Nové BMW X4 oficiálně. Shodilo 50 kg, dostalo sportovní turbodiesel M40d

Informací o nové generaci BMW X4 bylo v posledních dnech čím dál více. Nyní už víme všechno potřebné díky oficiálnímu odhalení.

Druhá generace BMW X4 je v podstatě „kupé“ verzí modelu X3, jehož poslední vydání jsme v minulosti otestovali v jak ve vznětové, tak nejsilnější benzinové verzi. Ve srovnání s předchůdcem shodila novinka 50 kilogramů a BMW rovněž hovoří o nejúčinnější aerodynamice, kterou vyjadřuje součinitelem odporu vzduchu Cx=30.

Vůz na délku měří 4752 milimetrů, což je o 81 milimetrů více než u předchůdce, narostl také rozvor náprav (2864 mm, o 54 mm více), do šířky přibylo 37 milimetrů (1918 mm) a z výšky naopak ubyly tři milimetry (1612 mm). Stejně jako u X3 BMW slibuje rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Výsledkem úpravy rozměrů jsou vyváženější proporce, vůz už nepůsobí úzce a vysoce jako první generace. Zadní cestující mají o 27 milimetrů více místa pro nohy, zavazadelník disponuje základní objemem 525 litrů (+25 litrů) a po sklopení zadních opěradel dostanete 1430 litrů (+30 litrů).

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Interiér, respektive přístrojová deska, se od BMW X3 neliší. Středobodem přístrojovky je volně stojící displej infotainmentu (v základu 6,5 palce, maximálně 10,25 palce), nechybí ani ovládání gesty nebo head-up displej s rozlišením 800x400. Ve standardu najdete například tempomat či systém rozpoznávání chodců s brzdnou funkcí.

Zvolit však můžete i tempomat adaptivní (do rychlosti 210 km/h), sledování slepého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu. Povedený je i 360stupňový parkovací systém. BMW nezapomíná ani na personalizaci. Tu „základní“ představují linie xLine, M Sport X a M Sport, vyšší úroveň zastupují exkluzivní prvky výbavy z programu BMW Individual.

BMW X4 druhé generace  - technická data zážehových motorů
Motor xDrive20i xDrive30i M40i
Převodovka 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 185/5200-6500 265/5500
Točivý moment [N.m/min] 290/-1350-4250 350/1450-4800 500/1520-4800
Maximální rychlost [km/h] 215 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,3 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,2 9,0
*spotřeba podle WLTP

Nabídka agregátů zahrnuje tři zážehové a tři vznětové verze. V prvním případě se bavíme o čtyřválcích xDrive20i (135 kW, 290 N.m,) a xDrive30i (185 kW, 350 N.m), šestiválec zastupuje sportovní verze M40i, která se začne vyrábět v srpnu letošního roku (265 kW, 500 N.m).

Turbodiesely xDrive20d a xDrive25d mají 140, respektive 170 kW, vznětový šestiválec xDrive30d má 195 kW a 620 N.m (výroba od srpna). Novinkou je verze M40d, která parametry šestiválcového turbodieselu posouvá na 240 kW a 680 N.m.

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l/100 km

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l/100 km

Verze M Performance (M40i a M40d) mají ve standardní výbavě variabilní řízení a tužší podvozek M Sport. Kola mohou mít až 21 palců, brzdy M Sport s větším brzdovým válcem slibují větší cit při sešlápnutí pedálu. Zajímavé jsou dynamické parametry – akcelerace 0-100 km/h zážehové a vznětové verze se liší o pouhou desetinu sekund (4,8 vs. 4,9 sekundy).

BMW X4 druhé generace  - technická data vznětových motorů
Motor xDrive20d xDrive25d xDrive30d M40d
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2993 2993
Válce/ventily 4.4 4.4 6.4 6.4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 170/4400 195/4000 240/4400
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 500/2000 620/2000-2500 680/1750-2750
Maximální rychlost [km/h] 213 230 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,0 6,8 5,8 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,5 5,9 6,4
*spotřeba podle WLTP

 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků