Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Chiron, avšak ovladatelnější, ostřejší a lehčí. Přesně takto lze popsat nejnovější hračku od Bugatti, která pochopitelně vznikne v omezeném počtu kusů a pochopitelně už je vyprodaná.

Nové Bugatti Divo je stále postaveno na základě hypersportovního GT Chiron, nicméně svým zaměřením hledí spíše na zámožné majitele, kteří by chtěli své Bugatti občas vytáhnout na okruh. Divo má tedy představovat mnohem ovladatelnější a hbitější model francouzské značky.

Po stránce designu lze vidět mnoho výchozích prvků Chironu. Mnoho prvků však bylo také pozměněno. Zůstává tedy tradiční mřížka chladiče Bugatti, ale příď ještě více hledí na aerodynamický přítlak, zatímco zbrusu nové jsou LED světlomety táhnoucí se až k výdechům na blatnících.

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Na střeše pak najdete rozměrný NACA otvor pro přístup vzduchu k motoru, kdežto na zádi sedí zcela nový aktivní spoiler včetně středové ploutve a také nový, účinnější difuzor. Zadní svítilny Diva nakonec připomínají členité lampy Astonu Martin Vulcan. Po stránce aerodynamiky dokáže novinka produkovat o 90 kg vyšší přítlak než Chiron.

I když vypadá Divo trochu atletičtěji, v rámci snižováním hmotnosti nezhublo nové Bugatti zase tolik. Vůči Chironu je tak Divo lehčí jen o 35 kg. Pořád jde tedy o velký kus auta, jelikož standardní Chiron váží okolo dvou tun.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Na velkém motoru žádné změny nenajdete, stále uprostřed sídlí čtyřikrát přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1103 kW (1500 koní). Jen díky vylepšené aerodynamice a menšímu odlehčení však Divo na testovací trati Nardò nadělí Chironu celých 8 vteřin. Zmíněným přítlakem byl sice zvýšen odpor karoserie, maximální rychlost má ale nové Bugatti stále slušnou – 380 km/h (Chiron se chlubí elektronicky omezenými 420 km/h).

Od Bugatti nelze čekat nic jiného, tudíž je Divo striktně omezeným projektem. Vznikne tedy jen 40 vozů, přičemž ještě před oficiální premiérou na Pebble Beach byly všechny kousky zamluveny. I přesto, že automobilka za svůj unikát požaduje rovných 5 milionů euro, tedy v přepočtu asi 129 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků