Nové crash testy: Audi Q5, Hyundai i20, Kia Soul, Peugeot 3008 ad.

WinDiesel  |  28. 05. 2009 11:07

Chodec si chudák nevískal vlasy po střetu s 3008. Ouuuuuu redakce, pošlete se ještě na pár let do školy.
Vískat/výskat - známý chyták ze základky. Smutné.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  29. 05. 2009 14:20

nojo, kdo by nechtel podrbat kapotou

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  28. 05. 2009 11:21

"Stejný výsledek pak může mít vůz, který se při nárazu rozpadne na dvě části, ale má standardně montované ESP a omezovač rychlosti" . Tak to je blabol na entou, ktery by se na odbornem serveru nemel objevit. Pro dosazeni urciteho hodnoceni, nesmi byt zadny z dilcich vysledku pod urcitou hranici. Popsana situace nemuze nastat a to ani, kdyz vyrok vezmu jako nadsazku. Proste bezpecnost auta se sklada z pasivni a aktivni slozky. Uvedene pristroje jsou aktivni slozkou a nove hodnoceni je komplexni hodnoceni bezpecnosti. A jako takove vyvazene zohlednuje obe slozky. Uz nejde jen o naraz. Je na case se s tim smirit.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 12:06

Nelze se smirit s necim, co ma blbou formulaci vysledku. Meli by hodnoceni rozdelit na 3 casti. Prvni cast by mela vypovidat pouze o tom, jak dopadne figurina po pripadnem stretu, tedy to, jak auto dokaze ochranit zdravi. Druhy vysledek by hovoril o aktivnich prvcich a nicem jinem a treti ma byt prumet obojiho.

Tim se dovzime jak je ktere auto realne bezpecne.

A ve finale je cely NCAP na houby, protoze jde o ryze synteticky test na ktery automobilky stavi vozy. To, jak jsou tyto testy k nicemu hovori situace, kdy se jedno auto hodnoti v evropskem a pak emerickem narazovem testu. V jednom auto totalne propadne a ve druhem zvitezi. Jak je to mozne? jednoduse, automobilka pripravi vuz na urcitou metodiku, ve ktere uspeje a jinde ne.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  28. 05. 2009 13:49

Konkrétně které vozy v jendom testu propadly a v druhém ne?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 13:54

Nejlepsi priklad je Chevrolet Aveo, v EU totalni propad v US temer plny zisk. A pak uz je dobre sledovat modely, ktere se prodavaji jak tam, tak v EU a jak se lisi vysledky. Civic, Focus, Impreza apod. maji dost odlisne vysledky. Otazkou je - jak je to mozne, ze? ;)

Odpovědět  |   | 
Standa  |  28. 05. 2009 14:10

Zrovna aveo je šptný příklad, stačí se podívat na fotky vozů na Euroncap a Safercar. Buď je evropské Aveo po faceliftu, nebo je to jiný vůz (jiná generace).

Impreza (2009) má pět hvězd v vobou testech, ten Civic a Focus byl snad jenom vtip. Nicméně mají taky podobné výsledky.

Tak pořád nevidím ty výrazně rozdílné výsledky...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 14:28

Jaky safercar? NCAP vs. NHTSA a kouknete se na aveo, ta 2006 vs 2008 je stejny model sedanu ;)

Odpovědět  |   | 
Standa  |  28. 05. 2009 14:37

Já porovnával výsledky ze Safercar.gov, který NHTSA zřejmě provozuje, s EuroNCAP.com.

Teď do toho pletete NCAP, tím asi bylo myšleno EuroNCAP nebo ne? Spíš to vidím tak, že v tom máte tak trochu nepořádek. Motáte do hromady evropský Focus s americkým atd.

O Aveu se dál nemíním hádat, jiné příklady by nebyly, abychom se k něčemu dobrali.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 14:44

Uf to jsou zase veci. NHTSA je americky urad pro bezpecnsot silnicniho provozu, ktery provadi svoje vlastni crast tety. Safercar.gov nevim co je, nechce se mi na to klikat, mozna publikuji vysledky NHTSA. EuroNCAP je pak evropske "sdruzeni" ktere dela svoje vlastni testy. Oboje maji jine metodiky a jeden s druhym nic neprovozuje. Ale to byste o tom musel i neco vedet.

Aveo NCAP06 vs. NHTSA08 jsou stejn auta s naprosto odlisnymi vysledky. Civic sedan je pro US a EU trh stejny, Focus vice mene taky a aut s testy v obou zemich je vice. A rozdily jsou od brutalnich (Aveo) po kosmeticke. Otazkou je, jak je to mozne. Testy by prece mely dopadnout tak nejak stejne. Jak je mozne, ze v jednom je auto vyrazne lepsi, nez v druhem? Ze v jednom jedno auto druhe prevalcuje a v druhem s nim prohraje? No asi ne proto, ze auto je bezpecne, ale proto, ze pri konstrukci se klade duraz na testy, kterymi auto projde na trhu, ktery je pro dany model stezejni.

Takze doplnte vzdelani, doplnte vedomosti a vratte se diskutovat zpet.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  28. 05. 2009 14:56

Znovu povídám, že NHTSA provozuje Safercar.gov, který obsahuje výsledky crash testů NHTSA. Safercar.gov je velmi známý web, takže to, že vy jste o něm neslyšel nasvědčuje, že mezery ve znalostech jsou spíše na vaší straně, když už jste začal s těmi útoky.

Vysvětlován rozdílů mezi jednotlivýmí organizacemi není třeba.

Kdžy srovnávám výsledky Safercar a EuroNCAP, tak mi i většiny vozů vyhcázejí minimální rozdíly (to Aveo beru jako výjimku, která potvrzuej pravidlo).

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 15:09

Ano, je to druhy nejnavstevovanejsi web na svete. Ja chodim primo ke zdroji, takze mi staci kompletni info z NHTSA.

Jinak papouskujete jinou formou to, co rikam i ja. Ze jsou zde od extremnich rozdilu po minimalni. Ale je vubec divne, ze rozdily jsou. Jak je mozne, ze jednou je celni naraz u auta A lepsi nez u B a podruhe je u B lepsi nez u A? Asi to bude tim, ze je pokrazde jina metodika a ze kazde auto je lepsi v necem jinem, ze?

Takze tim padem zmeni se testy a razem jsou vysledky bezpecnosti vozu jine. Takze k cemu jsou nam nejake testy bezpecnosti, kdyz jsou pokazde jine? Ano - naprosto k nicemu. Jedine mozne, ze se v EU boura podle NCAP testu a v americe podle NHTSA testu.

Odpovědět  |   | 
ABC  |  28. 05. 2009 23:18

Dobré jsou k tomu abychom nejezdili v papírových kastlích přilepených na svařených trubkách. Což vám očividně nedochází.

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  28. 05. 2009 15:14

Tak nejdrive si zopakujeme, ze veta o tom, ze automobil, ktery se rozpadne na 2 pulky dostane diky pritomnosti ESP dobre hodnoceni je totalni blabol. Odbornemu novinari by se to nemelo stavat.
Potom si muzeme rict, ze vsechno to, co pozadujete tam je a pokud ctenar neni ignorant nebo negramot, muze si presne to co pozadujete najit. Dokopnce tech dilcich vysledku je tam asi 5. V prezentaci vidite vysledek za narazy celni, bocni, na kul, za bezpecnost deti i chodcu + aktivni systemy. Kazdy vysledek zvlast a kdo si mysli (mylne) ze ESP je mu nanic, muze si vybrat jen ty vysledky, ktere povazuje za dulezite. Co vam vadi? Ze se to nakonec pretavi podle nejake metodiky do jednoho cisla? No tak to cislo nectete a studujte dilci vysledky. Vzdyt se publikuji vsechny.
No a to, ze cely test je nanic, protoze se odehrava za definovanych podminek (jak jinak ??) a diky tomu mohou automobilky stavet auta primo na test ani nema cenu komentovat. Jedine diky negativni publicicte, kterou takove testy prinesly, se za poslednich 10-15 let stala auta z pojizdnych rakvi, ktere se pri narazu v 50km/h menily v zdemolovany srot na dnesni stav, kdy i celni naraz v 60km zachova kabinu netknutou. Ale jo, klidne napiste ze jsou nahouby.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 17:36

Nejsem odborny novinar, to v prvni rade. Nejsem odborny novinar a nikdy jsem jim nebyl v druhe rade. Nejsem odborny novinar, nikdy jsem jim nebyl a nebudu v treti rade.

Druhy odstavec mate svym zpusobem pravdu, souhlasim.

Treti odstavec je blabol. Prave diky presne definovanym podminkam se stavi auta na vysledky, ne na realnou bezpecnost. Ono uz prohlaseni automobilky "postavili jsme auto, aby ziskalo maximalni pocet hvezdicek" mluvi vystizne. Nikdo nehodnoti u auta realnou bezpecnsot, kazdy hodnoti pouze NCAP a jeho synteticky test. A to, ze je svym zpusobem takovy test k nicemu hovori jasne vice ci mene rozdilne vysledky mezi syntetickymi testy navzajem. Pokud by byly tyto testy k nicemu, auto by dosahovalo v testech vuci ostatnim stejnych vysledku, coz nedosahuji.

Napr. testy vubec nereflektuji realitu provozu. Je to stejne k nicemu, jako laboratorni mereni spotreby. Nezohlednuje se napr. faktor bezpecnosti v provozu. Jednoduse receno male auto pri narazu do velkeho moc sanci nema, to ale testy vubec nezohlednuji a 5 hvezdicek v mini a 5 hvezdicek v 7er od BMW ma stejnou hodnotu, jelikoz se testuje do pevne defomrovatelne prekazky, ale pokud se ta auta stretnou navazjem, tak to BMW tim malym prckem projede. Takze vysledek je to pekny, ale opet synteticky.

V neposledni rade neurcujte kdo je v omylu a neni tim, ze bere vazne ESP. Jediny omyl je ten, kdyz lidi berou prinosy techto systemu prilis vazne.

A uprimne, budu si i nadale klidne psat, ze jsou na houby, protoze jde videt, ze je to treba. Dokud budou lidi hltat bezhlave tyto testy a jine dalsi, pak ma smysl tyto obcas hloupe, obcas jednoduche lidi upozornovat na realitu.

Odpovědět  |   | 
ABC  |  28. 05. 2009 23:21

Tomuto se jde opravdu pouze zasmát. Díky

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  29. 05. 2009 10:57

Co to je "realnou bezpecnsot" a jak ji zmerite? Znamena to, ze dokud neprovedete vzajemnou srazku vsech aut co jsou na trhu a to ze vsech uhlu a ryhlosti, nenuzete hodnotit bezpecnost auta? A kdyz je soucasny test "nahouby", znamena to, ze by dnes situace byla lepsi, kdyby se takovy test nedelal? Jak pise kolega, tomu se da opravdu jen zasmat.

Odpovědět  |   | 
Jozo  |  29. 05. 2009 16:24

Pana Ondraska teda nemusim - nie pre nevzdelanost, ale pre aroganciu s akou odpisuje :) (snad mi odpusti :) ). Ale v tomto s nim musim len a len suhlasit. Ono ani tak nepotrebujete testovat auto so vsetkymi ktore su na trhu. Snad sa zhodneme na to, ze drviva vacsina zrazok do pevnej prekazky v dnesnej dobe skonci prezitim. Ale ako koncia celne zrazky vo vyssich rychlostiach ako 60km/h ? Najdite si test Fiat 500 (5 hviezd) vs. Audi Q7 (4 hviezdy) proti sebe. Toto JE realna situacia z ciest. Realna situacia z ciest je aj to, ze auto, ktore predbieha ide vyssou rychlostou a narazi do protiiduceho auta, lebo to nestihne - tym autom moze byt mensie, vacsie, porovnatelne, killer - kamion.
Mna ako zakaznika by zaujimali tieto testy a nie synteticke ake sa robia doteraz. Len tolko

Odpovědět  |   | 
petr  |  01. 06. 2009 09:08

Reálná situace vypadá takhle:
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200611/hummer-vs-school-bus_460x0w.jpg

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 05. 2009 12:00

Uprimne nevim jak nekdo muze v dnesni dobe podncenovat ESP, i kdyby se to auto rozpulilo, tak ja se radsi s pomoci ESP vyhnu nehode, nez doufat v to ze me ty airbagy zachrani... Neexistuje zadna statistika, ktera by vyjadrovala kolik % nehod se nestalo diky tomuto systemu, takze lze jen delat odhady, ale ve vysledku je to vzdy lepsi protoze diky absenci samotneho stretu ma nesrovnatelne mensi nasledky nez jakykoliv stret...

Odpovědět  |   | 
homer  |  28. 05. 2009 12:47

Běžte na pivo s hasičem nebo záchranářem trochu pokláboste a budete mít jasno. Čím menší auto je účastníkem nehody tím menší šance vyhnout se úrazu nebo smrti. A může mít třeba hvězd z testů jako americká vlajka.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 05. 2009 13:00

To samozrejme plati pouze pri narazu dvou aut. naopak, pri stredu s pevnou prekazkul (strom, zed, sloup) je lehci auto vyhodou ;)

Odpovědět  |   | 
ToLa  |  28. 05. 2009 17:13

V případě nárazu dle NCAPu
Pokud narazim do stromu, ten mě orutuje a mam se pokutálet po poli, radši budu sedět v Ečkovým MB než v nečem jako i30 atd...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  28. 05. 2009 17:50

Kdepak - jak píše radek: lehčí auto = méně kinetické energie (1/2*mv^2) musí deformační zóny absorvovat, než strom projde karoserií k vašim... třeba nohám. Hmotnost je zde sice činitelem lineárním (zato rychlost zvyšuje kinet. energii se čtvercem), i tak má ale velký význam

Odpovědět  |   | 
ToLa  |  28. 05. 2009 18:03

To je mě jasný, ale v případě že se auto nezastaví a kutálí se dál, je dle mě bezpečnější něco většího... Možná se pletu, ale pro pocit to stačí

Odpovědět  |   | 
petr  |  29. 05. 2009 09:58

To se pletete, záleží na konstrukci karoserie, protože při kutálení se přes střechu na ni u většího auta působí podstatně větší tíha než u malého auta. Tedy když leží na střeše nějaké prdítko, tak na střeše leží 1 tuna, zatímco u velké limuzíny to jsou 2 tuny, takže potřebujete podstatně bytelnější sloupky.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  24. 06. 2009 20:59

Pěkné vzorečky...ale jestli to čtu správně tak Peugeot 3008 dopadl lépe než některé lehčí vozy a v některých kategoriích znatelně. mají tedy francouzi nějaký tajný recept na bezpečnost? nechci polemizovat jen se ptám...bezpečnost totiž dopadla velmi dobře!

Odpovědět  |   | 
XXX  |  28. 05. 2009 19:07

No musím teda souhlasit z větší části co tu píše Radek Ondrašík.Ony ty automobilky si opravdu ty auta konstrují podle toho aby jim to vyšlo v testech podle daného regionu!Na to se dá velmi spolkehnout, reklama je reklama.Taky tu je velice dobrý příspěvek, pobavte se s nějakým záchranářem u piva.Já jich pár znám, například jezdí na výjezdy na problémový úsek u NJ.To se člověk dozví perličky jak je to s bezpečností, např. Ford focus čelní náraz do dveří řidiče v Oktávce, hádejte odkud vytahovali mrtvého?Další případ, sejmutý sloup veřejného osvětlení v FM, řidička fabie tam postávala a čekala na policii, poněvadž to byla služebka a kdybych neviděl vystřelený airbeg, tak bych skoro nevěřil, že to udělala ona s tou fábulí.A ted mudrujte... Jinak jsem majitel Peugota, než na mě budete nadávat a to má můj pažoutek teprve dva roky.

Odpovědět  |   | 
ABC  |  28. 05. 2009 23:25

A jak bys teda chtěl rozlišit jak je na tom číský Brilance nebo jak se to píše a nové BMW? Taky to dokážeš pouhým pohledem jako mr. Ondrašík? Každému je jasné, že nikdy nenabouráš stejně jako v tom testu, ale já budu opravdu raději sedět v tom 5 hvězičkovém BMW i když je ten test na houby, vám s Ondrašíkem to bude zřejmě fuk.

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  29. 05. 2009 11:21

Jo a ja zase slysel, ze jeden ridic prezil jenom diky tomu, ze si nezapnul bezpecnostni pas. Z toho si lze hrave odvodit, ze bezpecnostni pas je nahouby, a lepe by bylo, kdyby v aute nebyl. Boze lidi, proc nepouzivate hlavu.

Odpovědět  |   | 
KKK  |  28. 05. 2009 14:12

Patřím mezi asi menšinu,které nějaké hvězdičky vůbec nezajímají. A emise CO2 už vůbec ne

Odpovědět  |   | 
wind11  |  28. 05. 2009 21:19

verim,ze uz nikto nepochybuje o vyzname ABS,ESP a ostatnych bezpecnostnych systemoch vo vozidle.
crash testy by podla mna mali povedat ako skonci posadka alebo chodec v pripade ze sa nieco ozaj stane . A vtedy uz nezalezi na tom ako bolo auto vybavene po stranke aktivnej bezpecnosti.Lebo ja mozem mat v aute vsetky mozne systemy ale ked ma zramuje niekto, kto ma len odvahu, mi ozaj ESP nepomoze.

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  29. 05. 2009 08:38

Nemám ABS, nemám ani ESP a vůbec mi to nevadí Nehodlám to někam poslat a pozoruji situaci kolem sebe, aby to někdo neposlal do mě
A pozor pánové jedničkový žigulík nemá žádný bezpečnostní prvek (výjma pásů) a přesto je dle mého hodně bezpečný auto, tam vlastně při jakémkoliv nárazu je kabina celá. Moskevská ocel je moskevská ocel

Odpovědět  |   | 
cert  |  29. 05. 2009 09:39

Uz si videl havariu (crashtest na nete) starej Ziguli s beznym modernym autom?

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  29. 05. 2009 10:13

takový crash test snad ani neexistuje. A pochybuju že tam byl onen jedničkový, který měl kastli z trojky plechu a rám ze šestky plechu a čelní sklo z kaleného skla. Sám dobře vím jakou měl výdrž. Jako malý klucí jsme ho měli na louce a že dostával kouř, jezdil i na vodku nebo technický benzín a při nárazu kromě světel štípal i stromy.

Odpovědět  |   | 
cert  |  29. 05. 2009 10:32

Pozri tento crashtest.

http://www.youtube.com/watch?v=erJtIM5r7KE

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  29. 05. 2009 11:00

No jejsem úplně znalý, ale tohle je ale VAZ nikoliv lada ne?

Odpovědět  |   | 
cert  |  29. 05. 2009 11:10

Male porovnanie:
Skoda Octavia a VAZ Lada. Chapes?

Odpovědět  |   | 
trent  |  29. 05. 2009 14:45

Skoro bych řekl, že Lada je obchodní značka pro vývoz. Vaz je pro domácí trh.

Odpovědět  |   | 
cert  |  29. 05. 2009 14:57

V podstate mas pravdu. Do roku 2004 boli v Rusku (resp. ZSSR) boli "Ziguli" predavane pod nazvom VAZ a exportovane boli ako Lady.
Vyrobca sa vola VAZ. Takze je to trochu chaoticke.

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  29. 05. 2009 11:13

Preji ti, aby jsi sve utkvele predstavy z detstvi nikdy nemusel overovat v realite. Kdyby jsi pak prisel jen o iluze, mohl by jsi mluvit o stesti. Ono totiz dokonce i velke Volvo z 80tych let, vehlasne ve sve dobe svou bezpecnosti, skonci jako hromada neforemneho plechu po narazu do male moderni Fiesty. K dohledani na YouTube.

Odpovědět  |   | 
petr  |  29. 05. 2009 13:00

Víš co se stane s člověkem sedícím v autě jehož karoserie se po nárazu nezdeformuje ?
Bude mít na kaši vnitřní orgány

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  29. 05. 2009 13:34

vnitřní orgány? To aby letěl aspoň 200 a narazil do pevné překážky

Odpovědět  |   | 
PT  |  29. 05. 2009 15:48

"při čelním nárazu rychlostí vyšší než 60 km/h, se v případě, že dojde k okamžitému zastavení vozidla (náraz do pevné překážky - strom, dům apod.), dochází následkem brzdného zpomalení těla a setrvačnosti vnitřních orgánů (zejména orgánů naplněných krví jako srdce, játra, ledviny apod.) k těžké destrukci nebo odtržení těchto orgánů."

http://hasici.varnsdorf.cz/clanek/249/jak-se-zachovat-pri-dopravni-nehode-4b-dil/

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  29. 05. 2009 16:04

Znám mraky lidí co rozsekaly auto o strom ve větší rychlosti než oněch 60km/h a vyvázly jen se škrábancema. Ten co dopad nejhůře měl zlomené holeně, ale o vnitřním krvácení nepo poškozených orgánech nic neví.

Odpovědět  |   | 
PT  |  30. 05. 2009 14:54

Hodně záleží na tom v čem ten strom trefili a jak ho trefili.

Odpovědět  |   | 
homer  |  29. 05. 2009 16:06

výbornej příspěvek ale jak vypadá okamžité zastavení? Pořád se přece něco chvíli musí deformovat a to náhlé zastavení nárazem je potom horší ve velkym deformovatelnym ale těžkym autě nebo v malym lehkym ale s malou deformovatelnou zónou - abychom měli s Ondrášíkem jasno?

Odpovědět  |   | 
PT  |  30. 05. 2009 14:57

Okamžité zastavení je takové kdy se auto už dál nepohybuje, např díky rotaci nebo "přetlačení" menšího auta apod.
Čím míň se auto deformuje, tím větší síla působí na vnitřní orgány a tím hůř pro posádku.

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  02. 06. 2009 03:28

Dobře, ale aby se nám v té 60ce trhaly orgány apod. tak hádám, že bychom museli sedět v autě tak pevném, že by de facto nedošlo takřka k žádné deformaci, To auto by se muselo zcela zastavit a a pásy by nám nedovolily se na sedačce takřka ani pohnout. Tedy myslím si to tak...ten údaj s 60kou je hodně v teoretické rovině (neříkám že nemožný) a má trochu zastrašit.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  02. 06. 2009 09:41

kdy honba za tohle kravinou skonci?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Líd…

Městské crossovery nejsou levné, zvykejme si na to. Na český trh právě vstupuje Peugeot 2008, jedno z nejúspěšnějších B-SUV v Evropě, nebude tedy škodit malé cenové srovnání.

8.  1.  2020 | | 75 N/A