Nové BMW X4 oficiálně. Shodilo 50 kg, dostalo sportovní turbodiesel M40d

Informací o nové generaci BMW X4 bylo v posledních dnech čím dál více. Nyní už víme všechno potřebné díky oficiálnímu odhalení.

Druhá generace BMW X4 je v podstatě „kupé“ verzí modelu X3, jehož poslední vydání jsme v minulosti otestovali v jak ve vznětové, tak nejsilnější benzinové verzi. Ve srovnání s předchůdcem shodila novinka 50 kilogramů a BMW rovněž hovoří o nejúčinnější aerodynamice, kterou vyjadřuje součinitelem odporu vzduchu Cx=30.

Vůz na délku měří 4752 milimetrů, což je o 81 milimetrů více než u předchůdce, narostl také rozvor náprav (2864 mm, o 54 mm více), do šířky přibylo 37 milimetrů (1918 mm) a z výšky naopak ubyly tři milimetry (1612 mm). Stejně jako u X3 BMW slibuje rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Výsledkem úpravy rozměrů jsou vyváženější proporce, vůz už nepůsobí úzce a vysoce jako první generace. Zadní cestující mají o 27 milimetrů více místa pro nohy, zavazadelník disponuje základní objemem 525 litrů (+25 litrů) a po sklopení zadních opěradel dostanete 1430 litrů (+30 litrů).

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Interiér, respektive přístrojová deska, se od BMW X3 neliší. Středobodem přístrojovky je volně stojící displej infotainmentu (v základu 6,5 palce, maximálně 10,25 palce), nechybí ani ovládání gesty nebo head-up displej s rozlišením 800x400. Ve standardu najdete například tempomat či systém rozpoznávání chodců s brzdnou funkcí.

Zvolit však můžete i tempomat adaptivní (do rychlosti 210 km/h), sledování slepého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu. Povedený je i 360stupňový parkovací systém. BMW nezapomíná ani na personalizaci. Tu „základní“ představují linie xLine, M Sport X a M Sport, vyšší úroveň zastupují exkluzivní prvky výbavy z programu BMW Individual.

BMW X4 druhé generace  - technická data zážehových motorů
Motor xDrive20i xDrive30i M40i
Převodovka 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 185/5200-6500 265/5500
Točivý moment [N.m/min] 290/-1350-4250 350/1450-4800 500/1520-4800
Maximální rychlost [km/h] 215 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,3 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,2 9,0
*spotřeba podle WLTP

Nabídka agregátů zahrnuje tři zážehové a tři vznětové verze. V prvním případě se bavíme o čtyřválcích xDrive20i (135 kW, 290 N.m,) a xDrive30i (185 kW, 350 N.m), šestiválec zastupuje sportovní verze M40i, která se začne vyrábět v srpnu letošního roku (265 kW, 500 N.m).

Turbodiesely xDrive20d a xDrive25d mají 140, respektive 170 kW, vznětový šestiválec xDrive30d má 195 kW a 620 N.m (výroba od srpna). Novinkou je verze M40d, která parametry šestiválcového turbodieselu posouvá na 240 kW a 680 N.m.

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l/100 km

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l/100 km

Verze M Performance (M40i a M40d) mají ve standardní výbavě variabilní řízení a tužší podvozek M Sport. Kola mohou mít až 21 palců, brzdy M Sport s větším brzdovým válcem slibují větší cit při sešlápnutí pedálu. Zajímavé jsou dynamické parametry – akcelerace 0-100 km/h zážehové a vznětové verze se liší o pouhou desetinu sekund (4,8 vs. 4,9 sekundy).

BMW X4 druhé generace  - technická data vznětových motorů
Motor xDrive20d xDrive25d xDrive30d M40d
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2993 2993
Válce/ventily 4.4 4.4 6.4 6.4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 170/4400 195/4000 240/4400
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 500/2000 620/2000-2500 680/1750-2750
Maximální rychlost [km/h] 213 230 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,0 6,8 5,8 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,5 5,9 6,4
*spotřeba podle WLTP

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Nová Škoda Fabia | Kia Ceed | Hyundai Santa Fe | Citroën Berlingo

Toyota Supra | BMW X4 | Mercedes-Benz G | Jeep Wrangler | PAL-V

McLaren Senna | Lamborghini Urus | Jaguar I-Pace | Ford Ka+

Morgan Aero GT | Polestar 1 | Porsche 911 GT3 RS | Cupra

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků