Včera jsme tu měli první smínky nové X6, které unikly na veřejnost. BMW zareagovalo rychle a ihned vypustilo kompletní sadu oficiálních fotek a informací.
Kapitoly článku:
Nedá se říci, že by někdo čekal na nové generaci BMW X6 nějaké radikální změny odlišující model od ostatních bavoráků. Předek dost připomíná praktičtější SUV BMW X5, zadek zase všechna ta GT řady 3, 4 a 5. Celkově pak nejde skoro odlišit od menšího BMW X4, dokud nebudou stát vedle sebe.
BMW tvrdí, že je nová X6 až o 22 % úspornější než ta minulá. Tomu určitě pomohlo i zavedení základní verze X6 sDrive35i pouze s pohonem zadních kol. V kombinaci s benzínovým motorem 3,0 l a s vypnutou stabilizací by to mohla být docela legrace, ale na nové rekordy v driftování to asi nebude.
Nová X6 myslí nejen na dynamiku, spotřebu a emise, ale také na pohodlí a praktičnost
Na našem trhu budou stěžejní diesely označené xDrive30d, xDrive40d a xDrive M50d. Benzínové motory zastoupí jak už zmíněný šestiválec i ve verzi xDrive, tak také osmiválec xDrive50i. Později zřejmě dorazí i verze X6 M.
Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovým automatem, mají systém stop/start, inteligentní alternátor a všechny ty moderní funkce snižující tabulkové emise a spotřebu. Nová X6 ale bude dávat i více smyslu z hlediska praktičnosti. Standardně je už nyní pětimístná, má variabilní interiér a o 75 litrů více místa v kufru, takže naložíte 580 až 1525 litrů.
Zpočátku budou k dispozici dva stupně výbav - xLine a M Sport s optickým paketem. Jak se dá předpokládat, v základu bude jen to nejnutnější a za všechny hračky jako třeba adaptivní podvozek nebo noční vidění se bude tvrdě připlácet.
Technické údaje nového BMW X6
Model | Motor | Výkon kW/k | Toč.moment | 0-100 km/h | Spotřeba |
xDrive35i | 3,0 l R6 | 225 / 306 | 400 Nm* | 6,4 s | 8,5 l/100 km |
xDrive50i | 4,4 l V8 | 330 / 450 | 650 Nm | 4,8 s | 9,7 l/100 km |
xDrive30d | 3,0 l R6 | 190 / 258 | 560 Nm | 6,7 s | 6,0 l/100 km |
xDrive40d | 3,0 l R6 | 230 / 313 | 630 Nm* | 5,8 s | 6,2 l/100 km |
xDrive M50d | 3,0 l R6 | 280 / 381 | 740 Nm* | 5,2 s* | 6,7 l/100 km* |
*) předběžné údaje, v době vydání článku nebyly ještě oficiálně potvrzeny |