Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Chiron, avšak ovladatelnější, ostřejší a lehčí. Přesně takto lze popsat nejnovější hračku od Bugatti, která pochopitelně vznikne v omezeném počtu kusů a pochopitelně už je vyprodaná.

Nové Bugatti Divo je stále postaveno na základě hypersportovního GT Chiron, nicméně svým zaměřením hledí spíše na zámožné majitele, kteří by chtěli své Bugatti občas vytáhnout na okruh. Divo má tedy představovat mnohem ovladatelnější a hbitější model francouzské značky.

Po stránce designu lze vidět mnoho výchozích prvků Chironu. Mnoho prvků však bylo také pozměněno. Zůstává tedy tradiční mřížka chladiče Bugatti, ale příď ještě více hledí na aerodynamický přítlak, zatímco zbrusu nové jsou LED světlomety táhnoucí se až k výdechům na blatnících.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Na střeše pak najdete rozměrný NACA otvor pro přístup vzduchu k motoru, kdežto na zádi sedí zcela nový aktivní spoiler včetně středové ploutve a také nový, účinnější difuzor. Zadní svítilny Diva nakonec připomínají členité lampy Astonu Martin Vulcan. Po stránce aerodynamiky dokáže novinka produkovat o 90 kg vyšší přítlak než Chiron.

I když vypadá Divo trochu atletičtěji, v rámci snižováním hmotnosti nezhublo nové Bugatti zase tolik. Vůči Chironu je tak Divo lehčí jen o 35 kg. Pořád jde tedy o velký kus auta, jelikož standardní Chiron váží okolo dvou tun.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Na velkém motoru žádné změny nenajdete, stále uprostřed sídlí čtyřikrát přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1103 kW (1500 koní). Jen díky vylepšené aerodynamice a menšímu odlehčení však Divo na testovací trati Nardò nadělí Chironu celých 8 vteřin. Zmíněným přítlakem byl sice zvýšen odpor karoserie, maximální rychlost má ale nové Bugatti stále slušnou – 380 km/h (Chiron se chlubí elektronicky omezenými 420 km/h).

Od Bugatti nelze čekat nic jiného, tudíž je Divo striktně omezeným projektem. Vznikne tedy jen 40 vozů, přičemž ještě před oficiální premiérou na Pebble Beach byly všechny kousky zamluveny. I přesto, že automobilka za svůj unikát požaduje rovných 5 milionů euro, tedy v přepočtu asi 129 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků