Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

Nový čínský příbuzný Volva se na domácím autosalonu v Šanghaji hodlá pořádně vytáhnout.

Společnost Geely, která mimo jiné vlastní také automobilku Volvo, přichází s prvním sériovým automobilem nově vzniklé značky Lynk&Co. Po stejnojmenném konceptu s příznačným názvem 01 si můžeme prohlédnout i sériovou podobu nového SUV.

Vzhled, který se od konceptu vlastně vůbec neliší, tedy již ničím nepřekvapí. Techniku pochází ze Švédska, ale cesty vedou i naopak. Čínské SUV totiž jako první z koncernu Geely staví na platformě CMA, kterou zdědí příští Volva.

Uvnitř upoutá pozornost desetipalcový displej infotainmentu. Nemůžeme se však ubránit dojmu, že styl Volva je z interiéru modelu 01 cítit. Co se týče prvků asistenční bezpečnosti, Číňané následují zavedené trendy v podobě nouzového zastavení, hlídání jízdních pruhů či mrtvého úhlu.

Základ motorové nabídky tvoří tříválcová zážehová patnáctistovka, která se i pro budoucí Volva řady 40 bude alespoň zpočátku vyrábět v Číně. Švédský dvoulitr má válce čtyři, a k tomu nabídne i plug-in hybridní provedení. Standardem bude šestistupňový manuál, za příplatek šestistupňový či sedmistupňový automat. Základní verze se obejdou s pohonem předních kol ale počítá se i se čtyřkolkou. V budoucnu má přijít i plně elektrické provedení.

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Lynk&Co začne prodávat SUV 01 ještě v letošním roce. V Číně jsou první dodávky naplánovány na třetí čtvrtletí 2017. Zákazníci však všechny modely nakoupí pouze přes internet. Na konci roku 2018 bychom se tohoto modelu podle předchozích zpráv měli dočkat i v Evropě a ve Spojených státech.

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

V modelové ofenzivě Číňané u nově vzniklé značky hodlají pokračovat. Blízko sériové podobě je koncept sedanu 03, který se také ukáže v Šanghaji. V budoucnu taktéž využije sdílenou modulární platformu. Velmi blízko bude mít k nejmenším Volvům řady 40, které se na představení také teprve chystají.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii obou novinek:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek