Nové BMW X7 má první ceny. Takto vypadá základ za 2,2 milionu Kč

Na oficiální český ceník nového luxusního SUV si ještě musíme chvíli počkat, na kolik ovšem vyjdou dostupné varianty X7 už částečně prozrazuje německý konfigurátor BMW.

Dosud vůbec nejpřepychovější SUV od BMW se má k prodejcům po celém světě dostat až v březnu příštího roku, nicméně pro nedočkavé zájemce o X7 již automobilka v Německu spouští konfigurátor s prozatímní nabídkou motorů a cenami jednotlivých verzí. Než se tedy objeví oficiální ceny pro český trh, můžeme si alespoň částečně představit, na kolik největší vůz řady X v nabídce BMW vyjde.

Podrobněji jsme se o technice X7 rozepsali během včerejší premiéry. Hodí se však vědět, že 2,5tunové SUV používá už v základu vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, jeho hlavním tahákem jsou standardně tři řady sedadel, trojdílná panoramatická střecha a samozřejmě nálož asistenčních a bezpečnostních systémů. Zatím bude X7 v Evropě dostupné se třemi motorizacemi, vždy kombinovanými s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou.

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

Podle německého konfigurátoru vyjde nejlevněji varianta xDrive30d s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu tří litrů, výkonem 195 kW (265 koní) a točivým momentem 620 Nm. S tímto motorem startuje X7 na ceně v přepočtu 2.178.312 Kč (podle dnešního kurzu ČNB). K dispozici je přitom i doplňková sportovní automatická převodovka, která je za příplatek asi 6500 Kč.

Co se týče výbavy, standardně má X7 za tuto cenu nemetalický lak, 20palcová kola, LED světlomety, uvnitř kožené polstrování Vernasca, leštěné dřevěné dekory, ambientní osvětlení, přední sportovní sedačky s vyhříváním, balíček jízdních a parkovacích asistentů, head-up displej, 12,3palcové displeje infotainmentu a přístrojové desky, systém ovládání infotainmentu gesty, bezklíčové odemykání a startování, aktivní klíček vozu s displejem nebo taky přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Cena se poté zvyšuje u jediné benzinové verze xDrive40i. Ta používá přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 450 Nm. V této specifikaci je základní cena v přepočtu 2.229.992 Kč, přičemž doplňkový sportovní automat je opět příplatkem asi 6500 Kč.

Nejdražší je pochopitelně vrcholná naftová varianta M50d využívající šestiválec se čtveřicí turbodmychadel, výkonem 294 kW (400 koní) a točivým momentem 760 Nm. Sportovněji laděná automatická převodovka je zde standardem a základní cena vozu vychází na v přepočtu 2.839.816 Kč. Dá se tedy očekávat, že s řadou příplatků nebude mít X7 M50d problém překročit hranici tří milionů korun. Ostatně tak potvrzuje svůj charakter limuzíny řady 7 na vyšším podvozku a s další řadou sedadel.  

BMW X7 - technická data a ceny v Německu
Motor xDrive40i xDrive30d M50d
Zdvihový objem [cm3] 2998 2993 2993
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 195/4000 294/4400
Točivý moment [N.m/min] 450/1500-5200 620/2000-2500 760/2000-3000
Převodovka 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 245 227 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 7.0 5,4
Provozní hmotnost [kg] 2395 2445 2535
Komb. spotřeba[l/100 km] 9,0-8,7 6,8-6,5 7,4-7,0 
Základní cena [€] 86.300 84.300 109.900
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků