Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

BMW již oficiálně představuje nejvýkonnější varianty svých SUV X5 a X6. Hromady koní pod kapotami jim samozřejmě nechybí.

Plnohodnotných „emkových“ verzí se již dočkaly i poslední generace BMW X5 a X6. Technika obou absurdně výkonných, cca 2,3tunových mastodontů je dle předpokladů identická. Po vzoru ostatních moderních vozů divize M pak i tato SUV přijíždí ve dvou úrovních naladění. Rovněž X5 M a X6 M tak bude možné pořídit ve verzích Competition.

BMW svolává Toyotu Supra. Majitelům vymění vozidla, ohrožena je bezpečnost řidiče

BMW svolává Toyotu Supra. Majitelům vymění vozidla, ohrožena je bezpečnost řidiče

Hlavním tahákem obou SUV je samozřejmě motor. Přesněji 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec s osmistupňovým automatem, který najdete třeba v supersedanu M5 nebo ostrém kupé M8. Standardně zde produkuje 441 kW (600 koní) a 750 N.m točivého momentu. Sáhněte však po silnějších variantách Competition a dočkáte se u obou modelů výkonu 460 kW (625 koní). Hodnota točivého momentu pak zůstává beze změny.

Neskutečně schopná jsou obě auta také v akceleraci z nuly na 100 km/h, kterou zvládnou za 3,9 vteřiny. U Competition verzí se čas zkracuje na 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je ve všech případech omezena na 250 km/h. S volitelným M Driver's paketem lze však maximální rychlost posunout až na 290 km/h.

BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

Pochopitelnou standardní výbavou Competiton modelů je i nový výfukový systém s aktivními klapkami. I „slabší“ verze se ale neobejdou bez sportovního systému pohonu všech kol, aktivního diferenciálu na zadní nápravě nebo variabilního posilovače řízení. Přitvrzeno bylo klasicky nastavení adaptivního podvozku a nová „emka“ se vyznačují i řadou dodatečných výztuh a vzpěr pro zlepšení torzní tuhosti.

Pod standardně 21palcovými koly se pak nachází vpředu brzdy s šestipístkovými třmeny a vnitřně chlazenými kotouči o průměru 394 mm, vzadu jsou jednopístkové plovoucí třmeny a 380mm kotouče. Verze Competiton jsou nicméně standardně vybavena 21palcovými koly vpředu a většími 22palcovými vzadu.

BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

BMW ukázalo nejbezpečnější X5 všech dob. Odolá střelbě z AK-47 i útoku dronů

Design X5 M a X6 M je klasicky okořeněn agresivními bodykity, Competiton modely dostávají navíc některé části karoserie lakované v černě lesklém odstínu. Kryty motoru jsou částečně z karbonu a za příplatek je k mání i karbonové zadní křídlo. Interiér je ve stylu vrcholné výbavy se sportovním koženým volantem a sedačkami, čalouněním Alcantarou (u Competiton) a dalšími nutnostmi.

Nová BMW X5 M a X6 M (včetně verzí Competiton) budou na trh uvedena v dubnu 2020. Již nyní ale české zastoupení odhaluje základní cenovky – X5 M se bude prodávat od 3.320.200 Kč, kdežto X6 M od 3.395.600 Kč.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek