Nové crash testy: Honda Civic, Lexus IS a Kia Carnival

Evropská agentura EuroNCAP provedla opět sérii testů. Jedním z vozů, které prošly nárazovým testem, je i velmi sledovaná Honda Civic. Ta se svým výsledkem zařadí do průměru dnešních konkurentů, když ve všech disciplínách získala jen průměrnou známku. Vůz tak mírně zaostává za svou dražší konkurencí.

Lexus naopak nezklamal, pět hvězdiček a vysoká bodová hodnocení hovoří za vše. Posledním účastníkem byla Kia s rodinným modelem Carnival. Ani ta se sice nedostala na vrchol segmentu, zejména v hodnocení následků čelního nárazu zůstala v průměru, v tesu odolnosti vůči bočnímu nárazu ale zazářila.

Tip: Kompletní přehled všech crash testů si můžete prohlédnou zde.

Honda Civic 5D

Náraz zepředu: 11 b. (69 %)
Náraz zboku: 16 b. (89 %)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 30 b.
Ochrana dětí: 38 b. (78 %)
Ochrana chodců: 24 b. (67 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Lexus IS

Náraz zepředu: 13 b. (81 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 39 b. (80 %)
Ochrana chodců: 15 b. (42 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Kia Carnival

Náraz zepředu: 10 b. (63 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 29 b.
Ochrana dětí: 36 b. (73 %)
Ochrana chodců: 3 b. (8 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků