Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

Nový čínský příbuzný Volva se na domácím autosalonu v Šanghaji hodlá pořádně vytáhnout.

Společnost Geely, která mimo jiné vlastní také automobilku Volvo, přichází s prvním sériovým automobilem nově vzniklé značky Lynk&Co. Po stejnojmenném konceptu s příznačným názvem 01 si můžeme prohlédnout i sériovou podobu nového SUV.

Vzhled, který se od konceptu vlastně vůbec neliší, tedy již ničím nepřekvapí. Techniku pochází ze Švédska, ale cesty vedou i naopak. Čínské SUV totiž jako první z koncernu Geely staví na platformě CMA, kterou zdědí příští Volva.

Uvnitř upoutá pozornost desetipalcový displej infotainmentu. Nemůžeme se však ubránit dojmu, že styl Volva je z interiéru modelu 01 cítit. Co se týče prvků asistenční bezpečnosti, Číňané následují zavedené trendy v podobě nouzového zastavení, hlídání jízdních pruhů či mrtvého úhlu.

Základ motorové nabídky tvoří tříválcová zážehová patnáctistovka, která se i pro budoucí Volva řady 40 bude alespoň zpočátku vyrábět v Číně. Švédský dvoulitr má válce čtyři, a k tomu nabídne i plug-in hybridní provedení. Standardem bude šestistupňový manuál, za příplatek šestistupňový či sedmistupňový automat. Základní verze se obejdou s pohonem předních kol ale počítá se i se čtyřkolkou. V budoucnu má přijít i plně elektrické provedení.

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Nesmírně růžové a velmi okopírované. Pink edice čínského SUV Zotye SR9

Lynk&Co začne prodávat SUV 01 ještě v letošním roce. V Číně jsou první dodávky naplánovány na třetí čtvrtletí 2017. Zákazníci však všechny modely nakoupí pouze přes internet. Na konci roku 2018 bychom se tohoto modelu podle předchozích zpráv měli dočkat i v Evropě a ve Spojených státech.

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

V modelové ofenzivě Číňané u nově vzniklé značky hodlají pokračovat. Blízko sériové podobě je koncept sedanu 03, který se také ukáže v Šanghaji. V budoucnu taktéž využije sdílenou modulární platformu. Velmi blízko bude mít k nejmenším Volvům řady 40, které se na představení také teprve chystají.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii obou novinek:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků