Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

BMW již oficiálně představuje nejvýkonnější varianty svých SUV X5 a X6. Hromady koní pod kapotami jim samozřejmě nechybí.

Plnohodnotných „emkových“ verzí se již dočkaly i poslední generace BMW X5 a X6. Technika obou absurdně výkonných, cca 2,3tunových mastodontů je dle předpokladů identická. Po vzoru ostatních moderních vozů divize M pak i tato SUV přijíždí ve dvou úrovních naladění. Rovněž X5 M a X6 M tak bude možné pořídit ve verzích Competition.

BMW svolává Toyotu Supra. Majitelům vymění vozidla, ohrožena je bezpečnost řidiče

BMW svolává Toyotu Supra. Majitelům vymění vozidla, ohrožena je bezpečnost řidiče

Hlavním tahákem obou SUV je samozřejmě motor. Přesněji 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec s osmistupňovým automatem, který najdete třeba v supersedanu M5 nebo ostrém kupé M8. Standardně zde produkuje 441 kW (600 koní) a 750 N.m točivého momentu. Sáhněte však po silnějších variantách Competition a dočkáte se u obou modelů výkonu 460 kW (625 koní). Hodnota točivého momentu pak zůstává beze změny.

Neskutečně schopná jsou obě auta také v akceleraci z nuly na 100 km/h, kterou zvládnou za 3,9 vteřiny. U Competition verzí se čas zkracuje na 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je ve všech případech omezena na 250 km/h. S volitelným M Driver's paketem lze však maximální rychlost posunout až na 290 km/h.

BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

Pochopitelnou standardní výbavou Competiton modelů je i nový výfukový systém s aktivními klapkami. I „slabší“ verze se ale neobejdou bez sportovního systému pohonu všech kol, aktivního diferenciálu na zadní nápravě nebo variabilního posilovače řízení. Přitvrzeno bylo klasicky nastavení adaptivního podvozku a nová „emka“ se vyznačují i řadou dodatečných výztuh a vzpěr pro zlepšení torzní tuhosti.

Pod standardně 21palcovými koly se pak nachází vpředu brzdy s šestipístkovými třmeny a vnitřně chlazenými kotouči o průměru 394 mm, vzadu jsou jednopístkové plovoucí třmeny a 380mm kotouče. Verze Competiton jsou nicméně standardně vybavena 21palcovými koly vpředu a většími 22palcovými vzadu.

BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

Design X5 M a X6 M je klasicky okořeněn agresivními bodykity, Competiton modely dostávají navíc některé části karoserie lakované v černě lesklém odstínu. Kryty motoru jsou částečně z karbonu a za příplatek je k mání i karbonové zadní křídlo. Interiér je ve stylu vrcholné výbavy se sportovním koženým volantem a sedačkami, čalouněním Alcantarou (u Competiton) a dalšími nutnostmi.

Nová BMW X5 M a X6 M (včetně verzí Competiton) budou na trh uvedena v dubnu 2020. Již nyní ale české zastoupení odhaluje základní cenovky – X5 M se bude prodávat od 3.320.200 Kč, kdežto X6 M od 3.395.600 Kč.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků