Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

Nový čínský příbuzný Volva se na domácím autosalonu v Šanghaji hodlá pořádně vytáhnout.

Společnost Geely, která mimo jiné vlastní také automobilku Volvo, přichází s prvním sériovým automobilem nově vzniklé značky Lynk&Co. Po stejnojmenném konceptu s příznačným názvem 01 si můžeme prohlédnout i sériovou podobu nového SUV.

Vzhled, který se od konceptu vlastně vůbec neliší, tedy již ničím nepřekvapí. Techniku pochází ze Švédska, ale cesty vedou i naopak. Čínské SUV totiž jako první z koncernu Geely staví na platformě CMA, kterou zdědí příští Volva.

Uvnitř upoutá pozornost desetipalcový displej infotainmentu. Nemůžeme se však ubránit dojmu, že styl Volva je z interiéru modelu 01 cítit. Co se týče prvků asistenční bezpečnosti, Číňané následují zavedené trendy v podobě nouzového zastavení, hlídání jízdních pruhů či mrtvého úhlu.

Základ motorové nabídky tvoří tříválcová zážehová patnáctistovka, která se i pro budoucí Volva řady 40 bude alespoň zpočátku vyrábět v Číně. Švédský dvoulitr má válce čtyři, a k tomu nabídne i plug-in hybridní provedení. Standardem bude šestistupňový manuál, za příplatek šestistupňový či sedmistupňový automat. Základní verze se obejdou s pohonem předních kol ale počítá se i se čtyřkolkou. V budoucnu má přijít i plně elektrické provedení.

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Lynk&Co začne prodávat SUV 01 ještě v letošním roce. V Číně jsou první dodávky naplánovány na třetí čtvrtletí 2017. Zákazníci však všechny modely nakoupí pouze přes internet. Na konci roku 2018 bychom se tohoto modelu podle předchozích zpráv měli dočkat i v Evropě a ve Spojených státech.

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

V modelové ofenzivě Číňané u nově vzniklé značky hodlají pokračovat. Blízko sériové podobě je koncept sedanu 03, který se také ukáže v Šanghaji. V budoucnu taktéž využije sdílenou modulární platformu. Velmi blízko bude mít k nejmenším Volvům řady 40, které se na představení také teprve chystají.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii obou novinek:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků