Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

V rámci přehlídky automobilové krásy v kalifornském Pebble Beach automobilka BMW už naplno představuje svou novou generaci roadsteru Z4. Prozatím v nejvýkonnější verzi M40i a exkluzivní edici First Edition.

Po řadě uniklých fotografií a prozrazených informací je oficiální představení nového roadsteru Z4 (G29) konečně tady. V tuto chvíli se přitom BMW zaměřuje hlavně na nejvýkonnější verzi M Performance, která přijíždí v úvodní edici First Edition.

O designu nové generace Z4, kterou v Pebble Beach představil bývalý designér Škodovky Jozef Kabaň, už toho bylo řečeno dost. Vychází z původního konceptu. Na přídi se tak objevují vertikálně orientované světlomety, široké ledviny masky chladiče a v případě výkonné M40i nechybí agresivnější bodykit. Nepřehlédnutelné jsou i vzduchové průduchy a výrazný zadní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru.

Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Koncepcí zde stále máme dvoumístný roadster s elektricky skládanou plátěnou střechou, pohonem zadních kol, krátkým rozvorem a uváděným rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Přesná čísla rozměrů a technické podrobnosti o šasi si ale BMW nechává ještě pro sebe.

First Edition ještě zaujme třeba oranžovou metalickou barvou Frozen Orange, leskle černými detaily na karoserii, černými kryty zpětných zrcátek a 19palcovými koly z lehké slitiny.

BMW 6 GT už u nás koupíte s naftovým čtyřválcem. Stojí 1,6 milionu

BMW 6 GT už u nás koupíte s naftovým čtyřválcem. Stojí 1,6 milionu

Architektura interiéru Z4 je zaměřena na řidiče, kdy je středový panel s obrazovkou infotainmentu lehce vytočen na šoféra. Klasické budíky již nahradil digitální přístrojový štít, ve výbavě se objevuje i head-up displej, ambientní osvětlení kabiny, elektricky nastavitelná sportovní sedadla a taky třeba audiosystém Harman Kardon.

Podle očekávání se pod kapotou Z4 M40i objevuje přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů a výkonu 250 kW (340 koní). Díky němu je roadster schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Auto pak spoléhá na sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, zesílenou brzdovou soustavu a elektronicky řízený sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW je tedy o detailech nové Z4 ještě docela střídmé. Všechny podrobnosti o dalších motorech, technických inovacích a různých výbavových prvcích roadsteru totiž zveřejní až 19. září. Krátce nato bude následovat výstavní premiéra na pařížském autosalonu (4. – 14. října 2018). Celosvětové uvedení na trh odstartuje na jaře roku 2019.

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků