| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 30e xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive | Zdroj: BMW

| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW
| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW
| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW
| BMW X3 M50 xDrive Zdroj: BMW
44
Fotogalerie

Nové BMW X3 oficiálně: Řadový šestiválec i plug-in hybrid balí do monolitického designu

Oblíbené SUV prošlo rozsáhlou proměnou zvenku i zevnitř. BMW se zaměřilo na větší praktičnost, konektivitu a nakonec potěší i zájemce o větší motory.

V pořadí již čtvrtou generaci SUV X3 předvádí BMW s razantně pozměněným designem, který sice nadále stojí na platformě CLAR jako u předchůdce, všechno důležité nicméně automobilka ladí a aktualizuje od samotné konstrukce až po rozšířenou standardní výbavu. Pod kapotou si X3 udržuje rozmanitou nabídku motorizací, očekávatelně spoléhající na elektrifikaci.

Vnější „monolitický vzhled“, jak BMW design nového X3 popisuje, byl podřízen snížení aerodynamického odporu (Cx na hodnotě 0,27) a karoserie má třeba i zahlazené kliky dveří. Odklon od předchozí generace pak naznačuje příchod designového jazyku modelů Neue Klasse v roce 2025. Ledvinky na přídi mohou mít s ohledem na úroveň výbavy částečně diagonální mřížku a také mohou být osvětlené.

U dosavadní platformy mluví BMW o zvýšení torzní tuhosti celé konstrukce a pevnějším spojení karoserie s podvozkem, který se dočkal i nových stabilizátorů a tlumičů (adaptivní podvozek zůstává za příplatek). SUV také lehce povyrostlo – na délku měří 4755 mm (+34 mm), na šířku 1920 mm (+29 mm) a vysoké je 1660 mm (-25 mm). Rozvor přitom zůstal prakticky nezměněn s 2865 mm, zato má ovšem X3 větší rozchod kol vpředu (1636 mm) a vzadu (1681 mm).

Výchozí objem kufru X3 nyní čítá 570 litrů (u plug-in hybridu 460 litrů), což představuje nárůst o 20, respektive 10 litrů oproti předchozí generaci. Maximálně však nové X3 pojme až 1700 litrů (plug-in hybrid 1600 litrů). Sklopitelná opěradla zadních sedadel jsou standardně dělena v poměru 40:20:40.

V interiéru byla zjednodušena palubní deska a po vzoru nejnovějších BMW se dočkala nasazení nového prohnutého displeje, který kombinuje 12,3palcový displej přístrojového štítu a 14,9palcový displej infotainmentu. SUV tedy využívá i aktualizovaný systém iDrive s 9. verzí operačního systému a funkcí zrychlených voleb QuickSelect.

Identicky jako třeba u poslední řady 1 je interiér X3 standardně zcela bez materiálů živočišného původu. Čalounění je vyrobeno z recyklovaných materiálů, rovněž ve formě umělé kůže. Rozšířená standardní výbava pak obsahuje například sportovní elektricky nastavitelné sedačky s vyhříváním, třízónovou automatickou klimatizaci, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, ambientní osvětlení s animacemi, čtyři USB-C porty nebo rozšířenou paletu systémů včetně parkovacího asistentu se zadní kamerou.

V nabídce motorizací je vrcholnou verzí M50 xDrive, která si ponechává přeplňovaný zážehový řadový šestiválec o objemu tří litrů, spoléhá na 48V mild-hybridní techniku a produkuje 398 koní (293 kW). Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol jsou tradičně standardem. V době uvedení zmiňuje BMW i slabší mild-hybridní dvoulitrové čtyřválce, konkrétně benzinové 20 xDrive (208 k/153 kW) a vznětové 20d xDrive (197 k/145 kW). I tyto motory jsou spojeny s osmistupňovým automatem.

Nejnovější plug-in hybrid 30e xDrive nakonec spojuje zážehový dvoulitr a modernizovaný elektromotor, který je integrován do osmistupňové převodovky. Systémový výkon ústrojí je 299 koní (220 kW) a díky nové baterii s využitelnou kapacitou 19,7 kWh (téměř dvojnásobkem oproti dřívějšku) nabídne dojezd v čistě elektrickém režimu až 90 km (WLTP).

Prodeje nového BMW X3 v Evropě odstartují ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Cenovky prozatím BMW nezveřejnilo.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud