Nové Clio je tu. Zahýbe trhem?

„Nové Clio je delší a širší, než byl jeho předchůdce, přitom je nižší a váží méně,“ řekl při české premiéře novinky Eric Basset, generální ředitel Renault ČR. „K jeho hlavním trumfům bude patřit cena, začíná na 229 900 korunách.“

Nový vůz má bezesporu mnoho silných stránek. Ale právě cena, kterou Eric Basset zmínil, k nim až tak nepatří. 

Ve Francii cena novinky Renaultu začíná na 13 700 eur, zatímco nový Peugeot 208 startuje na 11 950 eur. U nás stojí nová třídveřová „dvě stě osmička“ (1.0 l, 68 k) o deset tisíc korun méně (Renault třídveřovou verzi Clia vůbec nenabízí), pětidveřová pak o sto korun více. Rozdíl tedy minimální. Vlastně žádný.

Na otázku AutoRevue, zdali si opravdu myslí, že cena nového Clia strhne v Česku lavinu zájmu o tento vůz, Eric Basset odpověděl dosti rozvláčně: „Vycházíme ze znalosti místního trhu. Z profilu místního zákazníka. Nabízíme mu auto se slušným vybavením… Budeme konkurenceschopní…S novým vozem napíšeme další kapitolu úspěšného příběhu.“

Klepněte pro větší obrázek
Clio vyhlíží elegantně a přitom sportovně, nemá žádné ostré hrany. Pětidveřový sedan působí opticky jako třídveřový. Kliky zadních dveří jsou skryty u bočních okének.

Clio čtvrté generace je bezesporu přitažlivé a zcela jistě půjde na odbyt lépe než Clio třetí generace, jehož se prodalo na celém světě 2 041 003 kusů. Otázkou však je, zda dosáhne až do „vyšších pater“, které kdysi zaujaly vozy první a druhé generace. Jejich prodeje byly více než dvojnásobné (4 002 806 ks respektive 5 313 987 ks).

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault doufá, že hlavně větší rozměry nového Clia (délka 4062 mm, šířka 1732 mm  a rozvor 2589 mm) přilákají motoristy, kteří dnes vlastní vozy segmentu C. Hlavně ti se dnes stále častěji poohlížejí po vozech segmentu B.

Podle představitelů francouzské automobilky Renault se vozy právě tohoto segmentu stávají stále častěji hlavním autem evropských rodin. Plní roli takzvaného všestranného vozidla. Zákazníci od nich očekávají to samé, co od vozidel vyšších segmentů.

Klepněte pro větší obrázek
Nový vůz se bude vyrábět ve Francii (Fliens) a v Turecku (Bursa).

„Lidé je žádají v Evropě stále častěji. Chtějí však, aby měli výbavu srovnatelnou s výbavou větších vozů, na kterou byli zvyklí,“ řekl Eric Basset. „To jim s novým Cliem, které je o 35 milimetrů delší a o 24 mm širší než auto, které nahrazuje, nabízíme. Jsme si jistí, že určitě přiláká ty, kteří chtějí ve svém voze vyspělé technologie. Kteří chtějí auto s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, které jsou na úrovní vozů z vyšších obchodních tříd. Přitom je ale toto auto dostupnější.“

Šedesát procent zákazníků, kteří si kupují vozy segmentu B, jsou lidé, kteří si tyto vozy kupují opakovaně. Čtyřicet procent tvoří takzvaní nově příchozí. Ti si buď vůz tohoto segmentu kupují poprvé, nebo sem přecházejí buď z třídy mini vozů nebo naopak z vyšších obchodních tříd. Počet lidí, kteří přecházejí do segmentu B, se za posledních deset let zvýšil o 37 procent. Takové jsou závěry Renaultu.

„Loni se prodalo v Evropě celkem 13,5 milionu vozů, z toho bylo 4,2 milionu vozů segmentu B. To tvoří 31 procent trhu. Český trh toto číslo věrně kopíroval,“ řekl Eric Basset. „Je to velmi stabilní segment.“ 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U verze Dynamique si zákazník může vybrat provedení interiéru ze 4 barev: černá, červená, modrá nebo odstín havana.
Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor se zvětšil, nyní má objem 300 litrů.
Klepněte pro větší obrázek
Novinka je dodávána v osmi různých barevných odstínech. Na snímku jsou vozy s červeným odstínem Rouge Flamme a žlutým odstínem Jaune Eclair.

Ceny

Výbava Authentique
1,2 16V (54 kW/75 k) - 229 900 Kč
1,5 dCi (55 kW/75 k) - 289 900 Kč

Výbava Expression
1,2 16V (54 kW/75 k) - 259 900 Kč
Energy 0,9 TCe (66 kW/90 k) S&S - 289 900 Kč
1,5 dCi (55 kW/75 k) - 319 900 Kč
Energy 1,5 dCi (66 kW/90 k) S&S - 349 900 Kč

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků