Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

BMW chystá již čtvrtou generaci oblíbeného modelu X5. Testování prototypů je v plné proudu. Novinka bude podrobená různým podmínkám.

Německá automobilka BMW pilně testuje nástupce aktuální generace modelu X5. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) má během svého vývoje podstupovat velice rozsáhlý a náročný testovací program. Jeden den absolvuje testy za polárním kruhem, druhý den brázdí známý okruh Nürburgring a tak dále.

Prototypy si musejí poradit nejen se všemi klimatickými zónami, ale také rozličnými druhy povrchů. Pomocí těchto testů chce automobilka prokázat kvality nově navrženého podvozku. Schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění již předvedla v zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, a také v pouštních dunách v USA.

BMW a Mini chtějí ulovit záchranáře. Tato vozidla je mají nalákat

BMW a Mini chtějí ulovit záchranáře. Tato vozidla je mají nalákat

Kromě toho nové BMW X5 absolvuje také komplexní testy jízdní dynamiky v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v Alabamě, či na zmíněném okruhu Nürburgring na severu Německa. Podle automobilky se díky kombinace adaptivního podvozku a integrálního aktivního řízení mohou zájemci těšit na nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost a komfort. Vývoj pokračuje, na trhu se však vůz objeví ještě letos.

Právě první BMW X5 již před téměř dvěma desítkami let založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle. Zjednodušeně tedy vůz, který nabídl pohon všech kol a zároveň skvělé jízdné vlastnosti na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Čtvrtá generace má být přelomová, hlavní vlastností bude univerzálnost. Ať už pojedete na sněhu, písku, po kamenité cestě či šotolině.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků