Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

V rámci přehlídky automobilové krásy v kalifornském Pebble Beach automobilka BMW už naplno představuje svou novou generaci roadsteru Z4. Prozatím v nejvýkonnější verzi M40i a exkluzivní edici First Edition.

Po řadě uniklých fotografií a prozrazených informací je oficiální představení nového roadsteru Z4 (G29) konečně tady. V tuto chvíli se přitom BMW zaměřuje hlavně na nejvýkonnější verzi M Performance, která přijíždí v úvodní edici First Edition.

O designu nové generace Z4, kterou v Pebble Beach představil bývalý designér Škodovky Jozef Kabaň, už toho bylo řečeno dost. Vychází z původního konceptu. Na přídi se tak objevují vertikálně orientované světlomety, široké ledviny masky chladiče a v případě výkonné M40i nechybí agresivnější bodykit. Nepřehlédnutelné jsou i vzduchové průduchy a výrazný zadní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru.

Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Koncepcí zde stále máme dvoumístný roadster s elektricky skládanou plátěnou střechou, pohonem zadních kol, krátkým rozvorem a uváděným rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Přesná čísla rozměrů a technické podrobnosti o šasi si ale BMW nechává ještě pro sebe.

First Edition ještě zaujme třeba oranžovou metalickou barvou Frozen Orange, leskle černými detaily na karoserii, černými kryty zpětných zrcátek a 19palcovými koly z lehké slitiny.

BMW 6 GT už u nás koupíte s naftovým čtyřválcem. Stojí 1,6 milionu

BMW 6 GT už u nás koupíte s naftovým čtyřválcem. Stojí 1,6 milionu

Architektura interiéru Z4 je zaměřena na řidiče, kdy je středový panel s obrazovkou infotainmentu lehce vytočen na šoféra. Klasické budíky již nahradil digitální přístrojový štít, ve výbavě se objevuje i head-up displej, ambientní osvětlení kabiny, elektricky nastavitelná sportovní sedadla a taky třeba audiosystém Harman Kardon.

Podle očekávání se pod kapotou Z4 M40i objevuje přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů a výkonu 250 kW (340 koní). Díky němu je roadster schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Auto pak spoléhá na sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, zesílenou brzdovou soustavu a elektronicky řízený sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW je tedy o detailech nové Z4 ještě docela střídmé. Všechny podrobnosti o dalších motorech, technických inovacích a různých výbavových prvcích roadsteru totiž zveřejní až 19. září. Krátce nato bude následovat výstavní premiéra na pařížském autosalonu (4. – 14. října 2018). Celosvětové uvedení na trh odstartuje na jaře roku 2019.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků