Nové BMW Z4 v oficiálních videích. Prohlédněte si nový roadster do detailu

Krátké představení nové generace roadsteru Z4 už máme za sebou, až nyní však BMW zveřejňuje sadu oficiálních videí, které se novince věnují o mnoho detailněji. Z4 si tak můžeme prohlédnout a rovněž poslechnout v akci.

Nové BMW Z4 si po stránce designu odneslo od fanoušků vcelku smíšené pocity. Na nejnovějších videích od automobilky si však lze křivky roadsteru prohlédnout o něco podrobněji. Ke všemu nechybí detailní pohled do interiéru a také řada jízdních záběrů, na kterých se projevuje pohonné ústrojí verze M40i.

Právě na výkonnější verzi s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu tří litrů se BMW v tuto chvíli zaměřuje nejvíce, ačkoliv slabší motorizace můžeme v budoucnu očekávat také. M40i disponuje výkonem 250 kW (340 koní), díky čemuž zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Šestiválec poté nezní vůbec špatně. Na druhou stranu má ale Z4 nabídnout také „tichý režim“, abyste chraplavým ozvučením ráno nevzbudili sousedy.  

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Model řady M Performance dále spoléhá na sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, zesílenou brzdovou soustavu a elektronicky řízený sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Architektura interiéru Z4 je zaměřena na řidiče, kdy je středový panel s obrazovkou infotainmentu lehce vytočen na šoféra. Klasické budíky již nahradil digitální přístrojový štít, ve výbavě se objevuje i head-up displej, ambientní osvětlení kabiny, elektricky nastavitelná sportovní sedadla a taky třeba audiosystém Harman Kardon.

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Zveřejněná videa kromě detailů interiéru ukazují také mechanismus skládací střechy, která je pochopitelně elektronicky ovládaná a klasicky plátěná. Ani natažená střecha přitom Z4 neničí tradiční proporce roadsteru s dlouhou přídí a krátkou zádí.

Stále však netušíme, zda se BMW rozhodne nabízet Z4 i ve formě kupé s pevnou střechou. Pokud ne, zájemci budou mít možnost přejít k Toyotě a její chystané Supře. Jak je známo, nová generace sporťáku od Toyoty bude využívat platformu, motory i elektroniku BMW, ačkoliv naladěním by se měla od Z4 v mnohém lišit.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků