Nové BMW řady 8 nahradí řadu 6. Místo ní bude soupeř pro Porsche 911

Nové BMW řady 8 nahradí řadu 6. Místo ní bude soupeř pro Porsche 911

BMW řady 8 se vrátí, to je nyní prakticky jisté. Automobilka už dokonce přidělila novému modelu označení G14 a G15 pro kupé a pravděpodobně pro kabriolet, píší stránky BMW Blog. BMW si také registrovalo nové jména pro modely řady 8. Ovšem bez obětí to nepůjde. Kvůli nové řadě 8 zmizí z nabídky BMW řady 6.

Nová řada 8 totiž využije novou moderní platformu CLAR s karbonovými vlákny, kterou má BMW řady 7. A protože má nové kupé a kabrio konkurovat například Mercedesu třídy S Coupé/S Cabrio, v rámci politiky celé značky dostane o jedno číslo vyšší označení řady než běžný model, ze kterého vychází.

BMW řady 2 Gran Coupé také dostane pohon předních kol

BMW řady 2 Gran Coupé také dostane pohon předních kol

Platforma CLAR poslouží i pro nové BMW řady 5 (G30/G31) a také pro BMW řady 3 (G20). Pokud jde o řadu 6 jako takovou, bez náhrady skončí model Gran Coupé.

Jméno „řada 6“ ale nezanikne. Místo něj bude soupeř pro Porsche 911, o kterém se už také spekulovalo. Otázkou zůstává, jak je to s chystaným nástupcem BMW Z4, který vyvíjí BMW společně s Toyotou. To ale asi bude samostatná řada Z, neboť mezi roadstery právě automobilka z Mnichova nic nového nemá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků