Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

BMW dnes po půlnoci oficiálně vydalo snímky nové generace roadsteru Z4. Nejvýkonnější provedení ponese označení M40i a dostane třílitrový benzinový šestiválec.

Jak bude nové BMW Z4 (G29) vypadat, jsme si mohli odvodit už loni v srpnu díky úžasnému stejnojmennému konceptu. Studie roadsteru představuje nový designový jazyk, a je více než jasné, že v hlavních oblastech se sériový vůz příliš lišit nebude. Napovídají to také oficiální snímky, které BMW vydalo v souvislosti s testováním v centru Miramas v jižní Francii.

První snímky BMW Concept Z4. Tohle by se mělo líbit!

První snímky BMW Concept Z4. Tohle by se mělo líbit!

Obsáhlá galerie zobrazuje důsledně maskovaný testovací prototyp, přičemž kamufláž ještě jenom tak neshodí. BMW na nový roadster s klasickou koncepcí láká stejně jako na novou řadu 8 a SUV X7 a X5, v rámci oficiálních informací však nezapomnělo zmínit i něco navíc – informace o nejvýkonnějším provedení.

Vrchol nabídky bude pohánět přeplňovaný řadový benzinový šestiválec a ponese označení M40i. Model řady M performance dostane snížený podvozek, adaptivní tlumiče, elektronicky řízený zadní diferenciál či posílenou brzdovou soustavu. Právě pro odladění klíčových částí podvozku BMW potřebovalo okruh, který obvykle používá divize Motorsport.

Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a jízdní dynamiku. Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení,“ říká Jos van As, vedoucí vývoje podvozku.

BMW zatím nezveřejnilo výkon ani dynamické parametry nového Z4 M40i, můžeme si je ale zkusit odvodit. Nejvýkonnější provedení poslední generace (sDrive35is) nabízelo 250 kW (340 koní) a 450 N.m. Třílitr v SUV X3 M40i posunul hranice až na 265 kW (360 koní) a 500 N.m, přičemž kolem těchto hodnot by se mohl pohybovat i agregát v Z4.

Neoficiálně se hovoří o zhruba 283 kW (385 koní). Očekávejme zrychlení z 0-100 km/h za zhruba 4,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Opět odhad na základě srovnání se Z4 sDrive35is, které zvládlo stovku za 4,8 sekundy.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Sluší se dodat, že BMW nepracuje na novém sporťáku samo. Vůz je vyvíjen ve spolupráci s Toyotou, která na trh přinese novou generaci Supry. Základní rozdíl hledejme u karoserie. Zatímco Z4 je roadster, Supra bude kupé.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků