Vstupní brána k crossoverům a SUV s písmenem X se představuje se čtyřmi spalovacími motory a na baterie, později do nabídky přibude plug-in hybrid.
V Evropě má BMW X1 solidní popularitu, v uplynulých letech se zde prodávalo zhruba tři až pětkrát více, než třeba v USA. S příchodem druhé generace F48 v roce 2015 se dokonce na starém kontinentu podařilo na nějaký čas překonat hranici sta tisíc prodaných kusů ročně, než do čísel zasáhl kovid. Třetí generace je proto pro značku velmi důležitým modelem, představuje totiž vstup do řady BMW X, díky němuž mohou zákazníci přijít na chuť bavorským SUV a crossoverům.
Nový model má na délku 4500 mm (+ 53 mm oproti předchůdci), šířka činí 1845 mm (+ 23 mm), výška 1642 mm (+ 44 mm) a rozvor se zvětšil o 22 mm na 2692 mm). Vpředu se nachází rozměrná čelní maska s aktivními lamelami a čistě diodové světlomety, z LED jsou také zadní světla. V základu X1 jezdí na sedmnáctipalcových kolech, maximem jsou dvacítky. Do kufru provedení se spalovacími motory se vejde 540 až 1600 litrů nákladu, elektrická iX1 a připravované plug-in hybridy uvezou 490 až 1495 litrů. Praktičnosti prospívá zadní lavice posuvná v rozsahu 13 centimetrů, na (elektricky výklopné) kouli lze táhnout až 2000 brzděných kilogramů.
Elektrické provedení iX1 se může pochlubit dvěma elektromotory s celkovým výkonem až 230 kW (313 k) a točivým momentem 494 Nm. Na stovku zrychlí za 5,7 sekundy a letí až 180 km/h. Z baterie o kapacitě 64,7 kWh si kombinovaně vezme 17,3 až 18,4 kWh, dojezd činí 413 až 438 km. Doma můžete nabíjet 11 kW a za příplatek 22 kW, na rychlonabíječce lze elektromobil krmit až 130 kW.
Spalovací motory při vstupu na trh zastupují dvě benzinové a dvě naftové verze. Zážehovým základem je X1 sDrive 18i, poháněná tříválcovou patnáctistovkou se 100 kW (136 k) a 230 Nm. Ta si řekne o 6,3 až 7,0 l/100 km. Nad ní stojí dvoulitrový xDrive 23i se 150 kW (204 k) a 320 Nm, k nimž 48V mild hybridní systém přidává dalších 14 kW a 55 Nm. Systémově tedy jde o 160 kW (218 k) a 360 Nm, spotřeba činí 6,5 až 7,2 l/100 km. Nafta startuje dvoulitrem u verze sDrive 18d se 110 kW (150 k) a 360 Nm, s níž se dá jezdit za 4,9 – 5,5 l/100 km. Stejný objem má i provedení xDrive 23d, které díky mild hybridu nabídne celkem 155 kW (211 k) a 400 Nm se spotřebou 4,8 až 5,3 l/100 km.
V listopadu letošního roku nabídku doplní dvojice plug-in hybridů. X1 xDrive 25e zkombinuje 100kW tříválec s 80kW elektromotorem, celkem na kola pošle 180 kW (245 k) a 477 Nm. Na elektřinu ujede 78 až 89 km, bezemisně se lze pohybovat do 140 km/h. U verze xDrive 30e je k tříválci nasazen silnější elektromotor se 130 kW, celkem nabídne 240 kW (326 k) a 477 Nm.