Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

BMW dnes po půlnoci oficiálně vydalo snímky nové generace roadsteru Z4. Nejvýkonnější provedení ponese označení M40i a dostane třílitrový benzinový šestiválec.

Jak bude nové BMW Z4 (G29) vypadat, jsme si mohli odvodit už loni v srpnu díky úžasnému stejnojmennému konceptu. Studie roadsteru představuje nový designový jazyk, a je více než jasné, že v hlavních oblastech se sériový vůz příliš lišit nebude. Napovídají to také oficiální snímky, které BMW vydalo v souvislosti s testováním v centru Miramas v jižní Francii.

První snímky BMW Concept Z4. Tohle by se mělo líbit!

První snímky BMW Concept Z4. Tohle by se mělo líbit!

Obsáhlá galerie zobrazuje důsledně maskovaný testovací prototyp, přičemž kamufláž ještě jenom tak neshodí. BMW na nový roadster s klasickou koncepcí láká stejně jako na novou řadu 8 a SUV X7 a X5, v rámci oficiálních informací však nezapomnělo zmínit i něco navíc – informace o nejvýkonnějším provedení.

Vrchol nabídky bude pohánět přeplňovaný řadový benzinový šestiválec a ponese označení M40i. Model řady M performance dostane snížený podvozek, adaptivní tlumiče, elektronicky řízený zadní diferenciál či posílenou brzdovou soustavu. Právě pro odladění klíčových částí podvozku BMW potřebovalo okruh, který obvykle používá divize Motorsport.

Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a jízdní dynamiku. Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení,“ říká Jos van As, vedoucí vývoje podvozku.

BMW zatím nezveřejnilo výkon ani dynamické parametry nového Z4 M40i, můžeme si je ale zkusit odvodit. Nejvýkonnější provedení poslední generace (sDrive35is) nabízelo 250 kW (340 koní) a 450 N.m. Třílitr v SUV X3 M40i posunul hranice až na 265 kW (360 koní) a 500 N.m, přičemž kolem těchto hodnot by se mohl pohybovat i agregát v Z4.

Neoficiálně se hovoří o zhruba 283 kW (385 koní). Očekávejme zrychlení z 0-100 km/h za zhruba 4,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Opět odhad na základě srovnání se Z4 sDrive35is, které zvládlo stovku za 4,8 sekundy.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Sluší se dodat, že BMW nepracuje na novém sporťáku samo. Vůz je vyvíjen ve spolupráci s Toyotou, která na trh přinese novou generaci Supry. Základní rozdíl hledejme u karoserie. Zatímco Z4 je roadster, Supra bude kupé.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků