lukáš
27. srpna • 10:09

neznám žádné tragické výsledky škodovky, ty snad ano?

travis
27. srpna • 15:35

žádný tragický výsledky škodovky tak to si asi dneska slišel poprvě o škodovce

Skyline
27. srpna • 11:19

Zna je kazdy, kdo nekdy videl vysledky prvniho Superb(lb)a, napriklad. Ale mozna to povazujes za super vysledek, coz te z kategorie "neinformovany trouba" presunuje do kategorie "skodifkar".

Jyrka von Volkshaus
28. srpna • 9:06

Jeste, ze Honda byla vzdy OK :-D
Cim jsi starsi, tim jsi trapnejsi, hondivkari B-]

xxx
27. srpna • 10:07

V tom případě bys tu rodinu neposadil do 95% aut na trhu

Thor
27. srpna • 23:29

Ale posadil, ale do tohohle N.E. :-D

nal
27. srpna • 9:57

pokial nie si chodec a nezrazi ta "hustokara" Yeti, je vsetko v pohode

Thor
27. srpna • 3:04

Já bych do takovýhle obludy neposadil ani tchýni :-P

Doporučujeme

Články odjinud