Nové BMW X5 na nových fotkách létá vzduchem. Zvládne každý terén?

BMW chystá již čtvrtou generaci oblíbeného modelu X5. Testování prototypů je v plné proudu. Novinka bude podrobená různým podmínkám.

Německá automobilka BMW pilně testuje nástupce aktuální generace modelu X5. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) má během svého vývoje podstupovat velice rozsáhlý a náročný testovací program. Jeden den absolvuje testy za polárním kruhem, druhý den brázdí známý okruh Nürburgring a tak dále.

Prototypy si musejí poradit nejen se všemi klimatickými zónami, ale také rozličnými druhy povrchů. Pomocí těchto testů chce automobilka prokázat kvality nově navrženého podvozku. Schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění již předvedla v zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, a také v pouštních dunách v USA.

BMW a Mini chtějí ulovit záchranáře. Tato vozidla je mají nalákat

BMW a Mini chtějí ulovit záchranáře. Tato vozidla je mají nalákat

Kromě toho nové BMW X5 absolvuje také komplexní testy jízdní dynamiky v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v Alabamě, či na zmíněném okruhu Nürburgring na severu Německa. Podle automobilky se díky kombinace adaptivního podvozku a integrálního aktivního řízení mohou zájemci těšit na nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost a komfort. Vývoj pokračuje, na trhu se však vůz objeví ještě letos.

Právě první BMW X5 již před téměř dvěma desítkami let založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle. Zjednodušeně tedy vůz, který nabídl pohon všech kol a zároveň skvělé jízdné vlastnosti na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Čtvrtá generace má být přelomová, hlavní vlastností bude univerzálnost. Ať už pojedete na sněhu, písku, po kamenité cestě či šotolině.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků