Nové crash testy: Audi Q7, Citroen C4 Picasso, Ford Galaxy ad.

56 komentářů

aligator
2. října • 14:27

Chlapaci, ked vidim, co to tu pisete, musim sa naozaj nad tym pousmiat. Ako niekto moze tvrdit, ze male punto ktore ma 5* je bezpecnejsie ako Q7 so 4* pri naraze do steny? Absolutne sa to neda porovnat a nechcel by som sediet v Cliu alebo Punte s 5* co narazi v 64 km/h do steny. Z toho auta moc neostane a co ostane z Vas ani nechcem pisat. Zhodou okolnosti mam odtahovku a ked sa ide na vyjazd, tak mrtvoly sa tahaju len z malickych aut ako je punto a clio a im podobnym. Z velkych aut a ako su medaky, audiny, Volva a pod ludia v 99% pripadov vystupia z toho auta po vlastnych a to hovorim ako o buracke 2 aut ako aj narazu do pevnej prekazky. Bol pripad takej buracky ze to punto sme hladali v lese... alebo bolo omotane okolo stromu...Takze asi tak, teoria je pekna vec ale prax byva vacsinou trosku inde... Ked si niekto vazi zivot tak do maleho auta nesadat a moze mat aj 10*

bingo
3. října • 12:32

Tady prece nejde o to, co z toho auta zustane, ale co zustane z posadky. Treba kdybys boural v te rychlosti do nedeformovatelne prekazky v tanku, tak tank zrejme vydrzi pohromade, ty ale nebudes mit kvuli pretizeni a vnitrni konstrukci sanci. Jenze to male auto je na to konstruovane a ma deformacni zony umerne sve kin. energii. Nejde jen o vahu, ale o konstrukcni. A jestli ma Q7 horsi konstrukci vzhledem ke sve hmotnosti, tak dopadne hur ;-)

Dusan
2. října • 18:30

Nezda se to, ale je to pravda. Vyssi hmotnost pri naraze znamena vyssi kinetickou energii, kterou je potreba pohltit. Koneckoncu kdyz si clovek odmysli hvezdicky, tak na tech panacich je hezky videt, ze nohy Q7ckare dopadly podstatne hure nez u C4kare. A prakticky to bylo krasne videt na tom "crash testu" Smartu, ktery to napalil do steny ve sto kilometrech a pres jeho rozmery zustal prostor ridice zcela nezasazen. Proste nejbezpecnejsi auto pri narazu do zdi je takove kde co nejvetsi podil hmotnosti vozu tvori deformacni zony a to rozhodne nemusi byt velke SUVcko.
Jinak tohle neni ani tak spor o mala vs. velka auta jako spise ukazka chybne prace koncernove konstrukce.

puck
2. října • 15:49

:-D zrazku dvoch aut v ncape netestuju. ide iba o simulovane narazy do steny celne a bocne. a ja tvrdim, ze clio dopadlo na celny naraz lepsie ako audi q7. to je moje tvrdenie, ktore vyplyva z hodnot nameranych na testovacej figurine v aute. je to proste tak :-)

a
2. října • 22:33

prave o to ide. v simulovanych presne kontrolovanych podmienkach ncap by clovek namiesto figuriny naozaj dopadol lepsie v cliu ako v q7. lenze buraciek za takychto podmienok v reale asi fakt moc nebude a pri kazdej inej dopadne velke tazke auto lepsie.

Ludanek
1. října • 23:54

Quasimodo, jedna z vlajskovych lodi Audi a takhle pohori kvuli slendrianu a spatnemu svarovani.....a tak se ptam kde udelali soudruzi z NDR chybu

RT
2. října • 2:00

Audi je sr.cka to rikam porad:-D

Dusan
1. října • 22:06

Nejde o hvezdicky. Staci se podivat na postavicky a je jasne, ze "ridic" v Q7 na tom byl opravdu o dost hure nez ten v C4rce a jde tudiz dost o fiasko pro Audi uz vzhledem k te cene za kterou by si majitel zaslouzil vetsi kvalitu.

mayklmaykl
1. října • 16:50

ncap JE ZDALEKA NEJVETSI NESMYSL zkuste vzit toho citrona a potkat Q7 jedno z který strany v 64km/h pak to můžete vysvetlit tem chciplotinam...je to zkreslena kravina ktera nic moc nevypovida o aute5kovy brambory a nektery volva taky zdany hvezdy moc nemaj a drzi to rozhodne vic nez kdekterej 5hv. rencek....já to považuju za účelovou blbinu

wolff
1. října • 19:04

A největší účelová blbina seš ty. Nejvíc mrtvol sem viděl vytažených právě z těch tvejch brambor...

mayklmaykl
1. října • 20:24

jojo ty wodborniku, jak jsem psal vem citron a jdi trefit q7:-D

Vladimír
1. října • 16:12

a ještě nekřesťansky předražený (jako všechny vozy Audi a VW a Škoda) :-(
Kdo chce pětihvězdičkový - tedy bezpečný vůz, doporučuji movitějším zájemcům zakoupit v bazarech Renault Laguna (tuším od r. 2001) - má 5 hvězdiček (v tomto autě jentak nezemřete - francouzká fortelnost a poctivost) a už dnes už je docela dostupný. ;-)

~
1. října • 16:20

Tak Laguna od roku 2001 je naozaj bezpečná, pretože viac stojí v servise, než jazdí na ceste :-|

puck
1. října • 18:23

neviem ako 2001 ale moja laguna 2005 je velmi dobra ;-) na zaciatku boli nejake probelmy, ale 4 rocna zaruka a diskusia s dealerom to vyriesila. teraz sa uz nemozem stazovat na nic

Ostravak
1. října • 16:48

Jako bonmot dobrý,ale tu se píše o aktuálních modelech což Laguna není. Nicméně koupená od 2003 je stejná,jako každé jiné auto.Mám r.v. 2004 a stojí mi když...ale něco jiného a ta Laguna jenom jezdí. Takže zase nezobecňujme,že někdo někde někdy něco slyšel. Když to mám,mohu hodnotit,když ne,mlčím. Takové pravidlo.... B-]
Taky nepíši o majiteli Yarisa,který každý rok reálně stojí v servise C+K řádově 3 měsíce...holt se stane. U každého auta.
Loni byla v Česku bouračka Laguny2 s kamionem, tatík to pálil za deště drobet rychleji než bylo zdrávo,střet a že to byla Laguna,poznali jen znalci.Ti 4 lidé v ní neměli nárok,bohužel...a jsme zase u relativnosti hvězdiček a kinetické energie vozidel,která se střetla. Ta rozhoduje,seč bar.zkoušky nepodceňuji a je to jedno z kritérií při volbě auta,ale nepřeceňuji je.

puck
1. října • 18:28

prave som si spomenul na tu lagunu. ak sa nemylim, tak bola rozdelena na polovicku po dlzke. a ten kamion vyzeral taky tuknuty...

puck
1. října • 18:26

ty jazdis na lagune ? ;-) ja tiez :-) authentique 1.6 16v

Ostravak
1. října • 14:49

Z většiny příspěvků je cítit,že vadí nebo se hodnotí AudiQ7. Jednak je to pro naprostou většinu lidí i v bohaté části EU menšinové auto,takže se tím zabývat je nepodstatný problém, většina lidí bude jezdit a jezdí v menších autech...Nejvíce nehod jsou střety alesoň dvou vozidel navzájem a opakuji:raději budu při čelní sražce nebo bočním nárazu sedět ve 4* Q7(jak se mi to auto dost nelíbí),nebo dokonce v 10 let starém Nissanu Patrol, nebo ve staré V3S, než třeba v 5* Corse či Puntu. .B-] V těch velkých autech se ani nepostřehne(v nadsázce),že do nás něco narazilo,ale my svoji obrovkou Ek budeme toho malého fatálně destruovat.:-(

puck
1. října • 15:14

tak zrovna v tom 10 rokov starom nissane patrol alebo v3s by som sediet nechcel. q7 berem :-) inak... podla mna najviac diskutovana tema je, ci sa hviezdicky daju zrovnavat medzi triedami. nejde o q7 alebo corsu ci punto.najbezpecnejsie bude asi jazdit v tatrovke 813 :-)

Ostravak
1. října • 16:51

Spíš 815,ale vzhledem k poloze řidiče a nárazníku spíš T148,ne;-) Nissan byla modelová situace,že nějaké prdítko s 5* při střetu s ním moc šancí nemá. Tak nová RAV4,ať je to aktuální model.Výsledek bude pro prdítko stejný.:-(

puck
1. října • 18:25

T148 klasika :-)
http://www.autovia.sk/nakladne_tatra-148-am-368-mix_4671.htm
tu je zrovna jedna na predaj - staci do toho naliat beton a tyzden pockat :-)

puck
1. října • 13:40

odporucam precitat si toto:http://www.euroncap.com/content/test_procedures/introduction.php

patrik
1. října • 13:24

Už jsem to někde psal a názor jsem nezměnil: podle mého názoru už přiliš mnoho aut dostává 5*, takže smysl celého crashtestování se tím vytrácí. Vypadá to pak, že pět hvězd je prostě norma a navíc nelze rozlišit rozdíly u jednotlivých takto vyhodnocených modelů. Což taky potvrzuje zdejší debata, ve které se diskutéři bez opory v exaktních číslech navzájem přesvědčují, že 5* u Punta je něco jiného než u Q7. A model, který dostane "jenom" 4* je automaticky odsouzený jako nedostatečně bezpečný, opět bez exaktního rozlišení. Jsem proto přesvědčený, že by stupnici crach testů prospělo její rozšíření na větší počet bodů pro jemnější rozlišení a/nebo některé úpravy metodiky. U metodiky mám speciálně na mysli započítávání "upozornění na nezapnuté pásy", "upozornění na správné umístění dětské sedačky na předním sedadle" a podobná kritéria, která se do výsledků také započítávají, přičemž velmi často jde ne o faktickou konstrukční bezpečnost, ale o věci závislé na dodržování pravidel ze strany řidičů, nebo o nějakou varovnou nálepku umístěnou podle inspektorů "mimo zorné pole posádky". Krom toho se i dnes stává, že porovnatelnost testů snižuje i např. stupeň výbavy, ve kterém se model na crash dostaví - vozy vybavené ramenními a clonovými (neřkuli kolenními) bagy pak samozřejme získávají navrch, stejně jako vozy s dvoučinnými apod. inteligentními čelními bagy, aktivními opěrkami apod. Kromě snižování porovnatelnosti mezi modely to může zavánět až dezinformací, pokud výrobce postaví do crashe auto v maximální výbavě, zatímco v prodejích reálně dominuje výbava třeba i o dva stupně nižší. :-))

puck
1. října • 13:57

> Kromě snižování porovnatelnosti mezi modely to může zavánět až dezinformací, pokud výrobce postaví do crashe auto v maximální výbavě, zatímco v prodejích reálně dominuje výbava třeba i o dva stupně nižší. <Tak toto ani nepotrebuje komentar, ale predsa si neodpustim - mas vobec potuchu ako funguje ncap ? VZDY sa testuje auto v zakladnej najnizsej vybave. Takze v aute nie je ziadna doplnkova vybava. Mozno aj preto dopadol chevrolet aveo s jednou hviezdickou.

puck
1. října • 13:46

paneboze pozri si ako detailne su vykreslene vsetky testy a vysledky na ncap strankehttp://www.euroncap.com/images/results/Off-Roaders/car_262_2006/Audi%20Q7%20Datasheet.pdfto ze bulvar napise 4 hvezdicky este neznamena, ze to je cely vysledok.

Radek Ondrášík
1. října • 13:27

Již jsme psali o tom, že EuroNCAP zavede šestou hvězdičku právě proto, že dnes vozy získávájí maximum možných bodů. Takže se musí zvednou stupnice, aby vozy maximum nezískavaly

M
1. října • 12:53

Jsem docela překvapen že konstrukčně nové Q7 je horší než x let stará XC90 která má 5*. Je to ostuda pro Audi. I Tuareg získal 5* a 34 bodů.
Myslím že test se po mírných úpravách tloušťky obálek v kapsách správných lidí bude opakovat. ;-)

Eksen
1. října • 11:09

Je to celkem ostuda u takovehleho auta.
Vim, ze se to neda porovnavat diky vaze apod. faktorum s jinym, mensimy...
Ale to auto ma dost velke deformacni zony, ktere podle mne optimalne nevyuziva.
Kdyz to srovnam s Touaregem, nebo XC90 ......
Tak musim rict, ze dopadla Q7 spatne.
Aspon, ze bocni naraz, ktery porovnatelny je, ma 100%.

Dalibor
1. října • 10:11

Na výsledku Mazdy 3 je opravdu vidět, že se nejedná o novinku, protože měla o pár procent nižší výsledek jen při ochraně dětí než Q7 a Galaxy..jinak jsou výsledky shodné...:-/

Dalibor
1. října • 10:13

Omlouvám se, u Galaxy jsem se trochu překoukl, ale s tou Q7 to je pravda...;-)

Radek Ondrášík
1. října • 10:13

Tak znovu, výsledky nejsou porovnatelné napříč třídami... Zkuste nabourat 4 hvězdičkovým Q7 do 5 hvězdičkového Punta...

Mirek
2. října • 2:46

To ze vysledky nejsou srovnatelne mezi tridami neni spravny popis problemu. Vysledky nejsou srovnatelne pri vzajemne srazce dvou aut ruznych trid. Ovsem jsou s urcitou nepresnosti srovnatelne, pri narazu do pevne prekazky kazdeho auta jednotlive.
Parametry ktere NCAP meri jako napr. zrychleni na urcitych mistech figuriny ci deformace ruznych mist kabiny apod. muze byt u velkeho auta horsi. Potom skutecne plati, ze pri narazu do pevne prekazky vylezete z Q7 vice potluceny nez z mensiho auta, ktere obdrzelo vetsi pocet bodu. Pri narazu do pevne prekazky se velka hmotnost meni z vyhody''pretlaceni'' do problemu jak eliminovat vyrazne vyssi kynetickou energii. Zjednodusene receno 2x tezsi auto by muselo mit deformacni zonu schopnou pohltit 2x vice energie - tedy 2x ''masivnejsi'' , coz ne vzdy v realu je.

a
2. října • 22:22

no hej, akurat touareg ma o 200 kilo viac, konstrukcne starsi a ma 5 hviezd. som zvedavy na novu x5

puck
2. října • 11:04

presne tak ! napisal si to uplne presne a vystizne.

puck
1. října • 13:50

pletete sa velmi moc... vysledky su velmi dobre porovnatelne. metodika je rovnaka pre vsetky auta. q7 dostalo 4 hviezdicky lebo malo slabsie vysledky v fornt impact teste. ten test sa previedol tak isto aj pre punto focus alebo meganhttp://www.euroncap.com/content/test_procedures/front_impact.php

Dalibor
1. října • 10:16

Dobrá pane Ondrašík...vezmu si Q7 a vy si sednete do Punta...s radostí pak ten test provedu:-D

Ostravak
1. října • 10:49

Tohle nepotřebuje žádný komentář :-(

isonom
1. října • 10:09

Nemůžu si pomoci, ale Audi Q7 jako nejdražší testovaný vůz mělo dosáhnout na 5*. V době, kdy plné hodnocení v bezpečnosti dostávají i vozy segnentu B (Clio, Punto, Yaris) je pro mě tento výsledek mírné zklamání...Mazda 3 sice dostala také 4*, ale vzhledem k jejímu konstrukčnímu stáří a také cenové kategorii bych to neviděl jako prohru.

PS: máte chybu u Citroenu Picasso- dostalo 5* a ne 4* jak uvádíte.

Radek Ondrášík
1. října • 10:11

Ono je to tím, že výsledky jsou napříč třídami neporovnatelné. 5 hvězdiček u Punta není to samé jako 5 hvězdiček u Q7...Jinak díky za upozornění

puck
1. října • 13:37

ja si myslim, ze vysledky su porovnatelne aj napriec triedami. 5 hviezdiciek punta je lepsich ako 4 hviezdicky Q7

masinka
1. října • 11:42

Takze kdyz se 4* Q7 nabouram do zdi a pak to same s 5* puntem nebo 207, tak je to to same, tak dopadnu lepe v Q7??? Ja mel za to, ze pri narazu je rozhodujici kineticka eneregie, cili cim mensi energie, tim dopadnu lepe. A neni nahodou ve vzorci pro vypocet kineticke energie hmotnost??? Ja osobne pri narazu do zdi budu radeji sedet v lehkem aute co dostalo 5* nez v tezkem ktere ma pouze 4* nebo 3*.
Kdyz ale nabouraji dve auta celne do sebe, tak je jasne, ze vyhrava to s tou vetsi energii, takze pri testu kdy se celne srazi dve auta jedouci stejnou rychlosti proti sobe, tak si radsi sednu do dvoutunove Q7, ktera ma precejenom hmotnostni vyhodu oproti 1,3T tezkemu puntu nebo 207.

Cynik
1. října • 13:31

Pletes se. Hvezdicky jsou napric tridami zcela neporovnatelne a je jedno, jestli narazis do zdi nebo do jineho auta. Jinak tvou uvahu samozrejme chapu a je spravna Ale nic to nemeni na tom, ze 4* u Q7 a 5* u Clia v zadnem pripade neznamena, ze Clio je pri narazu do zdi bezpecnejsi.

masinka
1. října • 14:27

Dam ti maly priklad abych ti vysvetlil, proc neni jedno jestli narazis do pevne prekazky nebo do protijedouciho auta.
Pri narazu v 64 km/h rychlosti do zdi ve zminovane Q7 se ti stane s nejvetsi pravdepodobnosti to same jak jim vyslo v testu. Auto skonci tak, ze jeho rychlost bude 0 km/h
Ale predstav si ze se celne srazis s kamionem, ktery bude mi 40T oproti 2T Q7, cit ti jiste sam napovi co se stane kdyz se tato vozidla celne srazi, energie kamionu bude pri stejne rychlosti 20x vyssi nez Q7, z toho plyne, ze pri celnim narazu 40T kamion trochu zpomali, ale Q7 nejen ze nezustane na miste, ale diky narazu pojede stejne rychle jako kamion, buhuzel jeho smerem, Takze rychlost Q7 bude zaporna, proste prozijes daleko vetsi pretizeni nez jenom pri narazu do zdi a bude uplne jedno jestli ma 1* nebo 4*, protoze se ti utrhaji vnitrni organy. A naopak, kdyz Q7 srazi trabanta, tak Q7 bude v pozici auta s daleko vetsi energii a tudis nezpomali na 0km/h, ale treba na polovicni rychlost, nez jaka byla pred narazem (nepocital jsem to, proto me prosim nechytejte za slovo).
Takze uz to citis kde je ten rozdil, jestli narazis do zdi nebo do protijedouciho auta??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puck
1. října • 15:08

ja viem aj jednoduchsi priklad - predstav si, ze narazis do muchy :-)

puck
1. října • 13:59

1) hviezdicky su porovnatelne medzi triedami
2) nie je jedno ci narazis do steny alebo do auta
3) clio pri naraze do steny v 64km/h (detaily podla podmienok ncap) JE bezpecnejsie ako q7 (q7 neuspela hlavne v ochrane hrudi a hornej casti dolnych koncatin).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
1. října • 16:12

Hvězdičky jsou sumární nepřesné označení. Auto může excelovat při čelním nárazu, propadnout v bočním, nebo být v obou průměrné, plus administrativní hodnocení hlasitosti bzučáku nezapnutých pásů a výsledkem je zkreslující suma, vyjádřená hvězdičkami.

isonom
1. října • 12:15

Dle mého názoru je vaše úvaha správná. Snad se nepleteme oba :-)

Pokud do sebe narazí 2 vozidla, tak to těžší má výhodu a dopadne lépe. Samozřejmě, že záleží i na jiných okolnostech (konstrukce atd.), ale hmotnost prostě svou roli hraje. V konkrétním případě pak 4* Q7 opravdu dopadne lépe, než 5* Punto.

Na druhou stranu- jsou určité případy, kdy vám vyšší hmotnost nepomůže. Pokud narazíte do stromu, pilíře nebo zdi, tak bude 5* Punto bezpečnější, než 4* Q7. Zde není hmotnost výhra, protože ji nemůžete uplatnit ve svůj prospěch (pilíř prostě nepřetlačíte).

Cynik
1. října • 13:34

"Pokud do sebe narazí 2 vozidla, tak to těžší má výhodu a dopadne lépe. Samozřejmě, že záleží i na jiných okolnostech (konstrukce atd.), ale hmotnost prostě svou roli hraje. V konkrétním případě pak 4* Q7 opravdu dopadne lépe, než 5* Punto."- To je pravda."Na druhou stranu- jsou určité případy, kdy vám vyšší hmotnost nepomůže. Pokud narazíte do stromu, pilíře nebo zdi, tak bude 5* Punto bezpečnější, než 4* Q7."- To není pravda. Hvězdičky u Punta jsou opravdu úplně jiné hvězdičky, než hvězdičky u Q7 - a to i v případě nárazu do zdi. Nelze je tedy vzájemně srovnávat a vyvozovat závěry.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puck
1. října • 13:39

odporucam precitat si toto
http://www.euroncap.com/content/test_procedures/introduction.php

Cynik
1. října • 13:52

Pokud z toho usuzujes, ze hvezdicky jsou srovnatelne napric tridami, pak jsi asi necetl dost pozorne. Spis ja doporucim tobe - a to konkretne (dekuji p. Ondrasikovi, ze to za me nalezl a pouziji jeho odkaz): http://www.euroncap.com/content/answers/faqs.php - konkretne bod č. 21

puck
1. října • 14:02

toto je moje tvrdenie:clio pri naraze do steny frontal imact v 64km/h (detaily podla podmienok ncap) JE bezpecnejsie ako q7 (q7 neuspela hlavne v ochrane hrudi a hornej casti dolnych koncatin)

masinka
1. října • 14:18

Presne tak, pri narazu do pevne prekazky pri 64 km/h je na tom lepe auto s vice body a je jedno, jestli je to 1007 nebo 2T mastodont, jak je videt ze samotnych testu.

puck
1. října • 14:02

lenze ta odpoved c. 21 hovori o uplne niecom inom ako sa bavime.
samozrejme ak naburas do ineho auta, tak je vacsie auto vo vyhode. ale o tomto nie je ani zmienka v ncap testoch.

isonom
1. října • 10:16

Samozřejmě máte pravdu- bezpečnost porovnávat nejde.

Já myslel, že 5* hodnocení už dostávají auta daleko nižších tříd a také cen.

Ostravak
1. října • 10:46

Q7 je asi není ideální výsledek, možná budou hoši rychle něco upravovat,i to se stává,ale protože při střetu 2 aut se musí a také předávají,resp.pohlcují vzájemně jejich kinetické energie(berme,že obě auta jela třeba 50 v obci),tak budu raději sedět v těžké Q7(jako že se mi to auto zdá max.nevkusné) než v Mégane2 s 5*.Fyzikální zákony. Výsledek bude dost v neprospěch toho menšího. :-( A hned dodám, BOHUŽEL !!!

jogurt
1. října • 16:08

Logicky, to je o střetu kinetických energií. Q7 při nárazu do betovoé zdi nebo velkého stromu nebude mít výhodu velké hybnosti, která při čelním střetu s lehčím autem jde jednoznačně ve prospěch obra.Na druhou stranu ale díky jednodušší konstrukci převodného ústrojí a větší aplikaci hliníku je Q7 o poznání lehčí než supetěžký touareg, který v ENCAP testu dopadl špičkově, rozdíl je v tom, že Q7 má zřejmě hůře tapecírovaný prostor pro kolena pod volantem než touareg a za druhé, ENCAPu se nelíbila nízká hlasitost varování nezapnutých pásů a Q7 obodovali nulou, jakoby žádné upozornění na pásy vůbec nemělo.

Doporučujeme

Články odjinud